جام جم آنلاین: در فاصله 3 روز به همه پرسی متن قانون اساسی عراق دامنه خشونت هادر این کشور افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۷۴۷۵

روز چهارشنبه 12 اکتبر در یک حمله انتحاری در شهر تلعفر در شمال غرب دستکم 65 نفر کشته و مجروح شده و در حملات دیگری در عراق ده ها نفر مجروح شده اند.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه ، پلیس عراق گفت: چهارشنبه شب 12 اکتبر یک خودروی بمب گذاری شده هنگام عبور کاروان حامل سعد النایف الحردان وزیر امور استان های دولت عراق در محله القادسیه شهر بغداد منفجر شد.در این انفجار سعدالنایف آسیبی ندید اما 6 محافظ او به شدت مجروح شدند.
همچنین در یک حمله انتحاری با خودروی بمب گذاری شده علیه یک واحد گشتی ارتش عراق در حومه غربی شهر بعقوبه در استان دیاله 9 نفر از جمله 7 سرباز عراقی مجروح شدند.

در محله الغزالیه شهر بغداد بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده 4 مامور پلیس عراق مجروح شدند.
در عین حال در حمله مهاجمان مسلح به یک پست ایست بازرسی ارتش عراق در جنوب شهر کرکوک 3 نظامی عراقی از جمله یک افسر کشته و یک نظامی مجروح شد.
خونبارترین حمله روز چهارشنبه در شهر تلعفر در 450 کیلومتری شمال غرب بغداد رخ داد که در جریان آن یک عامل انتحاری که به خود مواد منفجره بسته بود خود را در میان بیش از 500 نفر که در مقابل یک مرکز استخدام ارتش وپلیس عراق تجمع کرده بودند ، منفجر کرد.در این انفجار دستکم 30 نفر کشته و بیش از 35 نفر مجروح شدند.

روز خونین در عراق در فاصله 4 روز به همه پرسی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها