دزدان سابقه‌دار که با تشکیل یک باند راه را بررانندگان کامیون‌ها سد کــرده و با بستن دست و پایشان، محموله‌های آنها را به سرقت می‌بردند، همراه یک مالخر دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۶۱۴۴۳

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران ،چندی پیش مردی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی شهرری واعلام شکایتی گفت : محموله‌ای را بارزده بودم و در حال انتقال از مسیر حسن‌آباد بودم که خودرویی با بوق زدن‌های مداوم از من خواست خودرویم را متوقف کنم. پس از توقف در حاشیه جاده سه سرنشین خودرو پیاده شده و به سمتم آمدند و گفتند باری که حمل می‌کنم درحال ریزش بوده و بهتر است پیش از حرکت آن را محکم‌تر کنم.

وی اضافه کرد: وقتی پیاده شدم ناگهان مردان غریبه به من حمله‌ور شدند. آنها پس از آن که مرا کتک زدند، دست و پایم را با طنابی که همراه داشتند، بستند و همان جا رهایم کردند و با سرقت محموله کامیون متواری شدند. بسختی دست و پایم را باز کردم و به کمک یک راننده عبوری به پلیس آگاهی آمدم و از آنها شکایت دارم.

با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری آنها تحت تعقیب قرار گرفتند و این در حالی بود که افراد دیگری نیز شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. بررسی این پرونده‌ها نشان می‌داد سارقان فراری در این دزدی‌های سریالی نقش نداشته‌اند و پس از هر سرقت محموله‌ها را به مکان نامعلومی منتقل و در جاده‌های فرعی کامیون‌ها را بدون سرنشین رها کرده‌اند.

جستجوها همچنان ادامه داشت تا این که چند روز پیش مخفیگاه متهمان فراری که از افرادی سابقه‌دار بودند، در جنوب پایتخت شناسایی شدند و با اعزام به آنجا هفت نفر را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: یکی از طراحان و اعضای اصلی این باند هفت ماه پیش به جرم زورگیری دستگیر شده و سه ماه قبل پس از آزادی از زندان دوباره به همدستانش ملحق شده و این سرقت‌ها را ادامه داده است. تاکنون متهمان دستگیر شده به پنج مورد سرقت محموله که بیش از 350 میلیون تومان ارزش داشته است، اعتراف کرده‌اند، اما با توجه به این‌که یک مالخر دستگیر شده، همراه این افراد به 20 فقره خرید مال سرقتی از آنان اعتراف کرده‌اند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان افزود: رانندگان محموله‌های باری که به شیوه‌ای مشابه اموالشان به سرقت رفته است، می‌توانند برای شکایت و پیگیری پرونده‌هایشان به پایگاه نهم پلیس آگاهی شهرری مراجعه کنند. ‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها