رئیس پلیس آگاهی تهران دیروز از دستگیری 7 باند مخوف مسلح که در زمینه تهیه و توزیع قرص های روانگردان و زورگیری در تهران فعالیت می کردند ، خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۱۲

اعضای این باندها که تعدادی از آنها با یاکوزاهای ژاپنی در ارتباط بوده و در روی بدن خود علایم یاکوزاها را خالکوبی کرده بودند ، از راه فروش مواد مخدر به ثروتهای چند میلیاردی دست یافته بودند.

نزاعهای خونین بدون شکایت

سردار حمیدرضا تقی زاده دیروز در مصاحبه مطبوعاتی با اعلام خبر دستگیری اعضای این باندها در مورد نحوه شناسایی و دستگیری 23 عضو باندهای تبهکار گفت : از اواخر سال گذشته چندین درگیری مسلحانه در مناطق فرحزاد ، امامزاده ابراهیم ، شرق و جنوب غرب تهران گزارش شد که در آنها اعضای چند گروه با یکدیگر به درگیری پرداخته و سپس متواری شده بودند اما از آنجایی که در هیچ مورد شکایتی مطرح نشده بود ، این احتمال قوت گرفت که درگیری ها باید نوعی تسویه حساب باندهای تبهکار باشد. بررسی های ماموران دایره یکم پلیس آگاهی صحت این احتمال را نشان داد و مشخص شد در تمام درگیری ها افراد سابقه دار و حرفه ای چند باند خلافکار که در زمینه آدم ربایی ، ضرب و جرح ، تجاوز به عنف و خرید و فروش مواد مخدر سوابق متعددی دارند به صورت سازماندهی شده با یکدیگر درگیر شده اند.

23 تبهکار شهر

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران با توجه به حساسیت موضوع ، پرونده نزاع مسلحانه باندهای خلافکار به صورت ویژه بررسی شد و در یک عملیات پلیسی اطلاعاتی 10 ماهه ، 23عضو چند باند خرید و فروش قرصهای روانگردان و زورگیری که 21 نفر آنها مرد و دو نفر دیگر زن هستند ، دستگیر شدند و از مخفیگاه آنها 10 اسلحه و تعداد زیادی قمه و چاقو کشف و ضبط شد. سردار تقی زاده در مورد فعالیت های مجرمانه متهمان که در 7 باند رقیب به اعمال مجرمانه می پرداختند با اشاره به این که مهمترین فعالیت متهمان تهیه و توزیع قرصهای روانگردان در تهران بوده ، افزود: آنها تاکنون چندین بار به این اتهام دستگیر شده اند اما به دلیل این که قوه قضائیه برای برخورد با این متهمان دچار خلاء قانونی است پس از چند روز آزاد شده بودند. رئیس پلیس آگاهی تهران به سابقه یکی از اعضای این باند به نام اشکان معروف به اشکان یاکوزا اشاره کرده و گفت : این متهم پیش از این در ژاپن مرتکب اعمال مجرمانه شده و به دلیل طرفداری از یاکوزاهای ژاپن به این اسم معروف شده بود.

ثروتهای افسانه ای

به گفته سردار تقی زاده متهمان در مدت چند سال فعالیت خود در زمینه خرید و فروش قرصهای روانگردان به ثروتهای افسانه ای دست یافته بودند، یکی از اعضای این باند به نام علی که از 5سال قبل به تهران آمده بود با فروش قرصهای روانگردان در این مدت دو میلیارد تومان پول بدست آورد که 300 تا 400 میلیون تومان از آن را صرف خرید خودروهای مختلف کرده است ، برخی دیگر از اعضای این گروهها نیز با ثروت های میلیاردی خود تعدادی افراد مسلح را به عنوان محافظ شخصی استخدام کرده بودند. وی تصریح کرد: اعضای این گروه ها به دلیل رقابت های باندی هم درگیر می شدند که در یکی از تسویه حساب های باندی مدتی قبل 32 نفر از اعضای دو گروه با استفاده از سلاح گرم با یکدیگر درگیر شدند که در این درگیری 10 باب مغازه تخریب شد.تقی زاده با اشاره به جرایم متهمان گفت : در پرونده اعضای این گروه ها که اکثرا از خانواده های متمول هستند 2 مورد آدم ربایی ، 4 مورد شرارت ، 3 مورد مواد مخدر و 9 مورد تجاوز به عنف نیز وجود دارد که به تعدادی از اعضای گروه ها نیز برای انتقام گیری تجاوز به عنف شده است .به گفته فرمانده پلیس آگاهی تهران ، متهمان مسلح در شاخه ای از فعالیت خود خودروهای گران قیمت را وارد کشور می کردند و پس از فروش آن ، گروهی دیگر از اعضای باند، خودرو را از خریدار با زورگیری می گرفتند و پس از چند روز با وی تماس می گرفتند وبا گرفتن پول از خریدار خودرو را به او تحویل می دادند به صورتی که در یک پرونده متهمان در معامله 300 میلیونی خودرو موفق شدند 600 میلیون پول بدست آورند. وی درباره فعالیت دو عضو زن این باند گفت : این متهمان در نقد کردن چکهای سرقتی و طعمه قرار گرفتن برای اخاذی از افراد پولدار با اعضای این باند فعالیت می کردند.رئیس پلیس آگاهی تهران خاطر نشان کرد: متهمان هم اکنون در اختیار پلیس قرار دارند و بزودی به ستاد جرایم باندی و سازمان یافته معرفی و در دادگاه محاکمه می شوند. فرمانده پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه با دستگیری اعضای این باندها مردم تهران از نیروی انتظامی تشکر کرده اند ، از کسانی که توسط اعضای این باندها دچار خسارت شده اند درخواست کرد برای شکایت به نیروی انتظامی یا دادسرا مراجعه نمایند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها