آزمون: با کی‌روش می‌توانیم در جام جهانی یک سورپرایز باشیم

از ماندن در فوتبال روسیه پشیمان نمی‌شوم

سردار آزمون از روزی که وارد فوتبال اروپا شد همه او را به چشم یک استعداد برتر می‌دیدند. استعدادی که این روزها به یکی از بازیکنان محبوب روستوف تبدیل شده و توانسته یک تنه شرایط خوبی را برای این تیم رقم بزند. این مهاجم 20 ساله حالا با فوتبال روسیه هم اخت پیدا کرده و می‌گوید که می‌تواند با ماندن در لیگ برتر این کشور پیشرفت بیشتری کند.
کد خبر: ۷۹۵۸۱۳
از ماندن در فوتبال روسیه پشیمان نمی‌شوم

مهاجم جوان تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگویی که با روزنامه جام‌جم داشته درباره شرایطش در روستوف، وضعیت آینده‌اش، تیم ملی و دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی، کی‌روش و دیگر مسائل صحبت کرده است.

اوضاع و احوال روستوف چگونه است و در چه شرایطی به سر می‌برید؟

خوشبختانه توانستیم شرایط خوبی برای خودمان رقم بزنیم و با این‌که در بازی قبلی شکست خوردیم اما از منطقه سقوط دور شده‌ایم و در بازِ‌های قبلی به نسبت شرایط خوبی را پشت سر گذاشتیم. من از نیم فصل دوم به تیم روستوف اضافه شدم و از همان موقع تمام تیم هم قسم شدیم با همدلی روستوف را از منطقه سقوط نجات دهیم.

نقش خودت هم در این موفقیت اخیر روستوف غیرقابل انکار است. دو گل 6 امتیازی زدی و در دو بازی دیگر هم روی پاس‌گل و حرکت‌های تو روستوف به گل رسید و در نهایت کسب امتیاز کرد.

از این بابت خدا را شکر می‌کنم اما جزو انجام وظیفه کار دیگری انجام نداده‌ام. یک مهاجم وظیفه اصلی‌اش گلزنی است و من هم زحمت و تلاش همه بازیکنان روستوف را تبدیل به گل کرده‌ام.

نقش قربان بردیف در این درخشش تو چقدر بوده است؟

خوشبختانه من رابطه خوبی با بردیف دارم و او به خوبی از سبک بازی‌ام شناخت دارد. از نظر روحی و روانی نیز این مربی کمک زیادی به من کرده و خوشحالم که دوباره زیر نظر او کار می‌کنم. امیدوارم که در 4 بازی باقی مانده هم همین روند را ادامه بدهم و بتوانم برای روستوف بدرخشم.

بازی بعدی‌تان با چه تیمی است؟

فردا بازی خیلی مهمی مقابل زنیت سن‌پترزبورگ داریم. این تیم در صدرجدول است و با تیم دوم که کراسنودار باشد 6 امتیاز فاصله دارد. بازی ما می‌تواند تا حدودی معادله قهرمانی را به هم بزند و اگر بتوانیم به پیروزی برسیم کار بسیار بزرگی انجام داده‌ایم. البته کار بسیار سختی است و علاوه بر بازی مقابل تیم خوب زنیت باید در خانه این تیم به میدان برویم که کارمان دو برابر سخت می‌شود.

قول گلزنی در این بازی را می‌دهی؟

من هیچ‌وقت قول نمی‌دهم، چون قول دادن اشتباه است. اگر قولی بدهم و نتوانم آن کار را انجام دهم فایده‌ای ندارد. البته تمام تلاشم را خواهم کرد تا برای تیمم موثر باشم.

در این مدت که در روستوف بوده‌ای چه نمره‌ای به خودت می‌دهی؟

درباره عملکردم نمی‌توانم خودم صحبت کنم. تیم‌مان مربی دارد و هواداران متعصبی داریم که می‌توانند در خصوص عملکرد من نظر بدهند. من هم تلاش می‌کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم و نمره گرفتن چندان برایم اهمیتی ندارد.

شرایطت برای حضور در اردوی تیم ملی چگونه است؟

منتظر اعلام لیست تیم ملی هستم. مطمئنا اگر کی‌روش دوباره دعوتم کند با تمام قوا و انگیزه به تمرینات تیم ملی خواهم آمد و بهترین شرایط را خواهم داشت. فکر می‌کنم با توجه به آغاز اردوی تیم ملی و پایان لیگ روسیه وقت زیادی برای استراحت نداشته باشم و بلافاصله بعد از بازی آخر باید به تمرینات تیم ملی بروم.

بعد از ماندن کی‌روش همه بازیکنان تیم ملی ابراز خوشحالی کردند. فکر می‌کنی دلیل این محبوبیت او چیست؟

کی‌روش قبل از این‌که یک مربی خوب باشد، یک انسان شریف دوست داشتنی است. من به فدراسیون فوتبال تبریک می‌گویم که توانست بار دیگر با کی‌روش به توافق برسد و این مربی خوب را حفظ کند، چراکه تنها مربی حال حاضر که می‌توانست به تیم ملی کمک کند، کی‌روش بود. در تیم ملی هم فضای خوبی ایجاد کرده و به همین دلیل همه بازیکنان تیم ملی از بازیکنان جوان تا با تجربه به کی‌روش علاقه‌مند هستند.

به نظرت حالا که کی‌روش مانده است، می‌توانیم با این مربی بار دیگر راهی جام جهانی شویم و به موفقیت هم برسیم؟

اکنون وقت همدل شدن است و باید به این موضوع فکر کنیم. رسیدن به موفقیت تلاش می‌خواهد و مطمئناً می‌توانیم با کی‌روش به موفقیت برسیم. شرایط برای صعود به جام‌جهانی سخت است اما ما می‌توانیم علاوه بر صعود به این مسابقات، در جام جهانی روسیه موفق هم باشیم. امیدوارم حمایت از تیم ملی هم به خوبی صورت بگیرد و امکاناتی که نیاز داریم برای‌مان فراهم شود.

پس تو هم شانس زیادی برای تیم ملی قائلی تا به جام جهانی صعود کنیم.

صددرصد همین‌طور است. بعد از این‌که کی‌روش قراردادش را با فدراسیون فوتبال تمدید کرد و حتی زمانی که مسابقات جام ملت‌ها را پیش رو داشتیم، تمام هدف ما صعود به جام جهانی روسیه بود. اکنون نیز می‌خواهیم تلاش کرده تا به این مسابقات راه پیدا کنیم. هدف‌مان هم فقط صعود به جام‌جهانی نیست، بلکه می‌خواهیم همه را سورپرایز کنیم و عملکردی خوب در جام‌جهانی داشته باشیم.

برای فصل آینده خودت تصمیمی گرفته‌ای؟

هنوز چیزی درباره آینده‌ام نمی‌دانم اما با توجه به قراردادی که با روبین‌کازان دارم، بعد از پایان این فصل باید به این تیم برگردم. قراردادم با روستوف کمتر از یک ماه دیگر به پایان می‌رسد و بعد از آن تصمیم‌گیرنده باشگاه روبین‌کازان خواهد بود. فعلاً که پیشنهادی ندارم و دوست هم ندارم زیاد به این مسائل فکر کنم. هر اتفاقی که رخ بدهد خدا را شکر می‌کنم.

شاید برای خیلی‌ها این سؤال پیش بیاید که چرا سردار آزمون فصل قبل قید رفتن به تیم‌های بزرگی مانند لیورپول و آرسنال را زد. خودت دلیلش را می‌گویی؟

من یک بازیکن جوان هستم که ابتدا باید تجربه کسب کنم. نباید عجله‌ای برای رفتن به تیم‌های بزرگ کنم چون شاید به این شکل به فوتبالم ضربه بخورد. اکنون نباید عجله کنم و هر وقت صلاح باشد به تیم‌های بزرگی خواهم رفت. شاید هم اصلاً همه چیز به هم خورد و نتوانستم به تیم‌های بزرگ دنیا بروم. از آینده هیچ‌کس خبر ندارد و نمی‌دانم سرنوشتم چه خواهد شد اما خودم هم دوست دارم به فوتبال انگلیس بروم.

اگر در روسیه هم بمانی و فوتبالت را در اینجا ادامه بدهی از رد کردن پیشنهادات قبلی‌ات پشیمان نمی‌شوی؟

چرا باید پشیمان بشوم؟ روسیه فوتبال خوبی دارد و لیگ برتر این کشور هم پیشرفت کرده است. روسیه میزبان جام جهانی 2018 است و به همین دلیل فوتبال این کشور پیشرفت زیادی کرده که تیم‌ها بازیکنان بزرگی را به خدمت گرفته‌اند. من از بازی در روسیه خوشحالم و مطمئنا می‌توانم در اینجا پیشرفت کنم.

علیرضا محرمی‌/‌جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها