کی‌روش: با خیال راحت به فکر پیروزی هستیم

جدال بر سر صدر جدول

برای ایران و امارات بهتر از این نمی‌شد که آخرین بازی مرحله گروهی را با خیالی نسبتا راحت برگزار می‌کنند، اما جنگ واقعی برای کی‌روش و شاگردانش، اینجاست، ساعت 12 و 30 دقیقه امروز در بریزبن. ما باید امارات را ببریم تا به‌عنوان تیم اول از گروه خودمان صعود کنیم.
کد خبر: ۷۶۱۰۵۲

شکست استرالیا مقابل کره جنوبی خبری نبود که بازیکنان تیم ملی بخواهند از کنارش بسادگی بگذرند. تا قبل از بازی‌های روز سوم گروه A ، استرالیای میزبان بزرگ‌ترین سد تیم ملی در مسیر رسیدن به فینال بود و طبق جدول اگر هر دو تیم ایران و استرالیا در گروه‌های خود اول می‌شدند باید در نیمه‌نهایی به مصاف هم می‌رفتند. اما کره‌جنوبی همه معادلات را به‌هم زد؛ شاید به نفع ما، شاید هم نه.

اگر تیم ملی ایران مطابق انتظار میلیون‌ها ایرانی علاقه مند فوتبال امروز بتواند امارات را شکست بدهد، تا فینال به تیم‌های قدرتمند استرالیا و ژاپن روبه‌رو نمی‌شود. دوری از هواداران پرشمار استرالیایی تا بازی فینال، یک امتیاز بزرگ برای شاگردان کی‌روش خواهد بود، اما اگر بازی با امارات، نتیجه‌ای غیر از برد تیم ملی کشورمان داشته باشد، آن‌گاه باید گفت پیروزی کره‌جنوبی مقابل استرالیا به ضرر ما بوده است، چون در مسیر رسیدن به فینال هم باید از سد ژاپن بگذریم و هم با برنده استرالیا و چین بازی کنیم.

فرار از این مسیر، بزرگ‌ترین انگیزه‌های دو تیم ایران و امارات برای صدرنشینی در گروه C جام ملت‌هاست.

صحبت‌های پیش از بازی مربیان هر دو تیم هم نشان از همین انگیزه بالا دارد. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم کشورمان دیروز در نشست خبری بازی گفت: مهم تلاش بازیکنان دو تیم در طول 90 دقیقه است که باید با خلاقیت بالا سعی در ارائه یک بازی خوب داشته باشند. هیچ فشاری روی دو تیم نیست که بازی مرگ و زندگی باشد. بازیکنان این فرصت را دارند که خالق فوتبال زیبایی برای هواداران باشند.

کی‌روش افزود: این بازی از دو جهت برای من مهم و خاص است. ابتدا هر دو تیم توانسته‌اند به مرحله بعد صعود کنند و دلیل بعد این‌که باعث افتخارم است روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته و هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشته باشم و همین‌طور در گذشته روی نیمکت تیم امارات.

وی در مورد این‌که برای امارت یک تساوی کافی است تا صدرنشین شود، نیز گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا فوتبال خوب و چشم‌نوازی بازی کنیم. بی‌شک با بهترین تیم غرب آسیا بازی داریم. بازیکنان این تیم مدت زیادی کنار هم بودند و چشم بسته یکدیگر را پیدا می‌کنند، اما ما هم تیم خوبی هستیم. بازیکنان ما با کیفیت هستند و هدف ما پیروزی است. هدف اول ما ارائه بازی خوب بدون در نظر گرفتن برد و باخت است.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد این‌که سردار آزمون به ستاره فوتبال ایران تبدیل شده است، گفت: نمی‌خواهم در مورد عملکرد انفرادی بازیکنانم صحبت کنم، اما یک موضوع مشخص است و آن این‌که بازیکنان ما به این سطح فشار در بازی‌ها عادت ندارند. با این حال ما برای برد به میدان می‌رویم و احتیاجی هم به خطر کردن نداریم.

مهدی علی، سرمربی امارات هم در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ایران گفت: هم ما و هم ایران انگیزه سرگروه شدن در گروه خودمان را داریم. قصد داریم توانایی و کیفیت‌مان را نشان دهیم، اما نباید فراموش کرد که ایران تیم اول رنکینگ آسیاست و قطعا بازی سختی مقابل این تیم خواهیم داشت. وی در مورد سابقه و پیشینه دیدارهای امارات و ایران اظهار کرد: من کاری به پیشینه بازی این دو تیم با هم ندارم چون هم ایران نسبت به جام جهانی 2014 تغییر کرده و امارات هم تغییراتی داشته است. به همین دلیل ما می‌خواهیم مقابل ایران به این فکر ‌کنیم که بازی خوبی انجام دهیم و بهترین نتیجه را به دست بیاوریم. مهدی علی درباره این‌که می‌خواهید طوری نتیجه بگیرید که به دیدار ژاپن نروید، افزود: این خیلی مهم است که بدانیم حریف بعدی ما چه تیمی است، اما ما پیش از هر چیز به صعود مقتدرانه از گروهمان می‌اندیشیم.

آخرین تمرین، بدون غایب و مصدوم

در شرایطی که قرار بود تیم‌های ایران و امارات دیروز آخرین جلسه تمرینی خود را در ورزشگاه محل برگزاری مسابقه( بریزبن) برگزار کنند، اما مکان برگزاری این تمرین به‌دلیل کیفیت بد چمن ورزشگاه تغییر کرد تا در فاصله 24 ساعت مانده به شروع بازی دستی بر سر و روی آن بکشند و آماده بازی‌اش کنند.

به هر ترتیب آخرین تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از دیدار با امارات در حضور 15 دقیقه‌ای خبرنگاران و در زمین تمرین پری‌پارک برگزار شد، تمرینی که برخلاف روز شنبه هیچ بازیکنی به دلیل مصدومیت غایب نبود و تمام بازیکنان در آن حضور داشتند.

بازیکنان پس از گرم کردن، کار با توپ و پاسکاری دو به دو را در دستور کار داشتند و کادرفنی هم تمرین بازیکنان را به دقت زیر نظر داشت. بازیکنان کارهای سرعتی هم انجام دادند و با دویدن‌های کوتاه و بلند این بخش را پشت سر گذاشتند.

وحشت از ستارگان ایران

با وجود همه تعریف و تمجید‌هایی که در روزهای گذشته از تیم ملی فوتبال امارات شده است، خلیل غانم بازیکن ملی‌پوش سابق این کشور، دیدار برابر ایران را برای تیمش سخت توصیف کرد و گفت: دیدار برابر ایران نخستین محک جدی ماست. درست که در دو دیدار قبلی‌مان نمایش خوبی داشتیم، اما ایران قوی‌تر است و بازی برابر این تیم سخت. باید در دیدار برابر ایران با تمرکز بسیار بالایی بازی کنیم. اگر می‌خواهیم پیروز شویم باید ضعف خود در خط دفاعی را پوشش دهیم.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: ایران توان بسیار بالایی در بازی انفرادی دارد و این به دلیل مهارت و تکنیک بالای بازیکنان این تیم است. هر چند ایران نتوانست در دیدار برابر بحرین و قطر بازی خوبی به نمایش بگذارد، اما امارات دوشنبه برابر تیمی به میدان خواهد رفت که بازیکنان آن مهارت فردی بسیار بالایی دارند. باید بازیکنان امارات با کارهای گروهی مانع از درخشش ستاره‌های ایرانی شوند.

آمار به نفع ایران

شانزدهمین دیدار تاریخ تیم‌‌های ایران و امارات در حالی برگزار می‌شود که ایران با 11 برد، سه مساوی و یک باخت نتیجه فوق‌العاده‌ای برابر حریف به دست آورده است.

جالب آن‌که آن یک برد اماراتی‌ها هم 17 سال پیش و در یک بازی دوستانه رقم خورد تا این تیم در بازی‌های رسمی هیچ توفیقی مقابل تیم ملی ایران نداشته باشد.

ایران و امارات تاکنون چهار بار در جام ملت‌ها به مصاف هم رفته‌اند که امارات در این بازی‌ها بردی کسب نکرده و سه پیروزی و یک تساوی حاصل کار ایران بوده است. نکته جالب توجه دیدارهای دو تیم در جام ملت‌های آسیا این است که ایران در این چهار بازی گلی از حریف دریافت نکرده است. در بازی امروز هیچ بازیکنی از ایران سابقه گلزنی به امارات را ندارد و باید دید کدام بازیکن می‌تواند در کنار نام خود، سابقه گلزنی به این حریف را ثبت کند. ایران در دوره قبلی جام ملت‌ها در حالی که صعودش مسجل شده بود با استراحت دادن قطبی به 9 بازیکن اصلی‌اش به مصاف امارات رفت و در نهایت توانست با سه گل این تیم را شکست دهد.

عربستان، اولین ناکام بزرگ

با برگزاری دو دیدار همزمان گروه B رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تیم‌های ملی فوتبال چین و ازبکستان به مرحله دوم راه یافتند و عربستان از گردونه مسابقات کنار رفت.

حساس‌ترین بازی دیروز را تیم‌های ازبکستان و عربستان برگزار کردند که در پایان ازبکستان با حساب 3 بر یک از سد حریف خود گذشت. هر دو تیم پیش از این دیدار سه امتیازی بودند، اما تفاضل گل بهتر عربستان این تیم را در رده دوم جدول قرار داده بود. آنها که برای صعود یک مساوی می‌خواستند و تا دقیقه 70 به خواسته خود رسیده بودند، اما گل دوم ازبکستان در این دقیقه سرنوشت دومین تیم صعودکننده از گروه را تغییر داد. ازبک‌ها که گل اول را در دقیقه 2 با گل رشیداف زده بودند، پس از آن در دقیقه 60 و با ضربه پنالتی السهلاوی گل تساوی را خوردند، در دقایق 71 و 79 با گل‌های شادیف و رشیدف گل‌های دوم و سوم را هم زدند تا نسخه عربستان در همین مرحله گروهی پیچیده شود. با این پیروزی ازبکستان با شش امتیاز به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد تا حریف کره‌جنوبی شود.

در دیگر بازی همزمان تیم‌های چین و کره‌شمالی به مصاف یکدیگر رفتند که چین در پایان 2 بر یک پیروز شد. چین هم با این پیروزی 9 امتیازی شد تا به عنوان صدرنشین گروه B برای بازی با استرالیای میزبان در یک‌چهارم نهایی آماده شود. به این ترتیب برنامه دو بازی اول مرحله یک‌چهارم نهایی به شرح زیر مشخص شد:

پنجشنبه، دوم بهمن

کره‌جنوبی – ازبکستان در ملبورن (ساعت 11 به وقت تهران)

جمعه، سوم بهمن

چین – استرالیا در بریزین (ساعت 15 به وقت تهران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها