رونمایی از کتاب شعر «هشت صبح هشت اسفند»

الهام پاوه‌نژاد هم به جمع شاعران پیوست

نخستین کتاب شعر الهام پاوه‌نژاد با عنوان «هشتِ صبحِ هشتِ اسفند» با حضور جمعی از چهره‌های ادب و هنر رونمایی شد.
کد خبر: ۷۷۵۲۹۵
الهام پاوه‌نژاد هم به جمع شاعران پیوست

در آغاز این مراسم که اجرای آن را منصور ضابطیان بر عهده داشت، مجری برنامه از رونمایی آلبوم شعرهای فروغ فرخزاد با صدای الهام پاوه‌نژاد در عمارت مسعودیه یاد کرد و به شوخی گفت: «وقتی امسال آلبوم فروغ با صدای خانم پاوه‌نژاد رونمایی شد، ایشان گفتند چرا فقط فروغ شعر بگوید؟ بنابراین تصمیم گرفتند خودشان هم دست به کار بشوند و امروز هشتم اسفند کتاب شعرشان را با نام «هشت صبح هشت اسفند» رونمایی می‌کنیم. البته الان ساعت پنجِ عصرِ هشت اسفند است».

سپس پاوه‌نژاد، درباره مراحل نگارش و گردآوری شعرهایش و در پاسخ به شوخی ضابطیان توضیح داد: «کتاب شعر من هم‌زمان با آلبوم صوتی اشعار فروغ مجوز گرفت اما از آقای پژمان سلطانی مدیر نشر دریچه خواهش کردم چاپ و پخش کتاب را به تاخیر بیاندازند تا چند صباحی فاصله بیافتد بین پخش آثارم و مخاطبان تنفسی بکشند و امثال آقای ضابطیان فکر نکنند من خیلی خودشیفته‌ام».

http://media.isna.ir/content/1425118471160_55.jpg/4

او با اشاره به این‌که کتاب شعرش 84 هفته پیش آماده بوده، از طولانی‌شدن روند چاپ کتاب گله کرد و گفت: «کتاب را به پدرم که همیشه پناهم بوده، تقدیم کرده‌ام. خیلی دوست داشتم پدرم در این مراسم حضور داشته باشد، ولی ایشان بیماری دشواری دارند که قادر به حرکت نیستند .در حالی که وقتی کتاب آماده شده بود، ایشان در سلامت کامل بودند و اگر آن زمان کتاب چاپ می‌شد، پدرم را هم در مراسم رونمایی کنارمان داشتیم».

http://media.isna.ir/content/1425118470801_66.jpg/4

در بخش‌ دیگری از این مراسم، الهه گل‌پری (نویسنده و مستندساز)، حمید مظفری (نویسنده و بازیگر و کارگردان) و محمدابراهیم جعفری (شاعر و نقاش) دقایقی درباره ویژگی شعرهای پاوه‌نژاد سخن گفتند.

الهه گل‌پری در سخنان کوتاه خود گفت: «من متخصص شعر و شعرشناس نیستم. فقط شعر را خیلی دوست دارم. آنچه در وجود دوست عزیزم الهام خیلی دوست داشتم، شور و عشقی است که به خلق‌کردن در هر زمینه‌ای دارد. نخستین بار که الهام دفترچه شعرش را آورد و برای من خواند، پرسید این‌ها اصلاً شعر هستند یا نه؟ من به عنوان کسی که از شنیدن آشعارش لذت بردم، گفتم بله، این‌ها شعر هستند اما باید پیش بروی تا ببینی به کجا می‌رسی. باید بگویم پشتکار الهام پاوه‌نژاد برای من قابل‌ ستایش است و خیلی خوشحالم که نتیجه تلاش و پشتکارش را امروز می‌بینیم».

در پایان سخنرانی‌های این مراسم، پاوه‌نژاد چند شعر کوتاه را از کتاب «هشت صبح هشت اسفند» برای حاضران خواند.

حمیدرضا صدر، هوشنگ گلمکانی، هاله مشتاقی‌نیا، پیمان خازنی، هانا کامکار، مرجان محمدی، رضا مولایی، شیوا اردویی، مهرداد خوشبخت، شهرزاد دریازاده، محمد حمزه‌ای، سحر صباغ‌سرشت، سپیده گلچین، آناهیتا همتی و محمد صوفی از جمله حاضران در این مراسم رونمایی بودند که هشتم اسفندماه در کافه «نزدیک تئاتر» برگزار شد.

مجموعه شعر «هشت صبح هشت اسفند» در 112 صفحه با تیراژ 2200 نسخه از سوی نشر دریچه به چاپ رسیده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها