آیا دی ماریا از تصمیم خود پشیمان است؟

رویای بر باد رفته

آنخل دی ماریا در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس یکی از بازیکنان خوب منچستریونایتد به شمار می‌رود. بازیکنی که در ابتدای فصل نقل و انتقالات از رئال‌مادرید قهرمان اروپا به جمع شیاطین سرخ پیوست در بدو ورود به منچستر بسیار راضی و خوشحال به نظر می‌رسید.
کد خبر: ۷۷۴۵۹۵

دی ماریا به دلیل پاره‌ای از اختلافات با سران رئال‌مادرید ترجیح داد این تیم پرافتخار و مدعی را ترک کند و به منچستری برود که پس از یک فصل کابوس‌وار با دیوید مویس حتی سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را هم نداشت. دی ماریا اما تصمیم مهمی گرفت، تصمیمی که به نظر می‌آید از آن پشیمان شده است.

جرقه‌های پشیمانی

دی ماریا در رئال‌مادرید همه چیز داشت. او در پایان فصل 2014-2013 به عنوان برترین بازیکن رئال‌مادرید انتخاب شد؛ یعنی حتی بالاتر از کریستیانو رونالدو. دی ماریا به قوهای سپید مادرید کمک زیادی کرد تا به مقام قهرمانی کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا) و البته قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برسند، اما در پایان آن فصل باشکوه ترجیح داد فوتبال خود را جای دیگری پیگیری کند؛ جایی که به نظر می‌آید از حضور در آن پشیمان شده است، اما این پشیمانی چگونه و چطور به وجود آمد؟

آنخل حوصله ندارد

همان‌طور که ذکر شد دی ماریا از رئال مادریدی به منچستریونایتد تضعیف شده پیوست که بتازگی دهمین قهرمانی خود را در اروپا جشن گرفته بود. دی ماریا که از بودن و زندگی کردن در مادرید خسته شده بود گمان می‌کرد می‌تواند در یونایتد قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را هم تجربه کند. او رویای بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا را این‌بار با شیاطین سرخ داشت و علاوه بر آن به جام‌های دیگری نظیر جام حذفی انگلیس هم فکر می‌کرد، اما مدتی که گذشت دی ماریا متوجه شد چیزی که واقعیت دارد با آنچه در ذهن داشت بسیار متفاوت است.

منچستریونایتد هر چند با حضور لوئیس فن خال هلندی تا حدودی احیا شد، اما تصور این‌که شیاطین سرخ بتوانند با کنار زدن چلسی و منچسترسیتی قدرتمند و آماده در این فصل قهرمان لیگ برتر شوند بسیار بعید است. یونایتدی‌ها در این فصل جزو مدعیان هستند، اما واضح است قدرت رقابت با چلسی و منچسترسیتی خیلی باید بیشتر از آن چیزی باشد که دارند. به همین ترتیب به احتمال بسیار زیاد یکی از رویاهای بزرگ دی ماریا نقش بر آب است.

قهرمانی در لیگ برتر هدف بزرگی بود که ستاره تیم ملی فوتبال آرژانتین به آن بسیار می‌اندیشید، اما گویا او برای این‌که به این هدف خود برسد باید مدت زمان زیادی را صبر کند، چیزی که به نظر نمی‌آید حوصله آن را داشته باشد.

رویای قهرمانی دوباره در اروپا

برای بازیکنی که پیش از این قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده است به نظر نمی‌آید که حضور صرف در این رقابت‌ها اغواکننده باشد. دی ماریا می‌خواهد در تیمی بازی کند که آن تیم حداقل مدعی قهرمانی در این رقابت‌ها باشد، نه منچستریونایتدی که پس از یک فصل غیبت حالا می‌خواهد سهمیه اروپا را با قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر لیگ انگلیس به دست بیاورد. حتی اگر یونایتد بتواند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را برای فصل آینده به دست بیاورد باز هم نمی‌توان امیدوار بود که این تیم به سرعت به قدرتی دست یابد که مدعی نخست قهرمانی شمرده شود. نه، این چیزی نیست که دی ماریا می‌خواهد. اما به هر حال این تصمیمی است که خود این بازیکن گرفته و منچستریونایتد را انتخاب کرده است.

مقصد نامعلوم

با این‌که پنج ماه بیشتر از حضور آنخل دی ماریا در منچستریونایتد نمی‌گذرد، اما از اکنون اخبار زیادی درباره جدایی وی از جمع شیاطین سرخ به گوش می‌رسد. در این مدت مهم‌ترین مقصدی که برای این ستاره آرژانتینی برشمرده شد پاری‌سن‌ژرمن بود، تیمی که به عنوان مقصد بعدی ستاره آرژانتینی نام برده می‌شود. پاری سن ژرمن که در سه فصل اخیر بسیار در فوتبال اروپا قدرت گرفته، همواره در صدد جذب بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال بوده است از جمله لیونل مسی یا آنخل دی ماریا. پاری‌سن‌ژرمن، هم از قدرت کافی برای قهرمانی در لوشامپیونه فرانسه برخوردار است و هم این‌که می‌تواند در اروپا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. با این اوصاف مشخص نیست آینده این ستاره آرژانتینی چه خواهد شد؛ ستاره‌ای که حتی برخی منابع از بازگشتش به رئال‌مادرید می‌گویند.

توتو اسپرت ‌/ ‌مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها