یکی از فعالان یمنی با اعلام اینکه"آل‌سعود تلاش دارد ملت یمن را با ترساندن از خونریزی و کشتار گسترده به زانو در آورد" از آمادگی یک‌میلیون رزمنده برای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال یمن خبر داد.
کد خبر: ۷۸۵۸۵۹
آمادگی یک‌ میلیون رزمنده یمنی برای مقابله با متجاوزان

سید "صادق الشرفی" در گفت و گو با تسنیم با اشاره به بخش‌هایی از تاریخ معاصر یمن تأکید کرد که آل‌سعود طی چند دهه گذشته همواره توانسته بودند توسط ایادی خود به مراکز تصمیم‌گیری و اجرایی در یمن نفوذ کرده و بر منابع اقتصادی و بخشی از جامعه هیمنه پیدا کند و به این ترتیب آنان کنترل سیاست داخلی و خارجی یمن را در دست گرفته بودند و اجازه استقلال یافتن را به ملت یمن نمی‌دادند.

این فعال یمنی تصریح کرد، آخرین تلاش آنان برای هیمنه بر یمن با ساقط شدن طرح کشورهای حاشیه خلیج فارس برای این کشور و طرح اقلیم‌های شش‌گانه توسط انقلابیون با شکست روبه‌رو شد. هم اکنون یمن دارای حاکمیت است و اراده مردم آن را به وجود آورده است، ملت یمن درک می‌کند که ثروت‌های طبیعی کشور حق او است و می‌داند که برخی طمع‌کاران می‌خواهند این حق را از او سلب کنند.

الشرفی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چرا عربستان ملت یمن را هدف قرار داده و غیرنظامیان را بمباران می‌کند، گفت: هدف از این حمله تنها انصار الله، ارتش یا سایر احزاب و گروه‌ها نیست بلکه تمام یمن هدف حمله عربستان است، هنگامی‌که مشاهده می‌کنیم جنگنده‌های سعودی مناطق مسکونی و غیرنظامی و زیرساخت‌های خدمت‌رسانی به شهروندان را هدف قرار می‌دهند به دو نتیجه می‌رسیم، اولین نتیجه گیری این است که آل‌سعود تلاش دارد ملت یمن را با ترساندن از خونریزی و کشتار گسترده به زانو در آورد، دوم اینکه آنان می‌خواهند ملت یمن به سطح بسیار پایینی از فقر، گرسنگی و بیماری برسد تا بار دیگر بر آنان منت گذاشته و کمک‌های خود را ارسال کنند این تنها یک انتقام کینه‌توزانه است و عربستان قصد دارد برای دستیابی به منافع خود یمن را چندپاره کند.

وی در پاسخ به سؤالی دیگر درباره احتمال حمله زمینی عربستان به یمن و پیامد‌های آن گفت: عربستان در شک و تردید به سر می‌برد و به‌نظر من ارتش این کشور توانایی جنگیدن را ندارد، آنان می‌خواهند مزدورانی را از مصر و پاکستان و سایر کشورها اجیر و به میدان نبرد ارسال کنند. هم اکنون گشت‌های مرزبانی این کشور 20 کیلومتر از مرزهای یمن فاصله گرفته‌اند.

این فعال یمنی در ادامه تأکید کرد، ملت یمن امروز بیش‌ازپیش متحد شده است و یک‌میلیون رزمنده آماده جنگ و دفاع از تمامیت ارضی و استقلال یمن هستند و وارد شدن به خاک عربستان برای آنان سخت نیست. اگر آنان وارد جنگ زمینی شوند درگیری به مناطق مختلفی کشیده خواهد شد. ملت یمن گزینه‌های زیادی برای مقابله با آل‌سعود مانند ورود زمینی به خاک عربستان، همکاری با مظلومان در سراسر این کشور و آزادسازی آنان از دست آل‌سعود در اختیار دارد.

الشرفی در پاسخ به این سؤال که "چرا شاهد پاسخ نظامی مردم یمن به حملات آل‌سعود نیستیم؟" گفت: مقاومت در یمن وجود دارد و تاکنون چندین گشتی سعودی در مرزهای میان دو کشور منهدم شده‌ و تجهیزاتشان به غنیمت گرفته شده است. مهم‌ترین مسئله کنونی پاکسازی مناطق مختلف یمن از وجود گروه‌های تروریستی است.

وی درخصوص اتهام کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به جمهوری اسلامی ایران و آنچه دخالت در امور داخلی یمن خوانده می‌شود، گفت: انقلاب یمن امروز شعار استقلال سر داده است و جمهوری اسلامی ایران با ملت یمن به‌عنوان یک ملت برادر رفتار می‌کند، ایران به ما کمک و سعی می‌کند با ارائه مشورت و دیدگاه‌های جدید مشکلات ملت یمن را حل کنند و این دخالت نیست بلکه آنچه آل‌سعود در یمن انجام می‌دهد دخالت در امور داخلی کشور و دشمنی با ملت یمن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها