بیش از ۲۰ مسجد در بریتانیا دیروز درهای خود را به روی عموم مردم باز ‌کردند. به گزارش بی.بی.سی، روز از مسجد من دیدن کنید از سوی شورای مسلمانان بریتانیا برگزار شده بود.
کد خبر: ۷۶۶۰۳۸

پس از حملات ماه گذشته میلادی در فرانسه، این اقدام بخشی از تلاش‌ها در بریتانیا برای کاهش تنش بین جوامع مختلف در کشور توصیف شده است. سعید و شریف کواشی روز چهارشنبه هفتم ژانویه با حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو، در پاریس ۱۲ نفر از جمله چند کاریکاتوریست این مجله را به ضرب گلوله کشتند. یک روز پس از آن نیز به یک فروشگاه یهودی در پاریس حمله شد و چند نفر گروگان گرفته شدند. اما این گروگانگیری سرانجام با حمله نیروهای پلیس و کشته شدن گروگانگیر به پایان رسید. بلافاصله بعد از این عمل تروریستی بود که مجله هتاک شارلی ابدو اقدام به چاپ شماره مخصوصی کرده و در آن کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) را منتشر کرد.

به گفته خبرنگار بی‌.بی‌.سی در امور مذهبی، جوانان مسلمانی که از بریتانیا برای جنگ در کنار نیروهای گروه موسم به دولت اسلامی (داعش) از کشور خارج شده‌اند، درصد ناچیزی از جمعیت سه میلیونی مسلمانان بریتانیا را تشکیل می‌دهد؛ اما همین تعداد کم، تصور عمومی مردم را از جامعه مسلمان بریتانیا تحت تأثیر قرار داده است. به گفته مقامات شورای نظارت بر مساجد، بازگشایی مساجد با این دعوت به منظور نمایش اتحاد بین جوامع مختلف کشور بوده است. به گفته بی.بی.سی، مساجدی که قرار بود درهای خود را به روی عموم مردم باز کند، فقط بخش کوچکی از مساجد بریتانیا را شامل می‌شد. گفته می‌شود حدود ۱۷۵۰ مسجد در بریتانیا فعالیت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها