حامد کمیلی، بازیگر تلویزیون و سینما که این روزها دو فیلم «خانه‌ای کنار ابرها» و «زیباتر از زندگی» را روی پرده سینماها دارد، با حضور در برنامه «هفت»، سیروس مقدم را کارگردان بزرگی دانست که اجازه خلاقیت را به بازیگران خود می‌دهد.
کد خبر: ۷۶۲۹۵۹

به گزارش جام‌جم، حامد کمیلی که سابقه چند همکاری موفق با سیروس مقدم را در کارهایی چون «پرواز در حباب»، «گوشه نشینان» و «پیامک از دیار باقی» دارد و نقش الیاس او در سریال «اغما» یکی از ماندگارترین نقش‌های تلویزیون است، در برنامه اخیر «هفت» خود را مدیون سیروس مقدم دانست و گفت: سیروس مقدم کارگردان بزرگی است که اجازه خلاقیت را به بازیگران خود می‌دهد. کارگردان‌هایی که کار خود را بلدند و نوعی اعتماد به نفس در کارشان وجود دارد به بازیگر اجازه می‌دهند که خلاقیت خود را داشته باشد و ترسی از داشتن ایده‌های جدید ندارند. کارگردان بجز علم و آگاهی باید به‌عنوان یک رهبر عمل کند و به‌گونه‌ای با عوامل ارتباط برقرار کند که هر کدام بتوانند کار خود را بدرستی انجام دهند.

حامد کمیلی که این روزها دو فیلم دفاع مقدسی «خانه‌ای کنار ابرها» (سیدجلال دهقانی‌اشکذری) و «زیباتر از زندگی» (انسیه شاه‌حسینی) ـ که در آن نقش شهید سیدحسین علم الهدی را بازی می‌کند ـ را بر پرده سینماها دارد، درباره آغاز کار حرفه‌ای خود در بازیگری گفت: الفبای بازیگری را در تئاتر آموختم. فعالیت‌های تئاتری ام در زمان دانشجویی باعث شد تجربه‌های متفاوت کسب کنم و فرصتی را برای آزمون و خطا به دست بیاورم.

بازیگر سریال «پرده‌نشین» ضمن اذعان به این نکته که در بازیگری قائل به تجربه است، بیان کرد: برای یادگرفتن و آموزش بازیگری بیشتر از همه حضور و فعالیت در تئاتر را پیشنهاد می‌کنم، چون کلاس‌های بازیگری فقط جنبه تئوری دارند. بازیگری در ذات فرد وجود دارد، فقط نیاز به فضایی دارد که خود را نشان دهد. او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره داشتن الگو در بازیگری هم گفت: در زمینه بازیگری الگو ندارم، چون احساس می‌کنم خودم را از خودم می‌گیرد و سبب می‌شود که ناخود آگاه تحت تاثیر آن قرار بگیرم.

کمیلی که هم در فیلم‌های سینمایی بازی می‌کند و هم سریال‌های تلویزیونی، درباره تفاوت کار درتلویزیون و سینما توضیح داد: سریال کار سخت تری برای بازیگر است، اما سینما هم نیاز به حساسیت بیشتری دارد. قاب بزرگ سینما طوری است که بازیگر باید با عنصری قوی مقابل دوربین آن حاضر شود. بازیگر فیلم‌های سینمایی «تردید»، «پسر آدم، دختر حوا» و «پایان نامه» ادامه داد: چند سال پیش باب شده بود بازیگرانی وارد سینما و تلویزیون شوند که هیچ تجربه‌ای در بازیگری نداشتند و فقط به خاطر دلایلی وارد این حرفه می‌شدند، اما امروز اتفاق خوب و باشگونی رخ داده که آن هم ورود بازیگران تئاتر به سینماست.

کمیلی در پایان گفت: هر هنرمندی باید رسالت و جهان بینی شخصی خود را داشته باشد و به آن رسالت تعهد پیدا کند.

پس از صحبت‌های کمیلی، هدایت هاشمی همبازی او در فیلم «خانه‌ای کنار ابرها» روی خط تلفنی برنامه هفت حاضر شد و به توضیحاتی درخصوص همکاری با کمیلی پرداخت.

بازیگر سریال‌های «پایتخت 3» و «چک برگشتی» گفت: بازی من و حامد در این فیلم کاملا به هم مرتبط است، ضمن این‌که سابقه کار او باعث شد فضای جدیدی را رقم بزنیم.

گفت‌وگوی محمود گبرلو با کیانوش دالوند و داریوش دالوند، کارگردان و تهیه کننده فیلم انیمیشنِ در حالِ اکران «رستم و سهراب» و مناظره امیرحسین علم‌الهدی (مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری گروه هنر و تجربه) و امیر قادری (نویسنده و منتقد سینما) درباره جایگاه گروه هنر و تجربه در سینمای ایران از دیگر بخش‌های برنامه جمعه شب «هفت» بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها