ما قشر متوسط روبه پایین، با وام و قسطش و سودش عجین شده‌ایم، جوش خورده‌ایم، اصلا قالب گرفته شده‌ایم. اگر قرار باشد بر گذاشتن ارث و میراث و تقسیم اموال، به هر یک از بستگان درجه یک چند وام می‌رسد. اصلا یک کیف داریم پر از دفترچه، همه هم اقساط وام، جور به جور، رنگ به رنگ، وام مسکن، جعاله، خرید کالا، اتومبیل، ضروری، قرض‌الحسنه. از سر ماه تا به آخرش فقط و فقط قسط می‌دهیم.
کد خبر: ۷۷۰۵۷۴

از ترس جریمه‌های دولا پهنای بانک‌ها اقساطم را بموقع می‌پردازم، بیشتر اوقات. این بار که پرداخت کردم و از بانک بیرون زدم پس از دقایقی پیامکی برایم آمد که پنج میلیون و اندی از حسابم برداشت شده است. ابتدا گمان کردم که اشتباه شده، اما بعد به خودم نهیب زدم که بیچاره از حسابت برداشت شده، به همین راحتی، به همین سادگی. سراسیمه خودم را به بانک رساندم.

جریان پیامک را برای همان کارمندی که اقساطم را دریافت کرده بود تعریف کردم. حسابم را چک کرد و خونسرد گفت که بله، برداشت شده. توضیح دادم که مبلغ قسط من فقط 239 هزار تومان است.

با اعتماد به نفس پاسخ داد که لابد اقساط عقب‌مانده داشته‌ای. باز توضیح دادم که حتی یک قسطم هم عقب نیفتاده، ضمن آن‌که اگر از روز اول هم هیچ‌یک از اقساط وامم را پرداخت نمی‌کردم باز هم پنج میلیون نمی‌شد. از من اصرار و از آقای کارمند انکار. اعتماد به نفس ایشان در اوج بود، اصلا در فضای بانک خودباوری موج می‌زد. بالاخره با وساطت رئیس بانک کارمند مربوطه با کلی بهانه‌گیری و منت‌گذاری اسنادش را چک کرد و معلوم شد که مشتری پس از من می‌خواسته پنج میلیون از حسابش برداشت کند و ایشان به اشتباه از حساب من برداشت کرده و تقدیم آن مشتری بلند اقبال کرده است، خیلی شیک و در کمال دقت. نور به مزار اموات آن کسی ببارد که اطلاع‌رسانی پیامکی را در سیستم بانکی ما راه‌اندازی کرد وگرنه تا می‌خواست شستم خبردار شود که چه بر سرم رفته نه از تاک‌ نشان بود و نه از تاک‌نشان.

محسن محمدی / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها