اگرچه تمام بازی های مقدماتی جام جهانی که برای 12 اکتبر در نظر گرفته شده حساس به نظر می رسندولی چند بازی بخصوص یکی ،دو بازی دراروپا اهمیت ویژه ای دارند.
کد خبر: ۷۷۳۵۰

منطقه امریکای شمالی و حوزه دریای کارائیب

در این منطقه تکلیف 3 تیم صعودکننده به جام جهانی مشخص شده و هنوز معلوم نیست کدام تیم برای 0.5 سهمیه دیگر معرفی خواهد شد. رقابت در رده های چهارم و پنجم جدول 6 تیمی این منطقه میان تیمهای ترینیدادو توباگو و گواتمالاست . ترینیداد 10 امتیازی است و گواتمالا 8 امتیازی و هر 2 تیم هم امشب میزبان 2 تیم بی انگیزه مکزیک و کاستاریکا هستند. با توجه به این که در بازیهای مستقیم ، گواتمالا 7 بر 4 ترینیداد را شکست داده است ، در صورت تساوی ترینیداد مقابل مکزیک ، این گواتمالا خواهد بود که با پیروزی بر کاستاریکا جواز حضور در مرحله پلی آف را به دست می آورد. اگر ترینیداد مکزیک را ببرد و یا گواتمالا مقابل کاستاریکا متوقف شد ، در هر 2 حالت ترینیداد برای بازی با نماینده پنجم آسیا معرفی خواهد شد. تکلیف نماینده پنجم قاره آسیا هم امشب و در منامه مشخص خواهد شد. ازبکستان و بحرین در دیدار رفت در تاشکند به تساوی یک بر یک رسیدند. بحرین با ازبکستان (ساعت 22:30) ، ترینیداد و توباگو با مکزیک ، گواتمالا با کاستاریکا و امریکا با پاناما.

منطقه اروپا

امشب در اروپا همه نگاهها به 2 تیم مطرح فرانسه و اسپانیا دوخته شده است. فرانسه که با پیروزی بر ایرلند تا حدودی از بحران نجات یافت ، پس از تساوی مقابل سوئیس ، حالا با پیروزی بر قبرس در پاریس می تواند بلیت آلمان را مستقیما به دست آورد. قبرس با 4 امتیاز از 9 بازی حریف دندان گیری برای شاگردان دومنک به شمار نمی رود اما غرور فرانسوی ها و دست کم گرفتن حریف می تواند به قیمت از دست دادن جام جهانی تمام شود. در این گروه ایرلند و سوئیس دیدار حساسی را در دوبلین برگزار می کنند. این دیدار چهره تیم دوم گروه چهارم را مشخص می کند. البته اگر فرانسه در مقابل قبرس متوقف شود ، برنده ایرلند و سوئیس می تواند مستقیما راهی جام جهانی شود. وضعیت اسپانیا به مراتب بدتر از فرانسه است . پیروزی آنها در مقابل تیم بدون امتیاز سن مارینو در بازی امشب محتمل به نظر می رسد اما این ضامن سرگروهی اسپانیا در گروه هفتم نخواهد بود چراکه صربستان و مونته نگرو هم اکنون با 19 امتیاز و 2 امتیاز برتری نسبت به اسپانیا در صدر قرار دارد و با یک تساوی خانگی مقابل بوسنی و هرزگوین و به لطف برتری در 2 دیدار مستقیم مقابل اسپانیا هم مستقیما راهی جام جهانی 2006 خواهد شد. البته دیدار با بوسنی برای صربستان دیدار چندان راحتی نخواهد بود چراکه بوسنی هم این امید را دارد تا با شکست صربستان به عنوان تیم دوم به دیدار پلی آف برسد. با توجه به تساوی بدون گل 2تیم در بازی رفت ، پیروزی بوسنی در بازی امشب هم اسپانیا را به جام جهانی می فرستد و هم صربستان را حذف می کند. ایرلند جنوبی با سوئیس ، فرانسه با قبرس (ساعت 22:15) ولز با آذربایجان ، انگلیس با لهستان (22:15) ، پرتغال با لتونی ، سوئد با ایسلند ، هلند با مقدونیه ، مجارستان با کرواسی ، مالت با بلغارستان ، فنلاند با جمهوری چک ، آلبانی با ترکیه ، آندورا با ارمنستان ، قزاقستان با دانمارک ، بلاروس با نروژ ، لیتوانی با بلژیک ، اسلوونی با اسکاتلند ، ایتالیا با مولداوی (22) ، اتریش با ایرلند شمالی ، سن مارینو با اسپانیا (22) ، اسلواکی با روسیه ، صربستان و مونته نگرو با بوسنی و هرزگوین ، لوکزامبورگ با استونی.

منطقه امریکای جنوبی

در این منطقه هم چهره 4 تیم صعودکننده به جام جهانی 2006 مشخص شده و تیمهای آرژانتین ، برزیل ، پاراگوئه و اکوادور هیچ نگرانی در بازیهای امشب ندارند. 3 تیم ونزوئلا ، پرو و بولیوی هم شرایطی مشابه 4 تیم صعودکننده دارند چرا که قطعا به جام جهانی صعود نمی کنند اما وضعیت برای 3 تیم اروگوئه ، کلمبیا و شیلی کاملا متفاوت است . یکی از این 3 تیم این فرصت را دارد که با قرار گرفتن در رده پنجم جدول در بازی پلی آف مقابل استرالیا حاضر شود و شانس خود را برای راهیابی به جام جهانی بیازماید. اما کدام یک از این 3 تیم شانس بیشتری دارد؛ در جدول ، اروگوئه با 22 امتیاز بالاتر از 2 تیم 21 امتیازی شیلی و کلمبیاست اما حریف امشب اروگوئه تیم پرقدرت آرژانتین است و همین می تواند مشکلات این تیم را برای راهیابی به دیدار پلی آف دو چندان کند. اروگوئه چاره ای جز شکست دادن آرژانتین ندارد، اما اگر این اتفاق نیفتد ، شانس شیلی برای پنجم شدن بیشتر از کلمبیا خواهد بود چرا که نتیجه دیدارهای مستقیم این 2 تیم به نفع شیلی تمام شد و همین موضوع می تواند این تیم را در صورت پیروزی خانگی مقابل اکوادور راهی دیدار پلی آف کند. اروگوئه با آرژانتین ، شیلی با اکوادور ، برزیل با ونزوئلا ، پاراگوئه با کلمبیا ، پرو با بولیوی زمان انجام بازیها به وقت تهران است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها