فرزان عاشورزاده پدیده تکواندو و ورزش ایران به هیچ حریفی رحم نمی‌کند

18 ساله، 11 مداله با 300 تفاضل امتیاز!

عاشورزاده 2015 را با طلای امارات آغاز کرد

طلایی دیگر به نام نابغه

فرزان عاشورزاده؛ ستاره هجده ساله تکواندوی ایران که سال گذشته میلادی چند مدال طلا و نقره از جمله در جام جهانی، قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و تورنمنت‌های جایزه بزرگ و بین‌المللی کسب کرده بود در تورنمنت بین‌المللی امارات نیز صاحب مدال طلا شد.
کد خبر: ۷۶۷۸۹۰

به گزارش جام‌جم، رقابت‌های بین‌المللی امارات که در سطح فنی(G1) برگزار می‌شود و امتیازی در رده‌بندی فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه المپیک دارد، در حالی در دو روز گذشته برگزار شد که فرزان عاشورزاده در ادامه درخشش حیرت‌انگیز خود موفق شد در این میدان نیز با گذشتن از سد تمام حریفانش، سال 2015 را هم با طلا آغاز کند. او در حالی در فینال پیکارهای وزن 58 ـ کیلو سی محمد کتبی از بلژیک (دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا و مدال برنز المپیک نوجوانان نانجینگ) را 3 بر صفر شکست دهد که برای رسیدن به فینال این رقابت ها، پس از یک دور استراحت، محمد فیض از افغانستان، باخروم خلف از تاجیکستان وبن صلاح از بلژیک به ترتیب با نتایج 12 بر یک، 16 بر صفر و 8 بر 4 شکست داده بود.

تکواندوکار وزن 58 ـ کیلوگرم کشورمان با کسب این مدال طلای ارزشمند 10 امتیاز به سبد اندوخته‌های خود در رنکینگ المپیکی اضافه کرد.

همچنین در شرایطی که مسعود حجی‌زواره و علیرضا نصرآزادانی دو نماینده کشورمان به فینال وزن 74 کیلوی این پیکارها راه یافته بودند با انصراف حجی زواره از حضور در فینال، نصرآزادانی طلا گرفت. نصرآزادانی پیش از حضور در فینال حریفانی از فنلاند و دو تکواندوکار قزاقستانی را شکست داده بود و حجی زواره نیز تکواندوکاران روسیه، امارات و بلغارستان را شکست داده بود. با این دو مدال ارزشمند، نصرآزادانی 10 امتیاز و مسعود حجی‌زواره 6 امتیاز به سبد اندوخته‌های خود در رنکینگ المپیک اضافه کردند.

همچنین هادی مستعان در فینال وزن 54 ـ کیلو نتیجه را به نماینده بلژیک واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت. وی برای رسیدن به فینال، پس از یک‌دور و استراحت، برابر سه نماینده از کشور افغانستان به برتری دست یافته بود و با این نقره 6 امتیاز در رده‌بندی کسب سهمیه المپیک کسب کرد.

ضمن این‌که فرزاد عبداللهی در وزن 80 کیلو پس از شکست دادن تکواندوکارانی از اردن و دو حریف نروژی، در فینال به حریفی از جزایر مان (نفر اول رنکینگ المپیک و قهرمان اروپا) باخت و نقره گرفت. ابوالفضل یعقوبی هم در وزن 58 کیلو برنز گرفت.

امروز در آخرین روز از این مسابقات، محمد باقری معتمد، بهنام اسبقی، مهدی خدابخشی، سجاد مردانی و مرتضی شیری به مصاف حریفانشان خواهند رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها