سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خبر داد

کاهش ازدواج؛ طلاق ثابت ماند

رئیس سازمان ثبت احوال از صدور ۲۰ میلیون کارت هوشمند ملی تا پایان امسال خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۹۵ تمامی ایرانیان صاحب کارت هوشمند ملی خواهند شد.
کد خبر: ۷۹۱۵۰۶
ایرانیان  صاحب کارت هوشمند ملی می شوند

محمد ناظمی اردکانی در مراسم امضای قرارداد همکاری با چاپخانه دولتی ایران به منظور صدور بدنه کارت هوشمند ملی، گفت: صدور کارت هوشمند ملی تکلیف برنامه پنجم توسعه بود که در راستای اجرایی کردن این طرح، زیرساخت های کار کاملا فراهم شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال افزود: تا امروز بدنه کارت از خارج از کشور تهیه می شد و شرکت ارائه دهنده این کارت ۸۰ درصد سهم کارت هوشمند دنیا را برعهده دارد.

وی گفت: با توجه به صحبت های مقام معظم رهبری در راستای استفاده از تولیدات داخلی نسبت به تهیه بدنه کارت در داخل اقدام شده است به طوری که از ۲ سال پیش مذاکرات لازم انجام و امروز توانستیم با انعقاد این قرارداد همکاری از ظرفیت های داخلی برای صدور کارت هوشمند ملی استفاده کنیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه قرارداد چاپ ۱۷ میلیون کارت هوشمند ملی با چاپخانه دولتی ایران در سال جاری به امضا رسیده، گفت: از ظرفیت های فنی و تجهیزات سایر دستگاه ها برای صدور این کارت استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: در سال جاری ۲۰ میلیون کارت هوشمند ملی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و فراخوان ارائه کارت هوشمند ملی در اواخر 6 ماهه اول و یا شش ماهه دوم سال انجام می گیرد.

ناظمی اردکانی گفت: انعقاد قرارداد با چاپخانه ملی باعث کاهش ۳۰ درصدی هزینه و افزایش امنیت کارت خواهد شد و همچنین دانش فنی به کشور وارد می شود و صاحب تکنولوژی های نوین در این خصوص خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده نیز ۳۰ میلیون کارت هوشمند توسط این چاپخانه تولید خواهد شد، افزود: در مجموع بر اساس برآوردهای انجام شده ۶۰ میلیون ایرانی نیازمند دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تا پایان سال ۹۵ کارت هوشمند در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان ثبت احوال در مورد بودجه تولید کارت هوشمند نیز گفت: در لایحه بودجه ۹۴ اعتبار مورد نیاز صدور کارت هوشمند پیش بینی شده است و مشکلی از نظر تامین هزینه های آن وجود ندارد. به طور حتم در بودجه ۹۵ نیز اعتبار لازم تخصیص داده خواهد شد.

ناظمی اردکانی افزود: بر اساس امضای این قرارداد، بدنه کارت از این تاریخ به بعد در داخل چاپ می شود اما تراشه یا حافظه کارت در داخل امکان تولید ندارد و حتما باید از چند شرکت بزرگ در دنیا خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ میلیون کارت هوشمند برای ایرانیان تولید و توزیع شده است، گفت: ۳ میلیون کارت نیز بر اساس قرارداد قبلی با شرکت خارجی، طی شش ماهه اول سال توزیع خواهد شد و در مجموع تعداد کارت های هوشمند صادر شده به ۵ میلیون می رسد.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه کارت های تولید داخل از لحاظ امنیتی در حد بالاتری نسبت به کارت های قبلی خواهند بود، افزود: اما از لحاظ کیفیت امکان دارد که مغایرت هایی داشته باشد که البته آن را نیز سعی می کنیم بر اساس تکنولوژی های روز و استانداردهای قابل قبول تولید نماییم.

ناظمی اردکانی گفت: سال گذشته هزینه ای که مردم برای صدور کارت ملی می پرداختند ۱۵ هزار تومان بود که این مبلغ در قانون بودجه امسال به ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافته است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها