فناوری دیجیتال

کرم هوشمند

بدون شک بارها برای ما اتفاق افتاده و خواهد افتاد که در زمان خرید مردد باشیم و اغلب خود را با کلماتی‌ از قبیل :کمی‌ بیشتر جستجو می‌کنم و یا اطلاعاتی راجع به آن ندارم، راضی‌ نگاه داریم. در بهترین حالت اگر کسی‌ همراه شما باشد از او نظرخواهی‌ می‌کنید و اطلاعاتی‌ می‌گیرید تا شاید راضی‌ شوید و خرید خود را انجام دهید. اما این سوال مطرح می شود که اگر کسی‌ همراه شما نباشد چه خواهید کرد؟
کد خبر: ۷۶۰۲۶۵
دستگاهی برای خرید کردن مشکل‌پسندها

جام جم کلیک: بدون شک بارها برای ما اتفاق افتاده و خواهد افتاد که در زمان خرید مردد باشیم و اغلب خود را با کلماتی‌ از قبیل: کمی‌ بیشتر جستجو می‌کنم و یا اطلاعاتی راجع به آن ندارم، راضی‌ نگاه داریم. در بهترین حالت اگر کسی‌ همراه شما باشد از او نظرخواهی‌ می‌کنید و اطلاعاتی‌ می‌گیرید تا شاید راضی‌ شوید و خرید خود را انجام دهید. اما این سوال مطرح می شود که اگر کسی‌ همراه شما نباشد چه خواهید کرد؟

اخیراً دستگاهی قابل حمل ساخته شده است تا کار افرادی که سخت خرید می کنند را راحت کرده و به آنها کمک کند. نحوه کار دستگاه بسیار جالب و آسان است، فرض کنید وارد یک فروشگاه زنجیره ای شده اید و می‌خواهید محصولاتی را خریداری کنید، اما اطلاعی راجع به آن‌ ندارید، کافیست به محض ورود خود دکمه "check in" را فشار دهید تا فروشگاه شناسایی شود و دستگاه آماده به کار گردد. به محض اینکه چراغ دستگاه روشن شد، شما می توانید آن‌را جلوی نام و یا اطلاعات درج شده بر روی بسته‌بندی کالا بگیرید تا نوشته ها اسکن شود و نظر کسانی‌ که قبلاً از این محصول استفاده کرده اند را ببینید. فرقی‌ نمی‌کند که تعریف کاربران قبلی‌ خوب و یا بد باشد، شما می توانید به تک تک آنها گوش فرا دهید و انتخاب خود را نهایی کنید.

این دستگاه که "overview" نام دارد، در حال تکمیل و ساخت توسط چند دانشجو است. آنها سعی‌ دارند با اتمام پروژه خود تولید انبوه آن‌را شروع کنند و این محصول با ارزش را روانه بازار کنند.

اطلاعات دقیقی‌ راجع به نحوه عملکرد دستگاه وجود ندارد اما شاید بتوان حدس زد که برد الکترونیکی‌ قرار داده شده در دستگاه مسئولیت آنالیز و جستجوی محصولات را انجام می دهد و یک دوربین که مسئولیت اسکن را بر عهده دارد تا به صورت آنلاین صداها‌ی موجود در مرکز اطلاعات را جستجو و پخش کند. به گفته طراحان Overview، آنها قصد دارند تا قابلیت کمک رسانی برای انتخاب محصولات، گسترده‌تر شود، به طوری که اسکن هر محصولی امکان پذیر باشد و اطلاعات دقیق تری از کاربران قبلی‌ به شما منتقل شود.

سینا قمری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها