یک کارشناس اعتیاد به جام جم آنلاین می گوید

علل اصلی گرایش 45 هزار دانش آموز ایرانی به اعتیاد

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اعلام نتایج جدیدترین شیوع‌شناسی اعتیاد در محیط‌های صنعتی گفت: 20 درصد از افراد شاغل در محیط‌های صنعتی موادمخدر مصرف می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۳۰۱۸

علیرضا جزینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که تحقیقات نشان می‌دهد خسارت ناشی از موادمخدر برای کشور ما ده هزار میلیارد تومان است، افزود: این خسارت در سه بخش دسته‌بندی می‌شود که قسمت اول سهم مصرف‌کنندگان است که بابت خرید، مصرف مواد و هزینه‌های ایاب و ذهاب برای تهیه موادمخدر هزینه می‌کنند.

بخش دوم خسارت‌ها سهم جامعه است که به صورت آسیب‌هایی همچون افزایش طلاق، قتل، بیکاری، از دست رفتن سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی، کاهش بهره‌وری و کاهش ساعت کار بروز می‌کند.

وی با بیان این که بخش سوم خسارت‌ها سهم دولت است که هزینه‌های مقابله با عرضه، درمان، کاهش درآمد مالیاتی و کاهش مشارکت اجتماعی را متقبل می‌شود، ادامه داد: برای جلوگیری از وارد آمدن این خسارت‌ها باید به بنیان‌های اقتصادی چرخه قاچاق موادمخدر ضربه بزنیم، هرچند می‌دانیم این کار دشواری است و سود سرشار ناشی از قاچاق مواد مخدر که بیش از 450 میلیارد دلار در سال است، مانع مبارزه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها