در جریان تظاهرات گسترده گروه های مدنی علیه حزب محافظه کار و برنامه های ریاضت اقتصادی دولت دیوید کامرون در عصر روز شنبه در برابر داونینگ استریت ( مقر نخست وزیری ) در لندن که همراه با درگیری با نیروهای پلیس بود، حداقل 17 نفر دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۹۶۵۱۵
تظاهرات گسترده علیه محافظه کاران در لندن + عکس

تظاهرات برنامه ریزی نشده صدها تن از مخالفان برنامه های ریاضت اقتصادی در قلب لندن و در نزدیکی پارلمان انگلیس، یک روز بعد از اعلام پیروزی قاطع حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه صورت می گیرد.

افراد تظاهرکننده در شعارهای خود مخالفت خود را با انتخاب مجدد دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس از حزب محافظه کار اعلام کردند.

در این حرکت اعتراضی، تظاهرکنندگان ضمن در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی برخی از آنها نوشته شده بود' محافظه کاران بیرون بروند'، شعارهایی علیه حزب محافظه کار و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس سر می دادند.

تظاهرکنندگان همچنین اقدام به پرتاب بطری، قوطی و بمب های دود زا به سوی پلیس ضد شورش در نزدیکی داونینگ استریت ( شماره ده ) کردند.

افراد معترض ابتدا در برابر دفتر حزب محافظه کار تجمع کردند سپس بعد به سوی ساختمان نخست وزیر انگلیس حرکت کردند

پلیس انگلیس برای کنترل تظاهرکنندگان خشمگین، ضمن به خیابان آوردن دهها تن از نیروهای ضد شورش مجهز به باتوم، اقدام به دستگیری گسترده افراد تظاهر کننده کرد.



پلیس لندن شامگاه شنبه اعلام کرد که در جریان تظاهرات عصر روز شنبه که همراه با درگیری با نیروهای پلیس ضد شورش بود، ضمن دستگیری 17نفر، چهار مامور پلیس به صورت سطحی زخمی شده اند.

پلیس انگلیس، در بیانیه ای گفت که دستگیری افراد شده به دلیل جرایم مختلف از جمله اعمال خشونت آمیز ، بی نظمی و صدمه وارد کردن به نیروهای پلیس صورت گرفته است.

در این بیانیه همچنین پلیس انگلیس عنوان کرد در حال تحقیق برای یافتن مسببان شعارنویسی با اسپری بر روی بنای یادبود زنان جنگ جهانی دوم است که حاوی دشنامی تحت عنوان 'محافظه کاران فرومایه' است.



تاکنون گزارشی در مورد زخمی شدن افراد تظاهر کننده در این حرکت اعتراضی انتخاباتی منتشر نشده است.

در همین حال یک سخنگوی نخست وزیری انگلیس شامگاه شنبه در واکنش به تظاهرات یاد شده، گفت شعار نویسی بر روی بنای یادبود زنان جنگ جهانی دوم اهانت به سربازان و ایثارگران این کشور بوده و با توجه به روزهایی که جشن های بزرگداشت هفتادمین سالگرد پیروزی متفقین در جنگ جهانی، در کشورهای غربی در حال برگزاری می باشد، غیرقابل قبول است.

براساس گزارش شبکه اسکای نیوز، همزمان با تظاهرات لندن، در شهر کاردیف، واقع در ولز، نیز در حدود 200 معترض با برپایی تظاهراتی علیه سیاست های ریاضتی دولت کامرون شعار دادند.

حزب محافظه کار به رهبری دیوید کامرون در انتخابات پارلمانی انگلیس که روز پنجشنبه برگزار شد توانست با کسب اکثریت قاطع مجلس عوام ، به پیروز شگفت آوری دست یابد و به سکان داری دولت برای پنج سال دیگر ادامه دهد.



این برای اولین بار در 23 سال گذشته است که محافظه کاران موفق می شوند اکثریت مطلق را در مجلس عوام انگلیس به دست آورند.

مخالفان حزب محافظه کار بر این باورند که محافظه کاران پس از این پیروزی ضمن ادامه دادن به سیاست های ریاضت های اقتصادی شان ، خدمات بهداشتی و رفاهی را کم خواهند کرد و فشار بر قشر مستضعف را افزایش خواهند داد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها