رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی گفت: مهم ترین دلیل بالا بودن آمار مرگ و میر زنان بر اثر سرطان پستان مربوط به مراجعه دیرهنگام آنان به پزشک است که این امر باعث شده سرطان پستان در ایران اولین عامل مرگ و میر زنان بر اثر ابتلا به سرطان و به عبارتی کشنده ترین سرطان معرفی شود.
کد خبر: ۷۸۶۹۲۲
سرطان پستان در ایران کشنده تر از دیگر کشورهاست

به گزارش جام جم آنلاین دکتر ایرج خسرونیا به مناسبت برپایی بیست و ششمین کنگره جامعه پرشکان متخصص داخلی ایران که 15 تا 18 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود با اعلام این مطلب افزود: خجالت و شرم برای حضور نزد پزشک و مسایل اقتصادی از جمله عواملی است که زنان مبتلا به سرطان پستان از مراجعه به پزشک خودداری کرده که همین تاخیر سبب انتقال سلول های سرطانی به دیگر ارگان ها شده در مواقع زیادی درمان را ناممکن می سازد.

وی ادامه داد: در خارج از کشور به محض مشکوک شدن به وجود توده سرطانی در پستان با برداشتن سریع پستان، مانع انتشار سلول ها در بدن می شوند و با این اقدام جان بیمار را نجات می دهند.

وی با تاکید بر انجام معاینات منظم توسط خود فرد تصریح کرد: نتایج یافته های علمی امروزه نشان می دهد که انجام اینگونه معاینات به تنهایی کافی نبوده، زنان می بایست، مورد معاینات منظم سالانه از سوی پزشکان متخصص قرار گیرند.

به گفته دکتر خسرونیا، بسیاری از توده های سرطانی در مراحل اولیه تنها به کمک دستگاه های سونوگرافی و ماموگرافی قابل تشخیص هستند و در زمانی که اندازه توده به حدی بزرگ شود که از سوی شخص لمس شود، متاسفانه بیماری در مراحل پیشرفته قرار دارد.

وی با ابراز نگرانی از روند رو به گسترش سرطان های دستگاه گوارش طی سال های اخیر یادآور شد: رژیم غذایی نامناسب، استفاده از غذاهای آماده ( فست فودها) و مصرف غذاهای کنسرو شده، سبب شده افراد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش از قبیل سرطان مری، معده، کولون ( روده بزرگ ) قرار گیرند.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ادامه داد: هرچند برخی از افراد خونریزی از مقعد را به بواسیر نسبت می دهند، اما به آنان توصیه می شود به محض مشاهده خون در مدفوع برای بررسی های بیشتر حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی گفت: با توجه به اهمیت و شیوع سرطان ها در کشور، بخش عمده ای از سخنرانی ها و سمپوزیوم های بیست و ششمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به موضوع سرطان اختصاص یافته است.

جدیدترین دستاوردهای درمانی و تشخیصی در حوزه سرطان ها، گوارش، قلب، ریه و بیماری های روماتولوژی طی روزهای 15 تا 18 اردیبهشت ماه امسال در بیست و ششمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی در مرکز همایش های رازی تهران به پزشکان و متخصصان مرتبط با این حوزه ارایه می شود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی WWW.DAKHELI.ORG مراجعه کرده یا با شماره تلفن 88014005 تماس حاصل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها