شیب تند تپه را که بالا می‌روی خنکی و لطافت هوا به همراه طبیعت سرسبز بهار و تماشای گل‌های وحشی زیبایی که کنار مسیر عبور روییده‌اند، انسان را به‌وجد می‌آورد. سکوت در این جا حکمفرماست، بالا که می‌روید کم‌کم سکوت رنگ می‌بازد. صدای ویراژ موتورها و گرد و غبار آنها نشانه رسیدن به پیست موتورسواری شهران است. موتورسواران جوانی که روی تپه‌ها بالا و پایین می‌پرند و هیجان و سرعت را با جان و دل می‌چشند.
کد خبر: ۷۹۸۰۹۱

یکی از جوانان با پوتین و کلاه کاسکت در حالی که کنار موتورش تکیه داده می‌گوید، اینجا محل موتورسواری حرفه‌ای‌هاست و فرود آمدن و بالا رفتن از تپه‌های اینجا پر از هیجان است. در این پیست مربیانی هم هستند که هم به خانم‌ها و هم به آقایان موتورسواری را آموزش می‌دهند. اما هیجان طبیعت زیبای این منطقه به این پیست ختم نمی‌شود. چون کمی آن‌طرف‌تر جوانان دیگری هستند که با گلایدر‌های خود هیجان دیگری را تجربه می‌کنند. گلایدرسواران مانند پرندگانی که بال‌های خود را باز کرده‌اند، بالای سرتان به این طرف و آن طرف می‌روند. حس پرواز و پریدن و دیدن طبیعت از آن بالا تجربه‌ای است که لذت آن را کسانی که پرواز کرده‌اند، می‌دانند. اگر قصد پرواز کردن دارید، نگران این نباشید که تا به حال این ورزش را انجام نداده‌اید چون شما می‌توانید همراه کسی که هدایت گلایدر را به‌عهده دارد، بپرید؛ البته هزینه پرواز ممکن است چیزی حدود 150 هزار تومان برایتان تمام شود. این تفریحات مفرح و دلچسب به همان اندازه که هیجان و لذت دارد، به همان اندازه هم برایتان هزینه می‌تراشد.

اما تفریح ارزان‌تر هم گردش در پارک کوهسار است که در همان نزدیکی با طبیعت زیبا و بسیار خلوت با هوای تمیز پذیرای شما است. پارک جنگلی کوهسار با تپه‌های فراوان و مسیری آسفالت شده و مسیر پیچ در پیچ آن برای ورزش‌های پیاده‌روی، پرتاب بومرنگ، کایت‌سواری و تست چتر نجات بسیار مناسب است. آلاچیق و دکه‌های خوراکی‌فروشی هم دارد. راه رسیدن به این پارک از بزرگراه آبشناسان است. به سمت میدان دوم شهران که بروید تابلوی راهنمای پارک جنگلی کوهسار را خواهید دید.

در این پارک مسیر به گونه‌ای است که می‌توانید با اتومبیل تا بالای تپه‌های آن بروید و از آنجا منظره شهر تهران و بخصوص محله شهران را ببینید؛ محله‌ای که به پاکی و لطافت هوایش معروف است.

شهران یکی از محله‌هایی است که خیلی از زمان شکل‌گیری آن نمی‌گذرد؛ محله‌ای کنار روستای قدیمی و تاریخی کن که روزگاری به نام «آب پیک» نامیده می‌شد و این‌طور که روایت شده جزو یخچال بزرگ کن بوده است. شهران به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است که بلوار آبشناسان مرز جنوب و شمال آن است؛ شهران شمالی دارای دو میدان اول و دوم است. شهران از شمال به پارک جنگلی کوهسار می‌رسد و از جنوب به محله شهرزیبا و از غرب با کن همجوار است.

شهران به خاطر نزدیک بودن به ارتفاعات از آب و هوای بسیار خوب و لطیفی برخوردار است. خیابان‌های پهن و عریض شهران اگر ترافیکش بگذارد رانندگی را دلچسب می‌کند، اما شاید به اندازه پیاده‌روی در پیاده‌رو‌های عریض آن جذاب نباشد.

وجود انبار نفت و نیروگاه برق و دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز اداری و صنعتی دیگر باعث شده که در شهران شمالی تقریبا بیشتر خانه‌ها به شکل مجتمع‌های بزرگ سازمانی و غیرسازمانی باشد. مجتمع مسکونی شرکت نفت و مجتمع صدر و شهران تنها بخشی از این مجتمع‌ها بزرگ هستند و برخلاف شهران جنوبی که خانه‌های در فضای متراکم‌تری قرار دارد. شهران شمالی، از تراکم خانه‌های کمتری برخوردار است به همین دلیل نسبت به بخش جنوبی خود خلوت‌تر به نظر می‌رسد. به نسبت کل شهر هم شهران شمالی بسیار خلوت است.

یکی از محله‌های معروف شهران باغ نیما یوشیج است که قرار بود به همت شهردار وقت تبدیل به برج شود، اما اهالی محل با اراده و همت خود جلوی این کار را گرفتند. از جمله مراکز خرید شهران مرکز خرید سامان است که خیلی از مایحتاج اهالی محل را تامین می‌کند و مجتمع تجاری شهران هم یکی دیگر از مراکز خرید این منطقه است.

اما در مورد غذاخوری‌ها و رستوران‌های شهران باید گفت که مانند محله‌های دیگر تهران نیست و یکی از تفاوت عمده آن با محله‌های دیگر وجود باغ‌رستوران‌های شیک در این محل است که با مناظر طبیعی زیبا، خوردن غذا را برای شما لذتبخش‌تر می‌کنند. باغ رستوران مهستان و رستوران خوان‌گستر جهان و باغ نگارستان ازجمله این رستوران‌هاست. باغ نگارستان با فضایی زیبا و آلاچیق و غذا‌های ایرانی و قهوه‌خانه و زمین بازی بچه‌ها از شما پذیرایی می‌کند. یک ویژگی خاص دیگر این رستوران این است که شما می‌توانید در آن بازی کراش ـ بازی کامپیوتری ـ را به شکل واقعی همراه دوستان یا خانواده بازی کنید. البته هزینه آن جدا از غذایی است که شما میل می‌کنید. اما راه‌های دسترسی به محله شهران خیلی مشکل است و در این جا بسختی می‌توان وسایل حمل و نقل عمومی پیدا کرد. تنها مسیر اتوبوسی آن میدان آزادی ـ کوهسار و متروی صادقیه ـ شهران است که به شما در رسیدن به آنجا کمک می‌کند. اما اگر قصد رفتن با اتومبیل خود را دارید، می‌توانید از همت یا بزرگراه آبشناسان خود را به شهران برسانید.

اکرم بیگی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها