مهران رجبی در پاسخ به این پرسش که اگر اکنون هم معلم بودید چه شرایطی داشتید، می‌گوید: هیچی! مستاجر بودم و به دنبال سه میلیون وام باید به همه رو می‌زدم !
کد خبر: ۷۵۹۱۷۴
مهران رجبی: اگر معلم می‌ماندم الان مستاجر بودم!

وقتی تلفن‌اش را جواب داد، مشغول ناهار‌خوردن بود در رستورانی در مسیر جاده تهران ـ چالوس. مثل همیشه با خوشرویی جواب داد و در پاسخ به این پرسش که برای کار به چالوس می‌روید، گفت: «نه می‌روم سری به ویلایی که در چالوس دارم، بزنم. ببینم موش‌ها چیکار کردن باهاش!»

مهران رجبی، بازیگر دوست‌داشتنی سریال‌های تلویزیونی که گاهی در سینما هم نقش‌هایی را بازی می‌کند، همیشه در دسترس است و تقریبا محال است تلفن‌اش را جواب ندهد. همیشه هم با خوشرویی و طنزی که در ذاتش وجود دارد، جوابگوی سوالات است حتی اگر این پرسش‌ها درباره زندگی شخصی‌اش باشد. در همه سال‌هایی که به مناسبت‌ کارهای مختلف با او گفت‌وگو کردم فقط یک بار کمی عصبانی شد و اندکی تند جواب داد! آن هم زمانی بود که از او پرسیدم این همه پرکاری خودش و مخاطب را خسته نمی‌کند‌؟ که در جواب گفت: «مگر یک بازیگر چند سال عمر می‌کند که نقش‌های مختلف به او پیشنهاد شود و او بتواند آنها را بازی کند. من الان که فرصت و موقعیت مناسب برایم وجود دارد باید آن‌قدر بازی کنم تا بتوانم برای دوران بازنشستگی هم پس‌اندازی داشته باشم و در تنگدستی زندگی نکنم.»

مهران رجبی که چندی پیش او را در سریال «پرده‌نشین» دیدیم و بازی‌اش بسیار به دل نشست از آن قبیل بازیگرانی است که به هنر علاقه‌مند بود، اما شاید هرگز فکر نمی‌کرد روزی به بازیگری پرکار و البته محبوب تبدیل شود. او در دانشگاه گرافیک خواند و با رضا میرکریمی دوست بود. آن‌طور که از صحبت‌‌های میرکریمی برمی‌آید رجبی از همان دوران جوانی شیرین و طناز بوده و با داشتن ویژگی‌های منحصر به‌فردش با بیشتر دانشجویان رفاقت داشته است، اما بعد از اتمام تحصیل هر کدام از آنها راه خود را می‌روند. رجبی معلم هنرستان می‌شود و درس گرافیک به جوان‌ها می‌دهد و رضا میرکریمی هم تصمیم می‌گیرد فیلمساز شود. وقتی تصمیم می‌گیرد، سریال «بچه‌های مدرسه همت» را بسازد به یاد رجبی می‌افتد و از او دعوت می‌کند تا نقش ناظم مدرسه را به او بدهد. رجبی هم قبول می‌کند و مقابل دوربین می‌رود و در اصل خودش را بازی می‌کند همان راه و روشی که در مدرسه از ناظم‌ها دیده و برخی اوقات خودش هم آن را تجربه کرده است.

رجبی نابازیگر در زمان پخش سریال بچه‌‌های مدرسه همت به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های این سریال تبدیل شد و این محبوبیت با نمایش فیلم «زیر نور ماه» به کارگردانی رضا میرکریمی بیشتر شد و البته همین فیلم رجبی را به شهرت هم رساند و پرتابش کرد به دنیای بازیگری.

مهران رجبی که در مسیر تهران به چالوس مشغول ناهار‌خوردن است در پاسخ به این پرسش که اگر اکنون هم معلم بودید چه شرایطی داشتید، می‌گوید: هیچی! مستاجر بودم و به دنبال سه میلیون وام باید به همه رو می‌زدم و گوش به زنگ اخبار بودم که آیا سال آینده 75 هزارتومان به حقوقم اضافه می‌شود یا نه!

رجبی تا پنج سال قبل، همزمان با بازیگری در هنرستان‌های مختلف درس گرافیک هم می‌داد، اما چون بیشتر وقتش در حرفه بازیگری می‌گذشت و مسئولان و مدیران مدارس نمی‌توانستند برنامه خود را با او هماهنگ کنند، رجبی برای همیشه تدریس را رها ‌کرد، اما خودش می‌گوید اگر شرایط خوب شود باز هم دوست دارد تدریس کند.این بازیگر پرکار و محبوب در پاسخ به این پرسش که به فرزندان خود توصیه می‌کنید بازیگر شوند یا معلم، می‌گوید: معلمی بهتر از بازیگری است، البته اگر شرایط کاری و مالی‌اش بهتر شود. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۴
رجب
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
۰
۰
اگر كارمند قانون مداربودی باز سرنوشتت همین بود
معلم فقیر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
۰
۰
متشكرم آقای رجبی حرفتان حق است
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
۰
۰
من خودم یه فرهنگی هستم وبه اینكارم افتخارمیكنم مهران رجبی هم از گفته اش باید معذرت خواهی بكند چرا توهین میكند؟؟/
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
۰
۰
باسلام
یك عده روزی خود را از خداوند می گیرند ، یك عده هم از بنده خدا!!!!!!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها