بازگشت سید محمد خاتمی و حضور دوباره او در صحنه سیاسی کشور از موضوعاتی است که اصلاح طلبان در دستور کار قرار دارند، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت و گو با افکار نیوز در باره بازگشت خاتمی به عرصه سیاسی گفت: من چنین اطلاعی ندارم و بارها بر اساس اصراری که به ایشان می شود ایشان نپذیرفته است و نمونه آن را در انتخابات سال ۸۸ و ۹۲ دیدیم که نیامد با اینکه موقعیت بسیار مناسبی داشت و ترجیح آقای خاتمی این است که مستقیم وارد بازی نشود و تا حالا نشان داده به دیدگاه خود پایبند است .
کد خبر: ۷۵۹۵۹۳
آیا خاتمی وارد عرصه سیاسی می شود؟

حق شناس در باره خاتمی برای انتخابات مجلس خبرگان نیز اظهار کرد من تا به امروز هیچ استنباطی مبنی بر اینکه ایشان بخواهد در خبرگان وارد شوند را ندارم و چنین استنباطی ندارم.

ترفند جدید آمریکا در مذاکرات هسته ای

آمریکایی ها که در توافق موقت، امتیازات نقد از ایران گرفته و وعده های نسیه دادند، اکنون سیاست «تهدید کنگره به تحریم های جدید و مخالفت دولت اوباما» را در دستور کار دارند تا بتوانند از این رهگذر در توافق بلند مدت نیز حداکثر امتیاز را بگیرند و در مقابل امتیاز خاصی ندهند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت : درحالیکه قرار است دور جدید مذاکرات با ایران این هفته آغاز شود، جمهوری خواهانی که کنترل کنگره را به دست گرفته اند، لایحه ای را در نظر دارند که تحریم های بیشتری را درصورت شکست مذاکرات بر ایران تحمیل خواهد کرد.

وزارت خارجه امریکا روز سه شنبه اعلام کرد: هر لایحه ای از سوی کنگره درخصوص تحریم های جدید مربوط به برنامه هسته ای ایران در خلال مذاکرات بین المللی توسط باراک اوباما وتو خواهد شد. "ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: تصویب شدن چنین لایحه ای، نقض توافق موقت با ایران خواهد بود و ایران را تشویق می کند که این کشور هم توافق را نقض کند.

روایت روزنامه نگار آمریکایی از سفر به ایران

روزنامه نگار آمریکایی روزنامه هافینگتن پست نوشت: چرخ‌های پرواز هواپیمایی ترکیه حدود ۴ صبح در فرودگاه امام خمینی تهران با زمین برخورد کرد. چهار ساعت طول کشید تا با اتومبیل از فرودگاه به اصفهان، پایتخت ایران صفوی که در زمان خود یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان بود برسیم. در طول مسیر آثار باستانی به جای مانده در مسیر جاده ابریشم که بازرگانان از آن برای سفر از چین و هند به دریای مدیترانه استفاده می‌کردند به چشم می‌خورد. نه فقط ابریشم، بلکه ادویه، صنایع دستی، تکنولوژی، فرهنگ، مذهب و به طور خلاصه تمدن از این مسیر گذشته است. اشکال و رنگ طبیعت و کوه‌ها نفس انسان را بند می‌آورد. همه چیز موزون است.

ساشا توپریچ ، در طول مسیر در گذر از روستا‌ها و شهرستان‌ها تصاویر و اسامی شهدای جنگ ایران و عراق نصب شده. تمام شهرهای ایران تصویر شهدای خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند تا از یادشان فراموش نشود. ایرانی‌ها بسیار نسبت به شهدای جنگ حساس هستند و به آن‌ها احترام می‌گذارند. در دسامبر گذشته در تهران، یادبود شهدای یهودی این جنگ نیز نصب شد.

مهمان‌نوازی ایرانی‌ها استثنایی است. از مسئول پذیرش هتل عباسی که ۳۰۰ سال پیش توسط سلطان حسین صفوی ساخته شده و قدیمی‌ترین هتل فعال جهان محسوب می‌شود گرفته تا راهنمای سفر، فروشندگان بازار مشهور شهر، همه با گرمی از شما استقبال می‌کنند. بارها و بارها شنیدم که "از آمریکا آمده‌اید، خوش آمدید! خوش آمدید!" مغازه‌داری که از او سوغات خریدم آنقدر خوشحال بود که یک مشتری از آمریکا دارد که به من چای و شیرینی تعارف کرد. او گفت: "ما مردم آمریکا را دوست داریم و امیدواریم دوباره با هم دوست شویم. وقتی برگشتید لطفا این را به دوستانتان بگویید."

سفر احتمالی احمدی نژاد به ترکیه

رئیس جمهوری سابق ایران برای شرکت در مراسم چهارمین سالگرد درگذشت نجم الدین اربکان نخست وزیر متوفی ترکیه که در شهر بورسا برگزار خواهد شد، به ترکیه دعوت شد.

شعبه وقف اربکان که برای جاودانه ساختن یاد نجم الدین اربکان موسس دیدگاه ملی در ترکیه در چهارمین سالگرد در گذشت وی مراسم ویژه ای ترتیب خواهد داد، محمود احمدی نژاد را به این مراسم دعوت کرده است.

نائم اوزتورک رئیس شعبه وقف مرحوم اربکان که در در خلال دیدارش از ایران با احمدی نژاد دیدار کرده بود اعلام کرد که در مراسم یاد از نجم الدین اربکان درشهر بورسا احمدی نژاد نیز شرکت خواهد کرد.

نائم اوزتورک رئیس شعبه بورسای وقف اربکان در این رابطه گفت : این وقف یک و نیم سال پیش از این تاسیس یافت. وقف اربکان از رهبران کشورهای ایفا گر نقش در تجدید بنیه گروه کشورهای دی ـ ۸ برای شرکت در برنامه های مختلف دعوت بعمل آورده است. سال گذشته شعبه این وقف در آنکارا یوسف حبیبی رئیس جمهور اندونزی را به ترکیه دعوت کرده بود. امسال شعبه وقف اربکان در طرابزون دوریش اراوغلو رئیس جمهور پیشین جمهوری ترک قبرس شمالی را به ترکیه دعوت کرده است. شعبه اربکان در بورسا نیز هر سال به مناسبت سالگرد درگذشت اربکان برنامه های ویژه ای ترتیب می دهد. در نظر داریم که برنامه امسال را روز ۲۷ ام فوریه ترتیب بدهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها