درباره اهداف حمله رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه و شهادت رزمندگان حزب‌الله تحلیل‌های مختلفی ارائه شده است،‌ اما آنچه تاکنون ناگفته مانده، عوامل موفقیت رژیم صهیونیستی در این عملیات است.
کد خبر: ۷۶۱۶۳۵
ناگفته ‌هایی از حمله اسرائیل به فرماندهان حزب‌الله

به گزارش فارس،پایگاه خبری سوری «دام پرس» سوریه، در این ارتباط تاکید می‌کند که تجاوزهای رژیم صهیونیستی که با موفقیت تاکنون همراه بوده، بر چندین عامل متکی است که از جمله این عوامل باید به عملیات «رصد و تحقیق دقیق سایبری» و پس از آن «رصد میدانی» از طریق مزدوران و جاسوسانش در محل انجام عملیات اشاره کرد.

پس از آن باید از «هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین» رژیم صهیونیستی یاد کرد که به عنوان سومین عامل مورد استفاده در این عملیات‌های این رژیم یاد کرد تا با کمک آنها هدف و محل استقرار آن و ساختار جغرافیایی منطقه عملیاتی را شناسایی کند.

از سوی دیگر به نوشته دام پرس، صاحبنظران در بررسی قضیه تجاوز روز یک‌شنبه رژیم صهیونیستی به منطقه القنیطره بر این نکته تاکید می‌کنند که این تجاوز، با توجه به شمار شهدای آن و دقت عملیاتی، عملیاتی از پیش برنامه ریزی شده بود و نمی‌توان آن را عملیاتی تصادفی و اتفاقی شمرد و این نشان از این دارد که بر رصد و اطلاعاتی دقیق استوار بود که تحرکات رزمندگان و اهداف مورد نظر آنها را پیش از اجرای عملیات زیر نظر داشت.

همچنین استفاده از بالگرد در این عملیات نشان از این دارد که رژیم صهیونیستی از شمار شهدا و گستره عملیاتی اطلاع دقیق داشت، اما مهم‌تر از همه باید به نقش مزدوران و جاسوسان میدانی باید اشاره کرد که اطلاعات لازم و مورد نیاز رژیم صهیونیستی را در اختیار آن قرار دادند تا زمان و مکان مناسب برای اجرای عملیات خود را بیابد.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی اذعان کرد که هدف این عملیات فردی به نام «ابو علی طباطبایی» است که وی را فرمانده جنگ علیه «الجلیل» (منطقه‌ای در شمال فلسطین اشغالی) توصیف کرده است، به اضافه شماری از نخبگان حزب الله که در این عملیات هدف گرفته شدند و به شهادت رسیدند.

از جهتی منطقه‌ای که تجاوز در آن رخ داد، منطقه‌ای به نام «مرزعه الامل» بود و به نظر می‌رسد، حمله به منزلی صورت گرفت که نشست شماری از فرماندهان میدانی منطقه در آن برگزار شده بود و با اینکه تمام فرماندهان حاضر در نشست به شهادت رسیدند، اما هنوز سرنوشت «ابو علی طباطبایی» مشخص نیست، اگرچه صهیونیست‌ها از هدف گیری وی سخن می‌گویند.

از سوی دیگر نمی‌توان به نقش گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره اشاره نکرد که گروه تروریستی موسوم به «گردان یرموک» تحت لوای آن قرار دارد و بخش‌های گسترده‌ای از ریف قنیطره تحت سیطره آن قرار دارد و از حمایت‌های لجستیکی ارتش رژیم صهیونیستی بهره می‌برد، از جمله درمان مجروحانش در بیمارستان‌‌های این رژیم بهره می‌برد.

عقب نشینی کنگره آمریکا در برابر ایران

در حالی که جنگ طلبان کنگره آمریکا از چند هفته قبل بر طبل تشدید تحریم ها علیه ایران می کوبیدند؛ در نشست امروز (سه شنبه) طرحی را بررسی می کنند که اعمال هر نوع تحریمی را تا پایان زمان (30 ژوئن/20 تیر 1394) مذاکرات به تعویق می اندازد.

افزون بر این 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا نیز روز جمعه گذشته (26 دی) در نشست مشترک خبری با 'دیوید کامرون' نخست وزیر انگلیس گفت که تحریم های جدید علیه ایران می تواند باعث شکست مذاکرات شود و در نهایت، ایران با کنار کشیدن از گفت و گوهای هسته ای، می تواند آمریکا را مسوول این وضعیت معرفی کند.

وی از کنگره آمریکا خواست تا با خویشتنداری بیشتری روند مذاکرات را دنبال کند و تهدید کرد در صورت تصویب قانون تحریمی جدید علیه ایران این قانون را با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری وتو خواهد کرد.

در همین حال 'لیندسی گراهام' سناتور جمهوری خواه از ایالت کارولینا جنوبی نیز روز یکشنبه گفت که اگر اوباما اجازه دهد توافق نهایی با ایران به تصویب کنگره برسد تلاش ها برای تشدید تحریم ها علیه ایران را متوقف خواهد کرد.

یکی از مشاوران اوباما این طرح را مضحک و موجب کاهش اختیارات ریاست جمهوری آمریکا دانست.

راز قدرت بوکو حرام چیست؟

ما از وجود جریان‌هایی نظیر بوکو حرام و گروه‌های مشابه آن در هیچ جا جز نیجریه و عراق نمی‌شنویم، کشورهایی که گروه‌های تندرو توانسته‌اند پایگاه‌های نظامی را تصرف کنند و بر آنها مسلط شوند در حالی که در پی حملات آنها سربازان سلاح‌های سبک و سنگین خود را بر زمین می‌گذارند و فرار می‌کنند.

به گزارش سایت دیپلماسی ایرانی، اگر نیروهای ارتش و امنیتی نیجریه قدرتمند و مدرن نشوند و رفتارهای تعامل آنها با مردم و افراد مشکوک بهبود نیابد، نمی توانند بوکو حرام را شکست دهند و جلوی حملات وحشیانه آنها را بگیرند. شیوه مسلح بودن آنها و ضعف آموزشی شان و همچنین برخورداری از دستگاه های ارتباطاتی عقب افتاده میان واحدهای نظامی و در عین حال، روحیه بسیار پایینی که نیروهای نظامی نیجریه ای دارند که باعث شده بسیاری از آنها با نزدیک شدن نیروهای مسلح بوکو حرام سلاح های خود را زمین بگذارند و فرار کنند و آنها نیز از شهروندان مناطق به عنوان غنایم جنگی استفاده کنند و مردان را بکشند و زنان و جوانان را بربایند و روستاها و شهرهایشان را آتش بزنند و اموالشان را غارت کنند، همگی نشانه هایی بر ضعیف بودن ارتش نیجریه است. در صورتی که این وضعیت ادامه یابد نه تنها باید منتظر فجایع وحشیانه بیشتر باشیم بلکه باید شاهد گسترش وحشت در دل مردم و تضعیف مقاومت سربازان و شهروندان عادی نیز باشیم.

روزی نیست که نشنویم بوکو حرام به شهری یا روستایی یا پایگاهی نظامی حمله نکرده و مردم را نکشته باشد. در تمامی عملیات قاچاق اسلحه از پایگاه های نظامی و غارت اموال و کالا از خانه ها و بازرگانان و بانک ها و آتش زدن خانه های مردم دست دارد و بعد از همه این کارها مردم را می کشد و زنان و کودکان را گروگان می گیرد تا از آنها یا سوء استفاده جنسی کند یا آنها را در خط مقدم عملیات انفجاری انتحاری با بستن کمربندهای انتحاری به آنها و منفجر کردن خودروهای بمب گذاری شده در بازارها و اماکن عمومی حتی در مساجد به کار بگیرد.

تابش: انتقاد از اصلاح‌طلبان را نمی پسندم

محمدرضا تابش در واکنش به انتقادات اخیر صادق خرازی گفت: من بیان این نقدها را آن هم در این شرایطی که جبهه اصلاحات به سختی تحت فشار است و به‌خصوص مشارکت و سازمان مجاهدین فشارهای شدیدتری را تحمل می‌کنند خیلی نمی‌پسندم و این موضع‌گیری‌ها را یک مقدار به دور از اخلاق و معرفت می‌دانم.

وی در گفت و گو با سایت مثلث آنلاین افزود: انتقاد درون گروهی به‌گونه‌ای باید اعمال شود که بنشینیم و بحث کنیم.

این نماینده اصلاح‌طلب گفت: نسل جوان اصلاح‌طلب ممکن است بعضا نقدهایی مطرح کنند که احتمالا به دلیل جوانی و عدم پختگی سیاسی آنان است، از این رو نباید با آنها برخورد کرد. در واقع لازم است از طریق گفت‌وگو به استدلال‌های آنها گوش کنیم و حرف‌هایمان را بزنیم، منطق داشته باشیم و با سعه صدر برخورد کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عبدالرسول
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
انها در سال ۸۸ ماهیت خود را با توهین به رهبری كه جان همه ما فدایش وتوهین به مقدسات رو كردند نمیدانم چرا رهبر معظم مانند جد بزرگوارشان اینقدر درحق اینها مهربانی وبزرگواری نشان میدهند سر افعی را با سنگ باید له كرد البته ان بزرگوار صلاح مملكت را بهتر میدانند....

نیازمندی ها