طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۹۴۷۰۳
توافق نوشتم بدون پرانتز

سیاست روز : توافق نوشتم بدون پرانتز

عبارت زیر از کیست؟
اصل کار من این است که نهایتاً این تفکر «منظومه‌ای» و «دیالکتیک» در آثار و مکتب «بسکار» را با تفکر «منظومه‌ای» و «دیالکتیک» متصور ملاصدرا مقایسه کنم.
الف) شیخ شهاب‌الدین عمر سهروردی - شیخ اشراق -
ب) شیخ الرئیس ابو علی بن سینا - شیخ مشاء -
ج) شیخ بهایی - منتقد مکاتب اشراقیه و مشائیه -
د) برادر عماد افروغ - نماینده سابق مجلس -

محمدجواد ظریف: نگارش متن توافق هسته‌ای پیش می‌رود اما پرانتزهای زیادی باقی مانده است.
اظهارنظر فوق یادآور کدام یک از اشعار زیبای پارسی است؟
الف) بسی رنج بردم به همراه حافظ / توافق نوشتم بدون پرانتز
ب) بسی رنج بردم در این سال چل / توافق نوشتم ولی بی‌محل
ج) بسی رنج بردم در این سال شصت / توافق نکردم در هشتصد نشست
د) بسی رنج بردم کنار حریف / توافق نکردم ولی با ظریف

نقطه‌چین زیر را با یکی از گزینه‌های مناسب پر کنید.
رئیس‌جمهور: نمی‌توانیم به قوه قهریه نظام که دستبند و کلت همراهش است بگوییم بیا و‌... کن.
الف) مهرورزی
ب) مهربانی
ج) همزبانی
د) اجتهاد

شرق: هنر محدودکننده

هنر، کاری غیرجدی است که کسانی که کار جدی می‌کنند آن را کار نمی‌دانند اما کسانی که کار ندارند کاری به کار آنها که کار دارند ندارند و هنر را کار می‌دانند.
پرسش:‌ داری چه کار می‌کنی؟
پاسخ: دارم هنر می‌کنم.
در همین رابطه معلوم نیست اوشو یا نیچه یا… گفته‌اند: مشکل یک هنرمند این است که وقتی کنار پنجره ایستاده و ساعت‌ها به بیرون خیره شده است، زن و بچه‌اش درک نمی‌کنند که او دارد کار می‌کند.
هنر محدودکردنی : دست‌برقضا روزی از روزهای بهاری که همه مردم به همه‌چی حساسیت پیدا کرده بودند و هی عطسه می‌کردند، حسن روحانی، گفت: «محدودکردن هنر نیست.» ایسنا و فارس هم سریع این حرف را تیتر کردند.
۱- ما همیشه از وزارت ارشاد می‌نالیم که هنرمند را محدود می‌کنند و از عکس آدامس‌برگردون تا عکس اعلامیه فوت را باید تأیید کنند و مجوز قبل، حین و بعد از چاپ بدهند. از طرفی وزارت ارشاد یعنی دولت. الان که دولت عوض شده و گفتند ممیزی را کلا برمی‌دارند، هیچی برداشته نشده و هیچی عوض نشده و محدودیت‌ها به فرصت‌ها تبدیل نشده. پس هنر وزارت ارشاد چیست؟
۲- ما متوجه نشدیم حسن روحانی خطاب به کی گفته محدودکردن هنر نیست؟ آیا کسانی از مریخ می‌آیند و محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند؟ یا محدودیت‌ها خودشان روی پای خودشان ایستاده‌اند و الان خودشان می‌آیند و این و آن را محدود می‌کنند و محدودکردن‌شان که تمام شد می‌روند پی کارشان؟
محدودیت ظریف: بعضی محدودیت‌ها ظریف است و بعضی ظرفا محدودیت دارند. منتها ظریفی که محدودیت‌ها را نبیند، هنر نکرده است و هنر این نیست که محدود کنند، هنر این است که محدودیت‌ها را ظریف کنند نه‌اینکه ظرفیت‌ها را هم چون ظریف هستند محدود کنند. چی گفتیم؟ واقعا معلوم نیست. خواستیم به در بگوییم دیوار بشنود منتها یک طوری گفتیم که انگار داریم با لوستر حرف می‌زنیم، اما قرنیز دارد می‌شنود.
هنرمند محدودکننده: آیا محدودکننده‌ها هنرمند هستند؟ و آیا آن‌ها را در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا دفن خواهند کرد؟ ما نمی‌دانیم. یاد آمبول بخیر. ما یک موقع همین‌جا ستون آمبولانس‌چی را داشتیم و آمبول‌وار با همه کنار آمده بودیم و می‌توانستیم آخر ستون از دست حرف‌ها با آمبولانس برویم در افق گم بشویم، ولی الان چی؟ هیچی.

کیهان: آینه بغل

گفت: رژیم آل‌سعود از اینکه در افکار عمومی جهانیان به جنایتکار وحشی و نوکر آمریکا معروف شده، بدجوری عصبانی است.
گفتم: جنایتکاران وحشی محترمانه‌ترین لقب برای درباریان آل‌سعود است.
گفت: یکی از مفتی‌های دربار آل‌سعود گفته است، ما پیرو آمریکا نیستیم.
گفتم: راست گفته؛ چون نوکر آمریکا هستند.
گفت: همین مفتی اعلام کرده که دربار آل‌سعود در بسیاری موارد از آمریکا جلوتر حرکت می‌کند.
گفتم: یارو در اتوبان با یک ماشین مدل بالا 140 کیلومتر سرعت می‌رفت که ناگهان دید یک موتور گازی سپر به سپر و با همان سرعت در کنارش حرکت می‌کند. زد روی ترمز ولی موتور گازی با سرعت ازش جلو زد! و دوباره با سرعت 140 کیلومتر همراهش حرکت کرد. یارو کنار اتوبان ایستاد و از موتوری پرسید؛ داداش! چطوری با این سرعت حرکت می‌کنی و راکب موتور گازی گفت؛ مرد حسابی خوب شد وایستادی، کش شلوارم به آینه بغلت گیر کرده!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها