ستار غلامی از سمنان: چطور می‌توان سی‌دی ویندوزی را ساخت که همراه با نصب ویندوز، نرم‌افزارهایی که مدنظرمان است نیز نصب شود و حتی یک‌سری تنظیمات نیز به‌طور خودکار اعمال شود؟
کد خبر: ۷۶۴۵۷۹
پرسش و پاسخ: نصب خودکار برنامه‌ها با نصب ویندوز

ستار غلامی از سمنان: چند سوال دارم:

1 ـ چطور می‌توان سی‌دی ویندوزی را ساخت که همراه با نصب ویندوز، نرم‌افزارهایی که مدنظرمان است نیز نصب شود و حتی یک‌سری تنظیمات نیز به‌طور خودکار اعمال شود؟

2 ـ چطور می‌توان سخت‌افزاری را که با ویندوز شناسایی نمی‌شود، با ویندوز شناسایی کرد؟

3 ـ آیا روشی وجود دارد بفهمیم چه اطلاعاتی از روی هارد‌دیسک به حافظه‌های فلش منتقل شده است؟

4 ـ نحوه مانیتور کردن ترافیک مصرفی با وایرلس چگونه است؟

5 ـ نحوه ساختن برنامه‌های پرتابل و کم‌حجم چگونه است؟

پاسخ کلیک: پیش از هر چیز ذکر این نکته ضروری است که با توجه به محدودیت در حجم صفحه و تعداد زیاد پرسش‌های خوانندگان عزیز کلیک، نمی‌توانیم به پرسش‌هایی از این دست پاسخ دهیم یا دست‌کم باید چند بخش از سوال را حذف کنیم.

و اما پاسخ پرسش‌های شما به همان ترتیبی که مطرح کردید عبارت است از:

1 ـ نرم‌افزار Almeza MultiSet یکی از بهترین و کامل‌ترین ابزارهای ساخت دیسک‌های سفارشی نصب ویندوز است. به کمک این برنامه می‌توانید تمام موارد موردنظرتان را در دیسک نصب ویندوز اعمال و یک دیسک سفارشی ایجاد کنید.

اطلاعات بیشتر و لینک دانلود نرم‌افزار در نشانی زیر قابل دسترسی است:

http://almeza.com

2 ـ هنگامی که ویندوز نتواند سخت‌افزاری را شناسایی کند، باید از درایورهایی که همراه با هر یک از سخت‌افزارها ارائه می‌شوند، کمک بگیرید. در بیشتر موارد این درایورها در سی‌دی یا دی‌وی‌دی‌هایی که همراه با سخت‌افزار هستند، وجود دارند. در صورتی‌که به درایور مورد نظر دسترسی نداشته باشید، می‌توانید با مراجعه به صفحه اختصاصی سخت‌افزار مربوط در سایت سازنده، فایل درایور را دانلود کنید یا با استفاده از مجموعه‌های درایور مانند Driver Pack Solution عملیات شناسایی و نصب درایورهای موردنیاز را به‌طور خودکار انجام دهید.

http://drp.su

3 ـ در شرایط معمولی و در رایانه‌ای که ابزارهای کنترلی امنیتی روی آن نصب نشده باشد، این کار امکان‌پذیر نیست؛ اما چنانچه قصد دارید از حالا به بعد روی درگاه‌های یو.‌اس.‌بی نظارت داشته باشید می‌توانید از USB Security Suite کمک بگیرید. این نرم‌افزار امکانات مختلفی را برای حذف ویروس‌های اتوران در حافظه‌های فلش، مانیتور کردن فعالیت‌های صورت گرفته در حافظه‌ها اعم از کپی، حذف، تغییرنام، مسدود کردن درگاه‌های یو.‌اس.‌بی و ایجاد محیط ایزوله برای درگاه‌های فلش و جلوگیری از ویروسی شدن حافظه‌های فلش در اختیار شما قرار می‌دهد.

http://www.dynamikode.com/products/usb-security-suite

4 ـ چنانچه منظورتان ارتباطات وایرلسی است که به‌صورت اشتراکی استفاده می‌شود و قصد دارید ترافیک هر کاربر را کنترل یا محدود کنید، این قابلیت وجود ندارد؛ اما چنانچه به‌صورت وایرلس از اینترنت استفاده می‌کنید و قصد دارید ترافیک مصرفی اینترنت را محاسبه کنید، می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلفی مانند BWMeter کمک بگیرید.

این نرم‌افزار نیز در سایت جام‌جم کلیک معرفی شده است:

http://click.jamejamonline.ir/NewsPreview?id=1752863627492705486

5 ـ برای ساخت برنامه‌های پرتابل (بدون نیاز به نصب) می‌توانید از ابزارهای مختلفی از جمله

VMware ThinApp، Cameyo، Spoon Studio، Enigma Virtual Box، Evalaze کمک بگیرید. با جستجوی نام هریک از این نرم‌افزارها می‌توانید به سایت سازنده آنها دسترسی یابید.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها