اگر خودروی خارجی دارید و حتما خودرویتان باکیفیت است و می‌خواهید با آن به سفر بروید، مثلا سفری در نوروز، آیا نباید نگران باشید؟ البته کیفیت خودروی شما بزرگ‌ترین عامل در کاهش نگرانی است، اما بنا بر ضرب‌المثل هر که بامش بیش، برفش بیشتر، باید بدانید براساس تجربه‌های به دست آمده اتفاقا کم هم نیستند، تردد با خودروهای خارجی بخصوص برای مسافرت، دردسرهای خاص خودش را دارد؛ دردسرهایی که گاه مسافرت را به کام خانواده تلخ کرده و آنان را مجبور می‌کند عطای سفر را به لقایش ببخشند و به‌شهرشان برگشته و در انتظار پایان تعطیلات بمانند.
کد خبر: ۷۶۵۹۸۳

ماجرا از این قرار است که هر قدر فناوری استفاده شده در خودروهای وارداتی مدرن‌تر و پیچیده‌تر می‌شود، دست‌کم در شرایط فعلی، شانس تعمیرات و یافتن قطعه یدکی آن در مسافرت کاهش می‌یابد. روشن است در شرایط فعلی بیشتر نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان خارجی در بیشتر شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها شعبه ندارند، چه رسد به مناطق دورافتاده! بنابراین اگر خودروی شما خدای نکرده هنگام مسافرت در یکی از این مناطق خراب شود، تقریبا تامین قطعات آن تا پایان عید امکان‌پذیر نخواهد بود و باید ماشین را سوار بر جرثقیل به تهران یا یکی از مراکز استان‌ها بیاورید و معمولا هم باید مدتی صبر کنید تا اگر قطعه موجود نیست، تامین شود و بعد بتوانید از خودرو استفاده کنید.

موضوع دیگر کمبود یا نایاب بودن تعمیرکار و نیروی ماهر برای تعمیرات این خودروهاست. چراکه فناوری و قطعات به کار رفته در این خودروها آن‌قدر بالا و ضمنا قیمت قطعات و تعمیرات آن آن‌قدر گران است که تعمیرکاران معمولا جرات دست زدن به آن را نداشته و ترجیح می‌دهند برای خود دردسر درست نکنند. این چنین است که باز هم شما در صورت وجود نقص فنی، باید خودرو را سوار جرثقیل کرده، صد بار لعنت فرستادن به بخت و اقبالتان، آن را به شهر خود برگردانید و منتظر رسیدن تعمیرکار ماهر بمانید.

دوستی که یک خودروی بنز دارد نقل می‌کرد یک قطعه ساده برقی از خودرو خراب شده بود و وی با ده‌ها دردسر قطعه را گیر آورد و روی خودرو نصب کرد، اما ماشین روشن نشد که نشد تا جایی که کار به حمل خودرو به تهران کشید. پس از تعطیلات، مراجعه به نمایندگی مشخص کرد، وقتی یکی از قطعات برقی بنز خراب می‌شود، کامپیوتر مرکزی آن، کل خودرو را قفل می‌کند. وقتی هم قطعه جدید نصب شد، باز هم تا پیغام خطا از روی کامپیوتر مرکزی خودرو به وسیله رایانه مخصوص تعمیرگاهی حذف نشود، خودرو روشن نخواهد شد.

وی می‌گفت این چنین بود که به خاطر یک کار تعمیراتی ساده، هم از مسافرت ماندیم و هم کلی پول جرثقیل دادیم. تازه تمام عید هم بی‌ماشین بودیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها