قتل سرکارگر

مرد جوان هراسان خود را به تلفن رساند و از اورژانس درخواست کمک کرد. دقایقی بعد صدای آژیر آمبولانس سکوت صبحگاهی محله را شکست و مقابل ساختمان نیمه‌کاره توقف کرد. پیکر مرد جوان مقابل داربست‌های ساختمان به صورت طاق‌باز افتاده بود.
کد خبر: ۷۷۷۳۸۳
قتل سرکارگر

یکی از امدادگران پس از معاینه اعلام کرد محسن بر اثر شدت جراحات در دم جان باخته است. دقایقی بعد هم ماموران کلانتری خود را به محل حادثه رسانده و تحقیقات خود را آغاز کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد مرد جوان هنگام کار بالای داربست به پایین سقوط کرده است.

سروان میری در اداره آگاهی در حال خواندن گزارش پزشکی قانونی بود که تلفن کشیک قتل به صدا درآمد. ماموران کلانتری 40 تهران از مرگ مشکوک کارگری در غرب تهران خبر داد. بازپرس جنایی پس از اطلاع از ماجرا دستور داده بود افسر اداره آگاهی در صحنه جرم حاضر شده و به تحقیق در این زمینه بپردازد.

سروان آدرس را گرفت و همراه راننده راهی ساختمان نیمه‌کاره شد. پس از حدود یک ساعت مقابل ساختمانی بلند توقف کردند که در مرحله سفت‌کاری بود. کارآگاه وارد محوطه ساختمان شد. ماموران تشخیص هویت در حال اثربرداری بودند. جسد در فاصله دو متری داربست‌ها روی زمین افتاده بود و ضربه‌ای شدید به سر و صورت وارد شده بود به طوری که چهره‌اش قابل شناسایی نبود.

مامور کلانتری خود را به سروان رساند و در گزارش اولیه حادثه گفت: مرد سی و دو ساله به نام محسن شش ماه است در این پروژه کار می‌کند. امروز صبح ساعت 8 مشغول کار روی داربست بود که به پایین سقوط کرد. علاوه بر محسن دو کارگر دیگر هم اینجا می‌خوابیدند. آنها با شنیدن صدای فریاد محسن به محوطه آمده و با پیکر غرق در خون او روبه‌رو شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد مرگ فقط یک حادثه بوده اما بازپرس دستور داد شما هم صحنه را بررسی کنید.

سروان میری بالای سر جسد حاضر شد. مرد جوان لباس گرمکن به تن داشت و یک لنگه کفش مخصوص کار هم در فاصله‌ای کم از جسد روی زمین افتاده بود. کارآگاه از مامور کلانتری خواست دو کارگری را که در زمان حادثه اینجا بودند برای تحقیقات نزد او بیاورد.

ابتدا سینا برای تحقیقات وارد خودروی پلیس شد.

چطور متوجه حادثه شدی؟

در اتاق نگهبانی در حال خوردن صبحانه بودیم. محسن از دیشب مضطرب بود. صبح زود هم بدون خوردن صبحانه مشغول کار شد. حدود ساعت 8 صبح بود که صدای فریاد او را شنیدیم. خود را به محوطه رسانده و متوجه سقوط او از بالای داربست شدیم. سریع با اورژانس تماس گرفتیم.

پیش از این هم محسن دچار حادثه در کار شده بود؟

نه، در این شش ماه هیچ حادثه‌ای در اینجا رخ نداده است. محسن مدتی بود سر به هوا شده بود و فکرش مشغول بود. دلیلش را نمی‌دانستم اما همین سر به هوایی کار دستش داد.

چرا از تجهیزات ایمنی استفاده نکرد؟

اینجا تجهیزات ایمنی وجود دارد اما دلیل این‌که او استفاده نکرد را نمی‌دانم.

سروان هیچ مورد مشکوکی در حرف‌های سینا ندید به همین خاطر از او خواست به محوطه کارگاه برود تا از مهدی هم تحقیق کند. مهدی حرف‌های سینا را تکرار کرد و بررسی‌ها نشان می‌داد مرد جوان مدتی بوده که تمرکزش را از دست داده بود.

سروان در حال بررسی نهایی صحنه حادثه بود که مالک ساختمان هراسان خود را به آنجا رساند. خیلی عصبی بود، شروع به فریاد بر سر سینا و مهدی کرد که چرا مراقب نبودند.

کارآگاه به او نزدیک شد و بعد از معرفی خود از مرد میانسال خواست به پرسش‌هایش پاسخ دهد. مرد میانسال سروان را به اتاقش راهنمایی کرد.

چند وقت است محسن را می‌شناسید؟

چند سالی می‌شود. در چند پروژه به عنوان سرکارگر با من کار می‌کرد. خیلی در کارش حرفه‌ای بود و با دقت کارهایش را انجام می‌داد. هر روز ساعت 8 و 30 دقیقه صبح کارش را شروع می‌کرد و ساعت 17 کار را تعطیل می‌کرد. هرچه به او می‌گفتم کارگرها بیشتر کار کنند اجازه نمی‌داد و می‌گفت با خستگی کارایی ندارند.

علت اضطرابش چه بود؟

اضطرابی نداشت. دیروز سراغم آمد و گفت نیاز به پول دارد. من هم حقوق شش ماه‌اش را به او دادم. هیچ اضطرابی هم در چهره اش نبود.

محسن و کارگرها با هم اختلافی نداشتند؟

تا جایی که من می‌دانم نه. او بیشتر مدافع کارگران بود تا کارفرما.

کارآگاه سپس به اتاق استراحت کارگران رفت. همه چیر مرتب بود. در کمد محسن را باز کرد. غیر از یک ساک و لباس کار هیچ چیز دیگری در کمد نبود.

تلفنی با بازپرس تماس گرفت و با اشاره به دو دلیل ادعا کرد محسن قربانی نقشه دو کارگر دیگر شده است. بعد هم دستور بازداشت مهدی و سینا را گرفت. آنها وقتی راز خود را فاش شده دیدند در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کردند.

دو کارگر جوان مدعی شدند که با انگیزه سرقت پول‌های محسن او را به قتل رسانده و سپس برای صحنه‌سازی طوری نشان داده‌اند که در حین کار سقوط کرده بود.

کارآگاه آنها را پس از اعتراف به بازداشتگاه فرستاد تا بعد صحنه قتل را بازسازی کنند.

شما خواننده گرامی با اشاره به 2 دلیل کارآگاه برای اثبات قتل سرکارگر می‌توانید در مسابقه معمای پلیسی شرکت کنید. پاسخ خود را همراه نام و نام خانوادگی به شماره 300011224 ارسال کنید.

وحید شکری / تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها