در حالی که چند ساعت از پیشنهاد آغاز آتش بس از هفته آینده می گذرد سعودی ها از بامداد امروز تاکنون با بیش از ۱۶۰ موشک و راکت مناطق شمال غرب استان صعده و مناطق الحصامه و المنزاله و الکمپ در یمن را هدف قرار دادند.
کد خبر: ۷۹۶۳۲۶
۱۶۰حمله موشکی به مناطق مختلف یمن

به گزارش پرس تی وی ، در حمله هواپیماهای عربستان سعودی به استان صعده دستکم چهار غیرنظامی کشته و بیش از ده تن دیگر زخمی شدند.

در حمله هوایی متجاوزان سعودی به یک خودرو حامل آوارگان در نطقه الیتمه در استان الجوف یمن، شماری از آوارگان شهید و زخمی شدند.

همچنین دو پرواز برای انتقال کمک های بشردوستانه به صنعا به علت حملات هوایی رژیم سعودی به فرودگاه این شهر لغو شد.

هواپیماهای رژیم عربستان فرودگاه بین المللی صنعا و پایگاه هوایی الدیلمی را با چند موشک هدف قرار دادند که موجب لغو دو پرواز برای انتقال کمک های بشردوستانه به صنعا شد.

اداره هواپیمایی کشوری یمن اعلام کرد هواپیماهای رژیم سعودی فرودگاه صنعا و پایگاه الدیلمی را با چهار موشک هدف قرار دادند که موجب شد هواپیماهای صلیب سرخ و سازمان پزشکان بدون مرز نتوانند در صنعا فرود آیند.

همچنین جنگنده های سعودی با هدف جریحه دار کردن احساسات مردم یمن، مرقد شهید حسین بدر الدین الحوثی را 14 بار بمباران کردند.

حملات رژیم سعودی به یمن جنایت جنگی است

مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر، جنایات رژیم سعودی در یمن را شبیه به جنایات رژیم صهیونیستی ضد فلسطینی ها توصیف کرد.

کنت راث در صفحه خود در تویتر نوشت تجاوز عربستان سعودی به یمن، جنایت جنگی است.

وی افزود حملات عربستان به یمن شبیه به جنایات رژیم صهیونیستی است که غیرنظامیان فلسطینی را در صورت ترک نکردن خانه هایشان، اهداف مشروع تلقی می کند.

این اظهارات کنت راث واکنشی به موضع مقامات سعودی بود که سراسر مناطق استان صعده را اهداف نظامی اعلام کردند و از غیرنظامیان خواستند برای در امان ماندن از حملات، این استان را ترک کنند. (خبرگزاری صداوسیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها