انتقامگیری قربانیان انگیزه جنایت

2 قتل در پرونده کارگر قاتل

مرد جنایتکار که صاحبان دو سوپرمارکت را به قتل رسانده بود، در جلسه دادگاه مدعی شد انتقامگیری قربانیان انگیزه جنایت بوده است.
کد خبر: ۶۱۹۰۸۳
2 قتل در پرونده کارگر قاتل

عصر 17 اردیبهشت سال گذشته مأموران کلانتری 134شهرک غرب در جریان جنایتی در این منطقه قرارگرفتند و راهی محل حادثه شدند. جنایت در اتاقی 12متری در زیرزمین یک ساختمان مسکونی رخ داده بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که دو جوان 20 و 30ساله به نام های «وحید» و «افشین» که با هم نسبت فامیلی داشتند بر اثر ضرب و جرح و خفگی به قتل رسیده‌اند.

به‌هم ریختگی وسایل اتاق حکایت از این داشت که قربانیان پیش از مرگ با قاتل درگیر شده بودند و احتمالا اموالی نیز از آنجا سرقت شده است.

به ‌دنبال این حادثه، تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با دستور بازپرس جنایی رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند.

حقیقات نشان می‌داد که قربانیان اقدام به اجاره کردن دو مغازه سوپرمارکت در منطقه شهران و سعادت‌آباد کرده و اتاق محل جنایت را نیز برای استراحت کرایه کرده بودند. آنها 20 روز پیش از حادثه، از طریق انتشار آگهی کارگر جوانی را برای کار کردن در یکی از مغازه‌ها استخدام کرده بودندکه وی پس از جنایت به طرز مرموزی ناپدید شده بود.

این پسر 25ساله که «سعید» نام داشت از شهرستان به تهران آمده بود و با قربانیان در همان اتاق 12متری زندگی می‌کرد.

مأموران در تجسس‌های بعدی دریافتند که وی پس از فرار هشت دفترچه حساب بانکی متعلق به یکی از مقتولان را به سرقت برده است به همین‌خاطر این کارگر جوان به‌عنوان مظنون اصلی قتل‌ها تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا اینکه مشخص شد وی پس از جنایت به بانک رفته تا از حساب مقتول پول برداشت کند اما در نقشه خود ناکام مانده است.

تجسس‌ها برای دستگیری کارگر فراری آغاز شد تا اینکه مأموران مخفیگاه وی را در یکی از استان‌ های شمال شرقی کشور شناسایی و او را بعد از دو ‌ماه فرار دستگیر کردند.

سعید در بازجویی‌های نخست خود را بی‌گناه دانست اما وقتی مأموران پیراهن خون آلود وی را پیدا کردند چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید.

وی افزود: شب حادثه، مهدی (یکی از قربانیان) با من شوخی کرد و از آنجا که با لحن بدی با من حرف زد عصبانی شده و با او درگیر شدم.در همین لحظه امیر از خواب بیدار شد و به طرفداری و حمایت از مهدی پرداخت. من که از دست هردوی آنها عصبانی شده بودم در یک لحظه کنترلم را از دست دادم و با میله آهنی به سر آنها کوبیدم. بعد از قتل با برداشتن دفترچه حساب‌های یکی از آنها فرار کردم.

بعد از اظهارات این مرد و انجام تحقیقات تکمیلی، برای وی قرار مجرمیت صادر شد و قاضی اظهارنظر دادسرای جنایی تهران نیز کیفرخواست این پرونده را صادر کرد.

بدین‌ترتیب پرونده متهم به اتهام دو فقره قتل به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

صبح دوشنبه جلسه محاکمه متهم در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی اصغرزاده برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست برای قاتل تقاضای قصاص کرد سپس اولیای دم قربانیان خواستار قصاص قاتل فرزندان خود شدند.

پدر یکی از مقتولان در شکایت خود به ماموران گفت: همزمان با این جنایت حدود چهار میلیون تومان از حساب پسرم سرقت شده است.

سپس رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به سعید از او خواست به دفاع از خود بپردازد. پسر جوان نیز با قبول اتهامش گفت: من در دفاع از خود مرتکب این قتل شدم.

وی افزود: من به عنوان حسابدار نزد «افشین» می کردم. بعد از مدتی متوجه شدم او قیمت ها را دستکاری می کند. به همین خاطر موضوع را به برادرش گفتم. از آن زمان افشین به دنبال انتقام بود. شب حادثه افشین و وحید قصد داشتند تا از من انتقام بگیرند به همین خاطر به طرفم حمله ور شدند. افشین سیم برقی را به دور گردنم انداخت که این سیم را بازکرده و با آن خفه اش کردم.

رئیس دادگاه: بر روی بدن قربانیان آثار درگیری وجود داشت در این باره توضیح بدهید؟

متهم به قتل: هنگام فرار با قربانیان درگیر شدم.

در ادامه وکیل متهم در جایگاه ایستاد و گفت: در محل جنایت لباس خونین موکلم پیدا شد که این نشان می دهد او قصد دفاع از خود را داشته است.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها