مرسدس بنز که فصل 2014 رقابت های فرمول یک را با اختلافی جالب توجه برنده شد حالا با رونمایی از خودروی جدید خود، از هم اکنون خط و نشانی جدی برای سایر رقبا در فصل 2015 کشیده است.
کد خبر: ۷۶۸۰۴۵
خودروی جدید مرسدس برای «فرمول یک» رونمایی شد + عکس

خودرویی که مرسدس برای دفاع از عنوان قهرمانی اش در رقابت های پیش روی فرمول یک استفاده خواهد کرد «F1 W06 Hybrid Silver Arrow» نام دارد.

مهندسان مرسدس در طراحی این خودروی منحصربفرد دو اصل اساسی را رعایت کرده اند: نه آنقدر از خود راضی باشند که نخواهند پیشرفت چشمگیری در خودروی جدید این شرکت در قیاس با نسخه سال 2014 اعمال کنند و نه آنقدر افراطی که بخواهند چیزی ماورای تصور ارایه کنند. درحقیقت آنها مهندسی خودروهای فرمول یک را در حدی متعادل پیش برده اند.

نسخه قبلی این خودرو «F1 W05 Hybrid» نام داشت و اکنون مرسدس اعلام کرده که
«F1 W06 Hybrid» از حیث مکانیک، ساختار، آیرودینامیک و از همه مهمتر وزن با پیشرفت های چشمگیری نسبت به نسخه قبلی خود همراه بوده است.

در تمام بخش های خودرو ردپای فیبرکربنی دیده می شود، از بدنه گرفته تا شاسی، سیستم تعلیق و حتی فرمان از این ماده بسیار مستحکم و البته بسیار سبک ساخته شده است.

به کارگیری آلومینیوم در ساخت بخش هایی از بدنه و شاسی موجب شده تا وزن خودرو تنها 702 گرم باشد.

مرسدس هنوز اطلاعاتی درباره ساختار موتوری خودرو اعلام نکرده است اما حداقل درباره ظاهر آن یعنی بدنه خودرو می توان قضاوت کرد.

به روشنی مشخص است که دماغه و باله پشتی «F1 W06 Hybrid» از به روزرسانی های لازم برخوردار شده است.

مهندسان این شرکت خودروساز تلاش کرده اند تا دماغه را تا حد امکان کوتاه نگاه دارند و این درحالی است که باله آن را به جلو آورده اند. آنها به این نتیجه رسیده اند که تلفیق این دو نگرش در عین حال که پایداری خودرو را افزایش می دهد بر شتاب آن نیز می افزاید.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها