بیش از 4500 خبرنگار، عکاس و عوامل خبری در تمامی استان‌های کشور برای پوشش خبری ویژه‌برنامه 22 بهمن حضور می‌یابند

فردا نمایش «عزت ملی»

36 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فردا بار دیگر میلیون‌ها ایرانی در اعلام بیعت دوباره با آرمان‌های انقلاب اسلامی به خیابان‌ها خواهند آمد تا نشان دهند حرکتی که در سال 57 برای ساختن ایرانی آزاد و مستقل آغاز شد، همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۷۶۹۱۷۵

با توجه به این‌که راهپیمایی 22 بهمن امسال همزمان با رویارویی دیپلماتیک ایران و کشورهای غربی و شرقی بر سر پرونده هسته‌ای کشورمان و نیز در اوج بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای برگزار خواهد شد، حضور گسترده مردم در این راهپیمایی می‌تواند پیام مهمی برای دولت‌هایی باشد که گمان می‌کنند می‌توانند با ایجاد دسته‌بندی‌های داخلی، انسجام ملی کشور را تضعیف کرده و امتیازات بیشتری بر سر میز مذاکره مطالبه کنند.

این همان نکته‌ای است که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیرشان به آن اشاره کرده و تصریح کردند: «...[یک‌] مسئول آمریکایی همین چند روز قبل از این می‌گوید که ایرانی‌ها گیر افتاده‌اند؛ ایرانی‌ها در قضایای هسته‌ای با دست بسته پشت میز مذاکره حاضر می‌شوند. خب، این خطای محاسباتی است؛ ایرانی‌ها گیر نیفتاده‌اند، حالا شما در بیست و دوم بهمن ان‌شاءالله خواهید دید ملت ایران چه خواهد کرد و چه حضوری خواهد داشت؛ آن‌وقت معلوم می‌شود که آیا دست ملت ایران بسته است؟ دست ملت ایران بسته نیست و این را در عمل نشان داده ‌است و بعد از این هم نشان خواهد داد...»

همچنین حضور معنادار مردم در راهپیمایی 22 بهمن، پیام روشنی به افکارعمومی جهان خواهد داد که مردم ایران نگران اقدامات داعش در منطقه و تاثیر آن بر پروژه اسلام‌هراسی هستند و فردا یکپارچه فریاد خواهند زد که اسلام تروریستی را اسلام منحرفی می‌دانند که با اسلام ناب محمدی که انقلاب 57 برآمده از آن است، فاصله بسیاری دارد.

شعار «مرگ بر آمریکا» در راهپیمایی

در آستانه یوم‌الله 22 بهمن، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن را در تهران اعلام کرد. همزمان اصغر آب‌خضر، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشستی با بیان این‌که در 22 بهمن امسال ملت ایران مانند 35 سال گذشته اصرار بر شعار مرگ بر آمریکا و لبیک یا رسول‌الله خواهند داشت، گفت: وحدت و حضور مردم و همچنین شعارهایشان در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گزینه روی میز ملت ایران است که در بیش از هزار شهر و شهرستان و 5000 روستای سراسر کشور و در تمامی مسیرهای منتهی به میدان آزادی در تهران ظهور خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به بیان برنامه‌های ویژه شامگاه بیست و یکم بهمن پرداخت و خاطرنشان کرد: شامگاه بیست و یکم بهمن امسال اقشار مختلف مردمی مانند سال‌های گذشته و به یاد تکبیرهای شب‌های بهمن 57، نوای روحانی و دل‌انگیز گلبانگ تکبیر را راس ساعت 21 در میهن عزیز‌مان طنین‌انداز می‌کنند. همچنین بانگ الله‌اکبر از مأذنه‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج و شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش خواهد شد.

آب‌خضر با اشاره به اجرای برنامه نورباران و نورافشانی در شامگاه بیست و یکم بهمن خاطرنشان کرد: برای نخستین بار امسال برنامه صوت و تصویری لیزر گرافیک 36 سال حماسه در مناطق مختلف برگزار شده و در شامگاه بیست و یکم بهمن ماه در میدان آزادی و همزمان با بانگ تکبیر، برنامه نورافشانی روی برج آزادی اجرا می‌شود.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به تشریح جزئیات برنامه‌های مراسم یوم‌الله 22 بهمن و تمهیدات پیش‌بینی شده برای این مراسم پرداخت و تصریح کرد: امسال همزمان در هزار بخش، شهر و شهرستان و 5000 روستای کشور شهروندان عزیز مراسم گرامیداشت روز پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنند و در تهران نیز شهروندان تهرانی از ساعت 9 صبح از مسیرهای ده‌گانه به سوی میدان آزادی حرکت خواهند کرد.

مهمانانی از 30 کشور جهان

وی با اشاره به حضور خانواده‌های شهدا با همراه داشتن تصاویر شهیدان در راهپیمایی 22 بهمن گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال با حضور نخبگان، ورزشکاران، قهرمانان و برگزیدگان رتبه‌های علمی و مدال‌آوران المپیادهای جهانی جلوه‌های ویژه‌ای را به تصویر خواهد کشید.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به حضور هنرمندان جوان تجسمی دانشگاه‌های هنر در مسیرهای راهپیمایی و خلق آثار و تابلوهایی به دست آنان در حاشیه مراسم 22بهمن امسال گفت: امسال گروه‌های زیادی در رشته‌های هنری و فرهنگی برای برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب به 800 نمایندگی در 60 کشور جهان اعزام شده‌اند و در روز 22 بهمن تمامی خانه‌های فرهنگ و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی محل حضور سفرا و مهمانان خواهند بود.

وی با اشاره به حضور بیش از 400 مهمان خارجی از بیش از 30 کشور جهان در تهران به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امسال 85 مهمان از 23 کشور اروپایی و بیش از 310 مهمان از دیگر کشورهای جهان مهمان دهه فجر انقلاب‌اسلامی هستند.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری همایشی ویژه برای مهمانان خارجی در روز بیست و یکم بهمن گفت: امسال برای مهمانان خارجی همایش ویژه یک‌روزه در نظر گرفته شده که این همایش در محل لانه جاسوسی آمریکا و با حضور شخصیت‌ها و مسئولان نظام برگزار می‌شود.

پوشش حماسه 22 بهمن با حضور 4500 خبرنگار

آب‌خضر در ادامه به حضور بیش از 4500 خبرنگار، عکاس و عوامل خبری در تمامی استان‌های کشور برای پوشش خبری ویژه‌برنامه 22 بهمن اشاره و خاطرنشان کرد: امسال بیش از 265 خبرنگار خارجی و 1500 خبرنگار، عکاس و عوامل خبری داخلی در تهران و بیش از 2800 خبرنگار، عکاس و تصویربردار در استان‌ها مراسم 22 بهمن را پوشش خبری و تصویری می‌دهند.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به برپایی بیش از 980 غرفه فرهنگی، هنری، خبری، امدادی و رفاهی در مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی در تهران و حدود 18 هزار غرفه در مسیرهای راهپیمایی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: امسال در حاشیه مراسم راهپیمایی اقلام تبلیغاتی از جمله پرچم و ماکتی از پهپاد RQ170 ایرانی به راهپیمایان اهدا می‌شود. همچنین امسال ماکت اصل این پهپاد به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ نظامی در تمامی مراکز استانی کشور به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال مانند سال‌های گذشته به مناسبت عید انقلاب اسلامی ناوگان حمل و نقل عمومی سرویس‌دهی رایگان به سمت مسیرهای راهپیمایی ارائه می‌کند.

روحانی، سخنران راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب

وی همچنین به بیان جزئیات مراسم ویژه میدان آزادی تهران پرداخت و تصریح کرد: این مراسم راس ساعت 10صبح با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز می‌شود و با حضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان و مردم همیشه در صحنه و مسئولان لشکری و کشوری، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و مهمانان خارجی و تعدادی از علما و شخصیت‌های فرهیخته فرهنگی و سیاسی کشورهای اسلامی در تهران آغاز می‌شود.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش، اجرای دو سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفری دانش‌آموزی در حضور رئیس‌جمهور و قرائت قطعنامه سراسری یوم‌الله 22 بهمن را از دیگر برنامه‌های مراسم ویژه میدان آزادی تهران عنوان کرد. آب‌خضر خاطرنشان کرد: پس از قرائت قطعنامه سراسری یوم‌الله 22 بهمن حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به سخنرانی می‌پردازند. در پایان مراسم نیز مردم توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی گلباران می‌شوند.

شعارهای جناحی شایسته 22 بهمن نیست

در آستانه فرارسیدن یوم‌الله 22 بهمن، مسئولان، مراجع تقلید، علما و اساتید دانشگاه، شخصیت‌های اجرایی، صاحب‌نظران و تحلیلگران، احزاب و گروه‌ها و نهادهای مدنی از مردم دعوت کردند تا در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب شرکت کنند.

بر همین اساس، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان دیروز با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 22 بهمن را روز پیروزی ملت ایران در صحنه داخلی و بین‌المللی دانست و گفت: 22 بهمن روزی است که ملت ایران توانست استبداد و استعمار را برای همیشه پشت سر گذاشته و حکومت ملی و اسلامی را براساس مردم‌سالاری دینی تشکیل دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وی حضور مردم در راهپیمایی گرامیداشت 22 بهمن را به معنای ادامه راه انقلاب اسلامی و امام راحل توصیف و اظهار کرد:‌ هر مقدار این حضور پررنگ‌تر و مقتدرتر باشد، به دنیا نشان می‌دهد که ملت ما دارای انسجام و وحدت ملی است و بی‌تردید ملت ایران پرشورتر از سال‌های گذشته در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: زمانی که مردم به صورت پرشور و بانشاط در روز خودشان که روز ملی است، حضور یابند و این روز را جشن گرفته و با صدای بلند شعارهای انقلاب را تکرار کنند، همه بدخواهان و دشمنان ما قدرت این ملت را بهتر احساس خواهند کرد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که با حضور قدرتمند مردم در صحنه، می‌توانیم از مسائلی که امروز پیش‌رو داریم راحت‌تر عبور کنیم، گفت: با حضور بسیار پرشور ملت ایران در 22 بهمن، بی‌تردید راحت‌تر می‌توان از مشکلات اقتصادی و مذاکرات هسته‌ای عبور کرده و همچنین می‌توان در تمام مسائل بین‌المللی با قدرت بیشتری با زیاده‌خواهان مواجه شد و راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر از حق ملت ایران دفاع کرد.

روحانی، 22 بهمن را روز جشن ملی و روز ملت ایران دانست و تصریح کرد: شعارهای این روز باید شعار وحدت و همدلی باشد و شعارهای جناحی، گروهی و حزبی، شایسته 22 بهمن نیست. رئیس‌جمهور تاکید کرد: در روز 22 بهمن هیچ‌کس حق ندارد، این روز را که متعلق به ملت ایران است به نفع یک جناح یا حزبی مصادره کند و مردم باید همانند سال 57 قدرت خود را در برابر استعمار به رخ بکشانند و نشان دهند که همچنان در صف واحد، پیگیر منافع و مصالح ملی هستند و به جهانیان بگویند که ملت ایران راه 36 سال گذشته را همچنان با قدرت ادامه خواهد داد.

دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن

همچنین مراجع تقلید از مردم برای حضور یکپارچه در راهپیمایی امسال دعوت کردند. در همین رابطه آیت‌الله جوادی‌آملی در درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم گفت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن عبادت است.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز از مردم برای شرکت گسترده در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲بهمن دعوت کرد و گفت: مردم خوب ایران اسلامی امسال پرشورتر از سال‌های قبل در راهپیمایی شرکت و دشمنان را مایوس می‌کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی نیز با بیان این‌که 22بهمن روز عزت و پیروزی مردم ایران اسلامی است، از مردم خواست چون سال‌های گذشته با حضور پرشور خود در راهپیمایی22 بهمن با آرمان‌های امام راحل (ره) تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کنند.

برخی نهادهای انقلابی چون سپاه پاسداران، شورای نگهبان، وزارت اطلاعات و احزاب و تشکل‌هایی چون جامعه روحانیت مبارز، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حزب موتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران، جبهه پیروان خط امام و رهبری، مجمع روحانیون مبارز، اعتدال و توسعه، اراده ملت، خانه کارگر و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز از مردم خواستند تا در راهپیمایی 22 بهمن حضور یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها