شاید شما از آن دسته افراد هستید که بخشی از سبد خریدهای نوروزی خود را به مواد بهداشتی و آرایشی تخصیص داده‌اید؛ چراکه خرید این لوازم بخصوص ازسوی بانوان بخشی جدایی‌ناپذیر از خرید نوروز است. از سوی دیگر بسیاری نیز هستند که برای خرید عیدی برای دوستان و خانواده سراغ این بازار می‌روند.
کد خبر: ۷۷۷۷۲۲

لذا این بازار پر از عطر و رنگ در ایام پایانی سال رونقی مخصوص خواهد داشت؛ درحالی که بسیاری از خریداران واقعا صرفا از روی سلیقه و احساس در این بازار وارد شده و بدون در نظر گرفتن برخی از اصول خرید می‌کنند. اما اگر این بازار مکاره را به دو گروه لوازم آرایشی، عطر و ادکلن تقسیم‌بندی کنیم درخواهیم یافت هر‌کدام دارای راه و روش خریدی متناسب به خود است که باید به آن دقت داشته باشیم. این حساسیت در بخش خرید عطر و ادکلن بیشتر از بخش‌های دیگر خود را نشان می‌دهد.

بدیهی است در بخش لوازم آرایشی این سلیقه و توان مالی ‌است که تعیین‌کننده نوع خرید است، درحالی که در بخش عطر و ادکلن می‌توان با استفاده از ابتکار عمل گزینه‌های مناسبی را انتخاب کنیم؛ بنابراین در ذیل بیشتر به راهکارهای مورد استفاده در این بخش می‌پردازیم تا شمایی که برای خرید نوروزی این‌گونه اقلام راهی بازارشده‌اید، خریدی مناسب و اقتصادی داشته باشید.

ادوپرفیوم یا ادوتوالت؟

حالا که به دنبال خرید یک عطر یا ادکلن مناسب هستید بدون تردید یکی از سوال‌های اصلی در ذهن شما این است که از خود می‌پرسید تفاوت ادوپرفیوم یا ادوتوالت چیست؟ این درحالی است که براساس یک باور اشتباه تصور براین است که ادوپرفیوم‌ها بهتر از دیگر تولیدات این لوازم هستند. درحالی که قانون اصلی در این زمینه حکایت از موضوع کاملا متفاوتی داشته و اینچنین است که ادوتوالت‌ها بیشتر برای فصل بهار تولید و روانه بازار می‌شوند و ادوپرفیوم‌ها برای پاییز. به‌طور کلی گروه‌های مختلف عطر این‌گونه تعریف شده ‌است.

پرفیوم‌ها: در واقع بهترین نوع عطر یا ادکلن است تقریبا 22 درصد اسانس روغنی از رایحه مورد نظر و ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به دیگر محصولات دارد.

ادو پرفیوم‌ها: این نوع عطرها درواقع دومین گروه از عطرهاست که از 15 تا 22 درصد ماده اصلی یا همان اسانس روغنی در محصول نهایی دارد بنابراین از نظر ماندگاری در رده دوم قرار دارد.

ادوتوالت‌ها: سومین گروه از تولیدات معطر است که بین 8 تا 15 درصد از رایحه روغنی یا همان اسانس در این محصولات وجود دارد و از نظر دوام به عنوان سومین گزینه انتخابی خریداران است.

اما ادکلن‌ها که یکی از ضعیف‌ترین تولیدات معطر در سراسر جهان است تنها 4 درصد ماده موثر یا همان رایحه روغنی در آنها موجود است و به همین دلیل ماندگاری بسیار کمی دارد.

پنجمین ماده معطر به نام ادوفرش‌ها در بازار پر از رایحه در سراسر جهان شناخته می‌شود چون فقط 3 درصد ماده موثر در آنها به‌کار گرفته شده است.

هرچند با پنج نمونه‌ متفاوت از تولیدات معطر آشنا شده‌اید، اما هنوزهم یک قانون اصلی برای ماندگاری قابل قبول عطر موردنظر شما وجود دارد که کمتر کسی به آن توجه می‌کند. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که همیشه به دنبال ماندگاری بسیار بالای عطر مورد نظرتان هستید، دقت کنید یکی از راهکارهای ساده برای این منظور این است که از تمام محصولات جانبی آن برند نیز استفاده کنید، چون تمام این محصولات با رایحه‌ مورد نظر شما تولید شده و باعث ماندگاری بسیار بالای عطر شما خواهد شد. به عنوان مثال وقتی از یک رایحه خاص استفاده می‌کنید کرم‌های نرم‌کننده را هم از آن رایحه انتخاب کنید تا با این کار ماندگاری بالاتری را تجربه کنید.

قهوه معجزه‌ای‌ در انتخاب رایحه

مهم‌ترین مشکلی که خریداران هنگام مراجعه به فروشگاه‌ها دارند درباره تست رایحه‌های مختلف عطر یا ادکلن است پس از امتحان کردن یک یا دو رایحه حس بویایی دیگر قادر به تجربه بوی متفاوت نیست. اینجاست که ظرفی پر از دانه‌های قهوه به یاری شما آمده و می‌تواند با رایحه ‌مخصوص خود پرزهای بینی را ترمیم کند و دوباره قابلیت تشخیص را به شما هدیه دهد. پس فراموش نکنید تنها سه رایحه‌ را همزمان امتحان کنید و اگر قصد دارید بازهم به کارتان ادامه دهید از فروشنده بخواهید برایتان این ظرف جادویی را بیاورد تا بتوانید رایحه‌های مختلف را شناسایی و بهترین را انتخاب کنید.

هرچند هنگام خرید و انتخاب رایحه موردنظرتان بهترین راهکار این است که مقدار بسیار کمی از رایحه مورد نظرتان را روی مچ دستتان امتحان کنید و پس از گذشت دو یا سه دقیقه یعنی درست زمانی که خوب این رایحه با بوی بدن شما درآمیخته است گزینه مورد نظرتان را امتحان کنید.

راه‌های تشخیص محصولات اصلی

گرچه به گفته برخی تشخیص عطرهای اصلی از غیر اصلی حتی برای دست‌اندرکاران خبره این صنف نیز کار دشواری شده، اما بازهم راه‌هایی برای خرید مناسب باقی است که می‌توان روی آنها حساب باز کرد از این رو هنگام خرید به موارد زیر خوب توجه کنید.

1ـ ابتدا با استفاده از دنیای مجازی شکل و ظاهر اصلی برند موردنظرتان را ببینید.

2ـ به نحوه بسته‌بندی و تمیزی کار خوب دقت کنید چون بدون تردید تفاوت‌هایی دراین زمینه وجود دارد.

3ـ ماده داخل بسته‌بندی شیشه‌ای عطرهای تقلبی به شکل غیرقابل تصوری دارای رنگ است و حس خاصی به شما هشدار می‌دهد که تفاوتی در کار است.

4ـ شیشه‌ عطرهای تقلبی زیاد شفاف نیست و بدون تردید از نظر ظرافت تولید دارای اشکال‌های عمده‌ای از نظر حروف‌های چاپی و نحوه قالب‌گیری است.

5ـ نوشته‌ها و تمام زوایای بسته‌بندی را خوب درنظر بگیرید چون ممکن است یک تفاوت بسیار کوچک راز بزرگی را برای شما فاش کند.

متوسط قیمت برخی لوازم آرایشی و ادکلن

در دنیای عطرها، واژه‌ای به نام تقلب نداریم؛ بلکه از آن با عنوان «مشابه» یاد می‌کنند. مشابه یعنی کارخانه‌ای، اسانس همان عطر را با همان کیفیت، ولی با قیمت پایین‌تر و در بسته‌بندی متفاوت به بازار عرضه کند. بنابراین قیمت چند برند اصل و مشابه را در زیر می‌آوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها