ماموریت دشوار بایرن

بایرن مونیخ و بارسلونا امشب در دیدار برگشت خود در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مونیخ برابر هم به میدان می‌روند. اسپانیایی‌ها برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا کار چندان سختی پیش رو ندارند و شاگردان انریکه حتی با شکست 2 برصفر هم به فینال می‌رسند. بایرن در بازی رفت با نتیجه ۳ بر صفر مقابل بارسلونا در نیوکمپ شکست خورده که این امر کار را در بازی برگشت برای یاران گواردیولا دشوار می‌کندالبته بارسلونا هیچ گاه نتوانسته بایرن را در آلمان شکست دهد.
کد خبر: ۷۹۷۱۴۹

گواردیولا در شرایطی خود را برای پذیرایی از تیم قدیمی‌اش آماده می‌کند که چهار بازی متوالی تن به شکست داده از جمله باخت خانگی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی آلمان برابر بورسیا دورتموند که شانس دوگانه قهرمانی در رقابت‌های داخلی را از باواریایی‌ها گرفت. بایرن این هفته برای دومین بار متوالی در بوندس‌لیگا تن به شکست داد و این بار در خانه برابر آگزبورگ یک بر صفر باخت.

گواردیولا درنشست خبری پیش از این بازی گفت:در این بازی باید صبور باشیم چرا که نمی‌شود در همان 15، 20 دقیقه ابتدایی به چیزی که می‌خواهیم دست پیدا کنیم. اول از همه ما باید فوتبال بازی کنیم و بعد از آن ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. کنترل بازی در عین حال که ذهنت درگیر گلزنی است کار آسانی نخواهد بود، اما ما تلاش خودمان را می‌کنیم.

سرمربی پیشین بارسلونا افزود: بارسا برتری 3 گله دارد اما این هم یک بازی است و ما شانس خود را برای جبران شکست بازی رفت امتحان می‌کنیم. سعی می‌کنیم روی بازی تمرکز داشته باشیم نه فقط نتیجه. من به این‌که اگر بارسلونا گل بزند چه اتفاقی می‌افتد فکر نمی‌کنم. اگر بارسا یک گل بزند آن وقت ما باید 5 گل بزنیم. بارسلونا در 7 بازی گذشته‌اش 27 گل زده و هیچ گلی هم دریافت نکرده است. باید سعی کنیم بیشتر از این تیم حفظ توپ کنیم.

فیلیپ لام، کاپیتان بایرن مونیخ هم در خصوص این بازی گفت: در چند بازی گذشته اوضاع اصلا بر وفق مراد ما نبوده است. ما نمی‌توانیم شانس‌های خود را به گل تبدیل کنیم.

برخلاف بارسلونا که هیچ مصدوم یا محرومی برای این بازی ندارد، گواردیولا همچون بازی رفت باید راهی برای پر کردن جای خالی ستارگانی مانند فرانک ریبری و آرین روبن پیدا کند.

بارسلونا اما با شرایطی ایده‌آل می‌خواهد کار نیمه‌ تمام انتقام‌گیری‌ از بایرن مونیخ را تمام و شکست ۷ بر صفر که دو فصل پیش در همین مرحله از رقابت‌ها برابر مونیخی‌ها متحمل شد را جبران کند. مثلث خط حمله بارسا متشکل از لیونل مسی، نیمار و لوییس سوارس این روزها در اوج آمادگی قرار دارد و این امر کار را برای هر تیمی سخت می‌کند. حتی اگر بایرن بتواند در این مسابقه گل بزند، باز هم هر آن این احتمال وجود دارد که دروازه مانوئل نویر فرو بریزد. کاری که لیونل مسی در بازی رفت انجام داد. مسی در دیدار رفت بارسلونا و بایرن مونیخ یکصدمین بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا انجام داد. او در این تعداد بازی توانست 77 گل برای تیمش به ثمر برساند و بالاتر از رونالدو برترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها باشد.

اگر ژاوی در دیدار برگشت بتواند به میدان برود به اولین بازیکن لیگ قهرمانان تبدیل خواهد شد که 150 بازی در این رقابت‌ها انجام داده است. البته ایکر کاسیاس در حال حاضر 149 بازی همراه رئال در این رقابت‌ها دارد و به احتمال زیاد چهارشنبه به این رکورد خواهد رسید.

لوییس انریکه، سرمربی بارسا، موفق شده در نخستین فصل حضورش در لالیگا آمیزه‎ای از قدرت تدافعی و سبکبالی تهاجمی در تیمش حاکم کند. او در توصیف تیمش گفته است: ما طرحی داریم و می‎خواهیم آن را به بهترین نحو انجام دهیم. می‎خواهیم از همان ابتدا برای حریف دردسر درست کنیم. وقتی همه فکر می‌کنند عقب‌نشینی بهتر است، ما پیشروی خواهیم کرد.

سرمربی بارسلونا که صعود تیمش را قطعی نمی‌داند در نشست خبری گفت: مجبوریم در مونیخ سختی زیادی متحمل شویم. به هیچ‌وجه حضور در فینال را به عنوان امری قطعی در دست نداریم. هنوز هم وضع برای ما خوب به نظر نمی‌آید. باید در خاطر داشت و از یاد نبرد که بایرنی‌ها مقابل پورتو در مونیخ چه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها