شبکه سلامت مانند دیگر شبکه‌ها، مسابقه زنده تلفنی دارد که مخاطبان از هر جای ایران می‌توانند با این برنامه تماس بگیرند، چند مرحله را طی کنند، جواب چند سوال را بدهند و بکوشند تا به جایزه اصلی برنامه برسند.
کد خبر: ۷۶۲۲۷۸

مسابقه سلامت به لحاظ فرم و ساختار تفاوتی با مسابقه‌های دیگر تلویزیون ندارد؛ یک مسابقه رایانه‌ای است که مرحله‌بندی شده و شرکت‌کنندگان باید بتوانند در زمان تعیین شده به مرحله پایانی برسند یا دست کم امتیازات بیشتری جمع‌آوری کنند. بخش‌هایی که در مسابقه سلامت طراحی شده نیز از همان الگوی همیشگی پیروی می‌کند: جورچین، پرسش‌های چند گزینه‌ای و مواردی از این دست که در این مسابقه می‌بینیم، قبلا در دیگر مسابقات زنده تلویزیونی دیدنی شده است.

در مسابقه تلفنی شبکه‌های دیگر پرسش‌هایی متناسب با رویکرد همان شبکه‌ها طرح می‌شود و در مسابقه سلامت نیز سوالاتی مطرح می‌شود که متناسب با رویکرد شبکه سلامت است، سوالاتی درباره بیماری شایع مثل فشارخون، چاقی، دیابت، سبک زندگی، بهداشت فردی، بهداشت روانی و مسائل حوزه سلامت.

نکته اینجاست که مسابقه سلامت در اجرا هم با دیگر مسابقات زنده تلویزیونی وجه تشابه دارد و آن هم مجری معروف این نوع برنامه‌ها یعنی بهمن هاشمی است که در شبکه دو و تهران نیز اجرای مسابقه تلفنی را برعهده داشته است. بهمن هاشمی یک روز در میان این برنامه را اجرا می‌کند و روزهایی که او در مسابقه سلامت حضور ندارد فاطمه وکیلی اجرای این برنامه را به عهده دارد. وکیلی یکی از مجریان جوان تلویزیون است که سابقه همکاری با برنامه صبح به‌خیر ایران را دارد و می‌توان حضور او در مسابقه سلامت را وجه تمایز این مسابقه با دیگر مسابقات تلویزیون دانست.

در شرایطی که مسابقه سلامت به لحاظ ساختار حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد، اجرای صمیمانه، راحت و بی‌پیرایه فاطمه وکیلی یک اتفاق خوب در مسابقه سلامت محسوب می‌شود. او به عنوان یک مجری جوان نه در مقابل دوربین معذب است و نه ادای راحت و صمیمی بودن را در می‌آورد. رفتار صادقانه و ارتباط بی‌پیرایه‌اش با مخاطبان به این مسابقه کوتاه حس خودمانی بودن می‌دهد. وکیلی در این مسابقه همراه شرکت‌کنندگان شاد می‌شود، همراه آنها برای موقعیت‌های از دست رفته تاسف می‌خورد و به اتفاقات مسابقه واکنش نشان می‌دهد بدون این‌که به متانت یک مجری خانم لطمه‌ای وارد شود.

حضور این مجری جوان حداقل حسنی که برای مسابقه سلامت دارد، این است که به آن تنوع داده و یک روز در میان این مسابقه را با دیگر مسابقات زنده تلویزیونی، متفاوت می‌کند. بنابراین اگر به دیدن و شرکت‌کردن در مسابقات زنده تلویزیونی آن هم از نوع سلامت محور اما خودمانی و صمیمی علاقه‌مند هستید و دوست دارید در یک رقابت بهداشتی پزشکی خودتان را بیازمایید، دیدن مسابقه سلامت در روزهای اجرای فاطمه وکیلی خالی از لطف نیست.

آذر مهاجر / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها