آنیل کاپور به سراغ یک مجموعه موفق و پربیننده آمریکایی رفته است

«خانواده مدرن» هندی می‌شود

آنیل کاپور، بازیگر و تهیه‌کننده سرشناس بالیوودی، یک مجموعه جدید تلویزیونی را تهیه و بازی می‌کند. این مجموعه هم مثل کار تلویزیونی قبلی او، نسخه دوباره‌سازی شده و هندی زبان یک مجموعه موفق و پربیننده آمریکایی است. آنیل کاپور این‌بار سراغ کمدی خانوادگی «خانواده مدرن» رفته و اقتباسی بومی از آن ارائه می‌کند.
کد خبر: ۷۶۵۷۳۷
«خانواده مدرن» هندی می‌شود

رسانه‌های گروهی هند از خبر تولید این مجموعه استقبال کرده‌اند. آنیل کاپور در مصاحبه با سایت پربیننده ایندیا اف‌ام، خبر تولید نسخه دوباره‌سازی شده و هندی‌زبان خانواده مدرن را اعلام کرد. به گفته او، صحبت و مذاکره با تهیه‌کنندگان نسخه اصلی انگلیسی‌زبان ادامه دارد و مرحله پایانی آن را پشت سر می‌گذاریم. این مذاکرات از حدود هفت ماه قبل شروع شد و به نتایج خوبی رسیده است. مجموعه خانواده مدرن در کنار جذب انبوه تماشاگران و خانواده‌ها، موفق به دریافت جوایز امی (اسکار تلویزیونی)‌ هم شد. به همین دلیل، مذاکرات کمی طول کشیده است. سازندگان نسخه اصلی، می‌خواهند مطمئن شوند نسخه هندی آن اعتبار کار اصلی را حفظ کند. تلاش من هم این است که اطمینان‌های لازم را به آنها بدهم.

این بازیگر می گوید تا یکی دو هفته دیگر، قراردادهای لازم در این رابطه به امضا خواهد رسید و پیش تولید نسخه هندی‌زبان آغاز خواهد شد.

رسانه‌های گروهی هند، اواخر فصل بهار سال جاری میلادی را به عنوان زمان شروع فیلمبرداری این نسخه دوباره‌سازی شده اعلام کرده‌اند. این در حالی است که نسخه انگلیسی‌زبان هنوز با موفقیت روی آنتن تلویزیون‌های آمریکاست و به فصل ششم خود رسیده است. فیلمنامه نسخه هندی‌زبان خانواده مدرن همان ماجراهای کمدی و خانوادگی مجموعه آمریکایی را دنبال می‌کند و اپیزودهای مختلف آن، براساس اپیزودهای این نسخه نوشته و ساخته خواهد شد. اما نسخه هندی‌زبان شرایط خاص زندگی خانواده‌های هندی (شباهت‌ها و تفاوت‌های آن با خانواده‌های آمریکایی و زندگی در غرب) را در اپیزودهای مجموعه رعایت و لحاظ خواهد کرد. تهیه‌کنندگان نسخه‌ هندی عقیده دارند مجموعه در شرایطی تبدیل به کار موفق تلویزیونی خواهد شد که شرایط حاکم بر فرهنگ و سنت‌های هندی و شرقی در فیلمنامه آن رعایت شود. منتقدان تلویزیونی هم می‌گویند اگر این شرط رعایت نشود، تماشاگران هندی با کاراکترهای مختلف قصه همراهی و همذات‌پنداری نخواهند کرد و این موضوع باعث استقبال نکردن آنها از مجموعه می‌شود. آنها بدرستی تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه هند و آمریکا را تاکید می‌کنند و می‌گویند زندگی خانوادگی در جامعه شرقی هند بسیار متفاوت از زندگی خانوادگی در غرب است. خط اصلی قصه نسخه اولیه، در ارتباط با سه خانواده است که با وجود فامیل بودن با یکدیگر تفاوت‌های اساسی و آشکاری با هم دارند. این نکته، باعث خلق تضادها و مشکلاتی بین آنها می‌شود که ماجراهای کمدی و خانوادگی داستان مجموعه را در اپیزودهای مختلف آن به پیش می‌برد. در عین حال، ورود و خروج کاراکترهای جدید که شامل دوستان و اطرافیان و همسایگان شخصیت‌های اصلی می‌شوند، داستان اپیزودها را وارد مراحل و ماجراجویی‌های تازه و پیش‌بینی‌نشده‌ای می‌کند. این داستان‌ها، تازگی قصه مجموعه را تضمین کرده و مانع از یکنواختی و تکراری شدن ماجراها می‌شود، در حقیقت همین داستان‌ها و ماجراهای فرعی است که کمک کرده تا نسخه اصلی خانواده مدرن تا شش فصل ادامه پیدا کند و بیش از 70قسمت را در معرض دید تماشاگران علاقه‌مند قرار دهد. هم‌اکنون داستان‌های اپیزودهای مختلف نسخه‌ هندی براساس مسائل زندگی سه خانواده متوسط مقیم شهر بمبئی تمرکز دارد. اما شهرهای بزرگ دیگر کشور هند هم لوکیشن‌های این نسخه خواهند بود و تماشاگران هندی و غیرهندی فرصت آن را به دست می‌آورند که نقاط جذاب و توریستی هند را در کنار ماجراجویی‌های کمدی کاراکترهای قصه تماشا کنند.

آنیل کاپور می‌گویدتمام تلاشش این است که مجموعه او، حال و هوایی کاملا هندی داشته باشد و فرهنگ‌های مختلف جوامع متفاوت کشور هند را در معرض دید تماشاگران قرار دهد. خانواده‌های مدرن طبقه متوسط شهر بمبئی، نموداری از خانواده‌های متوسط در حال رشد کل هند خواهند بود. به گفته آنیل کاپور، گروهی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون هند، نقش اعضای مختلف سه خانواده اصلی مجموعه را بازی خواهند کرد. این بازیگران هم‌اکنون در مرحله انتخاب هستند.

از آنجا که قصه مجموعه فاقد یک کاراکتر اصلی است و چند شخصیت در کنار هم ماجراجویی‌ها را به پیش می‌برند، پیش‌بینی می‌شود تهیه‌کنندگان مجموعه بتوانند تعداد زیادی از بازیگران سرشناس را جذب کرده و نقش‌های مختلف را به چهره‌های معروف هندی بسپارند. از آنجا که آنیل کاپور سابقه بازی و حضور سی و پنج ساله در بالیوود را دارد، اهل فن می‌گویند او می‌تواند ترکیب بازیگران مشهوری را برای نقش‌های مختلف مجموعه دور هم جمع کند. کلید فیلمبرداری «خانواده مدرن» هندی در شرق بمبئی زده خواهد شد و گروه سازنده پس از یک ماه فیلمبرداری در این محل، راهی شهر دهلی خواهند شد. بیش از ده نقطه دیدنی و توریستی هند، میزبان شخصیت‌های اصلی مجموعه خواهد بود و این لوکیشن‌ها، نقش مهمی در تعریف داستان و پیشبرد ماجراهای آن خواهند داشت.

زویا اختر، فیلمساز و فیلمنامه‌نویس سرشناس بالیوودی، فیلمنامه اپیزود اول مجموعه را می‌نویسد. به احتمال زیاد، خود وی کارگردانی این اپیزود را هم به عهده خواهد گرفت، آنیل کاپور تازه از بازی در ساخته جدید سینمایی اختر به نام «ویل داداکنه دو» فارغ شده است. رسانه‌های گروهی می‌نویسند کاپور در زمان فیلمبرداری این کمدی درام خانوادگی، با زویا اختر درباره مجموعه تلویزیونی خود صحبت و رضایت وی را برای کارگردانی قسمت اول جلب کرده است. «خانواده مدرن» هندی فعلا در یک فصل تولید می‌شود و هنوز درباره تولید فصل‌های بعدی آن صحبتی نشده است. به صورت طبیعی، استقبال تماشاگران تلویزیونی هندی فصل اول، راه را برای ساخت فصل‌های بعدی آن هموار می‌کند. منتقدان هنری از حالا، موفقیت زیادی را برای این مجموعه پیش‌بینی و عنوان می‌کنند مثل نسخه اصلی انگلیسی‌زبان خود، ماجراهای آن، به فصل‌های دوم و سوم هم خواهد رسید.

امپایر آنلاین/ مترجم: کیکاووس زیاری / قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها