بر اساس آمار مسئولان بیش از ۹۵ درصد روده کشور در ورامین تولید که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، بخش عمده ای از آن به کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای اروپایی صادر می شود.
کد خبر: ۷۹۱۱۰۱
۹۵درصد روده ایران در ورامین تولید می شود + عکس

شهرستان ورامین در طول سال های اخیر در حوزه صادرات حضور فعالانه ای را داشته است به طوری که امروز این شهرستان توانسته در تولیدات متنوع و گوناگونی به بازارهای جهانی راه پیدا کند.

در گذشته صادرات محصولات ورامین به چند محصول منحصر می شد اما امروز با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و همت و تلاش تولیدکنندگان ورامینی، این شهرستان در تولید محصولاتی نظیر پلاستیک، بلور، سنگ های ساختمانی، سالامبور، چرم، مواد غذایی و لبنی علاوه بر تأمین نیازهای داخلی به بازارهای جهانی رسیده است.

تولید بیش از ۹۵ درصد روده کشور در ورامین

حضور فعالانه شهرستان ورامین در زمینه صادرات سبب شد تا این شهرستان در سال ۹۳ بیش از ۵۵۰ میلیون دلار صادرات را به نام خود ثبت کند، رقمی که بر اساس پیش بینی مسئولان در سال جاری افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

شهرستان ورامین در بخش پوست و روده از پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که این شهرستان در تولید و صادرات این محصول نه تنها قطب اصلی استان تهران بلکه یکی از قطب های مهمی کشور محسوب می گردد.

امروز شهرک صنعتی چرمشهر به صورت تخصصی و در قالب دهها واحد کارگاهی در زمینه آماده سازی پوست فعالیت می کنند و در صورت حمایت مسئولان می توان شاهد رونق هرچه بیشتر در این بخش بود.

روده از بیشترین ارزش صادراتی برخوردار است

بر اساس آمار مسئولان بیش از ۹۵ درصد تولید روده کشور در ورامین انجام می شود که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، بخش عمده ای از آن به کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای اروپایی صادر می گردد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان روده کشور در سفر سال گشته خود به ورامین با اشاره به ظرفیت های موجود دراین شهرستان اظهار داشت: ایران پس از چین، مصر، سوریه و ترکیه، پنجمین صادر کننده روده جهان است و صادرات این کالا سالانه ۵.۸ میلیون هنگ به ارزش ۷۰ تا۸۰ میلیون دلار عاید کشور می کند و صادرات روده پس از خاویار و زعفران از بیشترین ارزش صادراتی برخوردار است و تنها کالایی است که صد درصد صادراتی محسوب می شود.

جمشید نفر افزود: بیش از ۹۵ درصد روده کشور در ورامین تولید و صادر می شود وسی درصد صادرات روده ایران توسط اتباع با کمک شرکای ایرانی انجام می شود.

حسن میرزایی، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین با اشاره به ورود تولیدکنندگان ورامینی به بخش صادرات، گفت: خوشبختانه در طول سال های اخیر سرمایه گذاران و تولیدکنندگان ورامینی از اشتیاق بیشتری برای حضور در بخش صادرات از خود نشان می دهند و حضور فعالانه شهرستان ورامین در زمینه صادرات سبب شد تا این شهرستان در سال ۹۳ بیش از ۵۵۰ میلیون دلار صادرات را به نام خود ثبت کند.

روده و پوست به صورت ۱۰۰ درصدی در چرمشهر فراوری می شود

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین نیز گفت: شهرستان ورامین در بخش دامی از پتانسیل و ظرفیت های بالقوه ای برخوردار بوده و با همت و تلاش دامپروران ورامینی عرصه های جدیدی در این بخش برای شهرستان باز شده است.

محمدحسین تاجیک افزود: امروز صنعت دامی شهرستان ورامین علاوه بر تأمین نیازهای منطقه و شهرهای اطراف در زمینه صادرات نیز ورود خوبی را داشته است.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در شهرستان ورامین در زمینه استفاده از روده و پوست محصولات دامی نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته است به طوری که هم اکنون روده و پوست به صورت ۱۰۰ درصد در شهرک صنعتی چرمشهر فراوری می شود.

صادرات شش میلیون هنگ روده از ورامین به کشورهای مختلف جهان

دکتر علی مقدم نیز با اشاره به توجه شهرستان ورامین به بخش صادرات روده و پوست اظهار داشت: شهرستان ورامین قطب اصلی تولید روده در کشور محسوب می شود به همین خاطر علاوه بر تأمین نیازهای داخلی در بازارهای جهانی نیز حضوری فعال دارد.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته در سال گذشته بیش از شش میلیون هنگ روده گاو و گوسفند به نقاط مختلف جهان صادر شد و ارزآوری مناسبی را برای کشور به ارمغان آورد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ورامین گفت: روده تولیدی در شهرستان ورامین به نقاط مختلف جهان از جمله ترکیه، ایتالیا، هند، پاکستان، روسیه و آلمان صادر و مورد استفاده مختلف نظیر کارخانه سوسیس و کالباس قرار می گیرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها