طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۹۲۲۰۶

سیاست روز : ماشین پولشویی هفت کیلویی مدل مه‌آفرید

برادرمحسن رضایی: در انتخابات شرکت نمی‌کنم.
اظهارنظر فوق را در کدام یک از راستاهای زیر ارزیابی می‌کنید؟
الف) در راستای اخبار علمی - تخیلی
ب) در راستای اخبار سیاسی - تخیلی
ج) در راستای اخبار تکلیفی - تخیلی
د) در راستای اخبار کاملا تخیلی

نقطه‌چین زیر را پر کنید.
یک عضو شورای شهر: مشکلی برای ... تهرانی‌ها نخواهیم داشت.
الف) تامین رفاه و امنیت
ب) وضعیت تنفسی
ج) امکان حمل‌و‌نقل درون‌شهری
د) دفن مردگان

به اعتقاد من باید از هر اهرمی برای مسدود کردن مسیرهای انتقال پول‌های غیرشفاف به حساب کاندیداها استفاده کرد.
شما کدام یک از اهرم‌های زیر را پیشنهاد می‌کنید؟
الف) ماشین پولشویی سه کیلویی مدل خاور
ب) ماشین پولشویی پنج کیلویی مدل بابک
ج) ماشین پولشویی هفت کیلویی مدل مه‌آفرید
د) ماشین پولشویی دوازده کیلویی مدل رحیم

شرق : کلم و کلمه

دیروز صحبت آنلاین‌بودن، به‌روزبودن و کارآمدبودن و قابل اطمینان‌بودن سایت بهشت‌زهرا بود، دوستان گفتند برووو شوخی می‌کنی. برای همین داستان عجیبی دیروز در تحریریه اتفاق افتاد که بهتر است برای‌تان تمام‌وکمال تعریفش کنم تا ببینید چی بود و چی‌ شد: دیروز اسم سعید برآبادی را سرچ کردم دیدم شش‌تا سعید برآبادی توی سایت بهشت‌زهرا ثبت شده و ثبت سایت بهشت‌زهرا با سند برابر است.
برای همین به سعید گفتم سعید داداش تو مُردی دیگه، پاشو برو نیاز نیست این گزارش‌رو تموم کنی. سعید زل زد توی چشمام و گفت مطمئنی؟ گفتم ایناهاش. بیا سرچ کن. سرچ کرد و دید تا حالا شش‌بار توی شش‌تا تاریخ در شش‌جای مختلف درازش کرده‌اند و قرین رحمت شده. سعید گفت کاملا درست و من حتما شش‌بار از دست رفتم. گفتم تو چندتا جون‌ داری داداش؟ گفت من جون دارم؟ دماغم‌رو بگیرند جونم در رفته. بعد گفت خودت چی؟ اسم من را سرچ کرد و دید خبری نیست. ولی من تعجب کردم و گفتم عجیبه سعید. تو مُردی و اسمت شش‌بار توی سایت بهشت‌زهراست ولی هنوز زنده‌ای. من مردم ولی اسمم توی سایت نیست.
سعید گفت تو زنده‌ای رفیق. گفتم من مُردم داداش. گفت تو زنده‌ای زنده. عصبانی شدم و گفتم: یه چیزی میگی‌ها. به این کاری که من می‌کنم میگن زندگی، که به من بگن زنده؟ سعید گفت خودت‌رو بزن به مردن ببینم اسمت اینجا ثبت میشه یا نه. من خودم را کشتم که اسمم را سایت بهشت‌زهرا ثبت کند که نکرد. سعید گفت پاشو رفیق پا شو. حتما تو آدم نیستی که زنده و مرده‌ات به حساب نمیاد. گفتم اگه آدم نیستم پس چی‌ام؟ گفت هوووم به نظرم کلمی که از هر نظر بی‌ضرری. قبول کردم کلمم. تا قبول کردم کلم هستم، کردندم توی شیشه و ترشی‌م انداختند. گفت حیفی، شما جزء سرمایه‌های مملکتی، نباید بگذاریم فرار مغزها کنی باید ترشی‌ت بندازیم. سعید برآبادی هم که متأثر از فضا شده بود، آخر گزارشش یک شعر نوشت و عنوانش را گذاشت ارتباط کلم و کلمه و تقدیمش کرد به روح کلمی من که مرگ را به آن راهی نبود. پایان.

کیهان : قرمز و آبی

گفت: سایت «طوفان قاطعیت» که سایت رسمی رژیم آل سعود برای انتشار اخبار جنگ یمن است، از موضع بسیار تند وزیر دفاع عربستان علیه رهبران مصر و پاکستان خبر داده است.
گفتم: که چی؟ چرا؟
گفت: وزیر دفاع عربستان گفته است دست گدایی رهبران مصر و پاکستان همیشه به سوی عربستان دراز بوده است ولی در حمله به یمن پشت ما را خالی کردند!
گفتم: خب! نمی‌خواستند همراه آل سعود، پوزه‌شان به خاک مالیده شود.
گفت: وزیر دفاع آل سعود گفته است؛ مصر و پاکستان به ما قول همراهی در جنگ علیه یمن را داده بودند ولی حالا راه حل دیپلماتیک را پیشنهاد می‌کنند.
گفتم: عصبانیت او قابل درک است. می‌گویند گماشته یکی از خان‌ها روکش قرمز و آبی در شیر دستشویی را جابه‌جا کرده بود و خان که بدجوری از آب داغ آسیب دیده بود با عصبانیت او را دنبال کرد، یکی پرسید، حالا ولش کن! مگه چه اتفاقی افتاده که اینقدر عصبانی شده‌ای؟ و خان که خجالت می‌کشید به اصل ماجرا اشاره کند، با عصبانیت جواب داد؛ آخه شما چه می‌دونید که کجای آدم می‌سوزه!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها