خبر مسرت‌بخشی در شهر می‌پیچد. خبر به آل سعد می‌رسد. خبری که سعادت و بهروزی مردم شهر را به دنبال دارد و خیر و برکت آن تا همیشه تاریخ در این سرزمین باقی و ساری خواهد بود. شور و شعف، شادی و شادمانی برهمه جا سایه می‌افکند. گویا مردم شهر با شنیدن این خبر در بی قراری خود لحظه شماری می‌کنند.
کد خبر: ۷۵۹۸۳۹

خبر آورده‌اند فاطمه معصومه به شوق دیدار برادر و امام خویش با گروهی از اطرافیان خود از مدینه حرکت کرده است و اکنون وارد قم می‌شود. گفته‌اند وقتی حضرت به ساوه می‌رسد بیمار می‌شود و سوال می‌کند تا قم چقدر راه است؟ و می‌گویند: ده فرسخ، حضرت درخواست می‌کند او را به قم برسانند. کاروان به سوی قم حرکت می‌کند. موسی بن خزرج بن سعد اشعری بزرگ این شهر تا کیلومترها بیرون شهر به استقبال می‌رود و گروهی از مردم به دنبال او حرکت می‌کنند تا به شرف ملازمت حضرت فاطمه برسند. بالاخره کاروان از راه می‌رسد و شوری بر پا می‌شود. مردم به استقبال دختر امام، خواهر و عمه امام آمده‌اند و اشک شوق می‌ریزند. موسی بن خزرج زمام ناقه حضرت را به دست می‌گیرد تا عزت و شرافت خود را دو چندان کند. او به جانب شهر می‌آید تا مهمان عزیز این دیار را در سرای خود فرود آورد.

شوق دیدار برادر، حضرت را راهی خراسان کرده بود که اکنون او دچار بیماری شده است.

شاید هم وقتی آن حضرت به ساوه می‌رسد عده‌ای از دشمنان با اشاره مأمون عباسی راه را بر آنان می‌بندند و در یک درگیری نابرابر، همه برادران و اکثر همراهان آن حضرت را به شهادت می‌رسانند و حضرت معصومه از شدت تأثر و تألمات بسختی بیمار می‌شود آن طور که ادامه سفر برای او ناممکن می‌شود.

حضور هفده روزه حضرت در این شهر، برای مردم پربرکت می‌شود تا آنجا که شهر شهرت جهانی پیدا می‌کند و به عنوان ام القرای جهان تشیع شناخته و حوزه علمیه آن بزرگ‌ترین حوزه علمیه شیعه در طول تاریخ به شمار می‌آید و در مراکز علمی شیعیان و بلکه مسلمانان عالم جنبه محوری پیدا می‌کند. همه از برکت قدوم مبارک حضرت فاطمه معصومه (س) است.

محمد خامه‌یار / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها