رئیس سندیکای صنعت برق با بیان این که خاموشی در تابستان سال آینده قطعی است، گفت: صنعت برق در سال آینده در رکود عمیقی فرو خواهد رفت.
کد خبر: ۷۷۶۹۴۵
بخش خصوصی: خاموشی در تابستان آینده قطعی است

علیرضا کلاهی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که آیا رکود صنعت برق در سال آینده به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: رکود در صنعت برق سال آینده نه‌تنها ادامه می‌یابد، بلکه به اعتقاد بنده عمیق‌تر هم خواهد شد.

کلاهی گفت: قطعا بعد از خاموشی‌های تابستان سال آینده همه بیدار خواهند شد و شروع به کار و دادن ایده خواهند کرد، اما تا رسیدن به نتیجه زمان زیادی صرف خواهد شد.

رئیس سندیکای صنعت برق در پاسخ به این پرسش که خاموشی برق در تهران رخ خواهد داد، تاکید کرد: خاموشی در سال آینده قطعی است، اما این‌که تهران هم دچار خاموشی شود، باید دید وزارت نیرو چه مانوری در شبکه سراسری ایجاد خواهد کرد.

این مقام صنفی با اشاره به دیدگاه دولت ترکیه به فعالیت‌های بخش خصوصی این کشور گفت: دولت ترکیه رسما اعلام کرده که توسعه صادرات برای آنها مهم‌ترین چیز است و با این دیدگاه از سال 2009 تا امروز، صادرات این کشور با رشد 49 درصدی به 161 میلیارد دلار در سال رسیده است، اما در ایران، رویکردهای دولتی در راستای توسعه صادرات کشور نیست.

کلاهی ادامه داد: صادرات، مرگ و زندگی صنعت برق است. پس اگر بخش دولتی شناسایی فرصت‌ها را برای توسعه صادرات کشور انجام نمی‌دهد، بخش خصوصی باید دست به کار شود که در راس بخش خصوصی، اتاق بازرگانی است که تشکلی قدرتمند، بانفوذ در مناسبات سیاسی و تجاری و با بودجه مناسب است.

وی افزود: هیات‌های تجاری باید با فعالیت قدرتمندتر اتاق بازرگانی، هدفمند تشکیل شوند، نه این‌که دو هفته قبل از سفر اعلام شود هیات بازرگانی ایران متشکل از همه حوزه‌های بازرگانی قرار است به کشوری سفر کند.

رئیس سندیکای صنعت برق با بیان این‌که متاسفانه خصوصی‌سازی‌ها در کشور ما واقعی نبوده، گفت: تنها 4 درصد خصوصی‌سازی‌های صورت گرفته به بخش خصوصی واقعی بوده است.

newsQrCode
برچسب ها: خاموشی صنعت برق
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها