فیس‌بوک و گوگل در اقدامی انسان‌ دوستانه به کمک زلزله‌زدگان نپال آمده‌اند

فیس‌بوک و گوگل به یاری زلزله‌زدگان نپال رفتند

فناوری دیجیتال

کرم هوشمند

در زمان بروز اتفاقات ناگواری مثل زلزله، از هر ابزاری استفاده می شود تا مفقودین و یا زیر آور ماندگان را پیدا کنند. این کرم هوشمند که اندازه‌ای بسیار کوچک دارد دقیقا بر اساس متابولیزم کرم واقعی ساخته شده است تا بتواند در هر شرایطی حرکت کند و به جلو پیش برود.
کد خبر: ۷۷۶۷۴۰
کرم هوشمند

جام جم کلیک: در زمان بروز اتفاقات ناگواری مثل زلزله، از هر ابزاری استفاده می شود تا مفقودین و یا زیر آور ماندگان را پیدا کنند.

از سگ های تربیت شده گرفته تا دستگاه های تقویت صوتی و غیره، همه از جمله مواردی هستند که برای پیدا کردن افرادی که در زیر آوار مانده‌اند به کار گرفته می شوند. حال در بسیاری از زمان‌ها استفاده از این ابزار و تلاش‌ها ثمر می‌دهد و متاسفانه در بسیاری از موارد با شکست روبرو می شود.

طراحی و ساخت ابزاری هوشمند در راستای‌ بکارگیری در این شرایط و حصول نتایج مثبت از جمله تلاش های آقای EMA MI طراح کرم هوشمند است.

این کرم هوشمند که اندازه‌ای بسیار کوچک دارد دقیقا بر اساس متابولیزم کرم واقعی ساخته شده است تا بتواند در هر شرایطی حرکت کند و به جلو پیش برود. دو سر این کرم دارای دوربین هایی با کیفیت بالا است تا در زمان جستجو تصویر و صدا را ضبط کنند و از طریق سیستم بی سیم به گیرنده ارسال کنند تا تمهیدات لازم برای عملیات نجات شروع گردد.

سینا قمری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها