مهمترین آرشیو‌ مطبوعات اسلامی

آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی با 602 عنوان نشریه تخصصی با موضوعات اسلامی به زبانهای مختلف از مهمترین آرشیو‌های اسلامی در کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۷۵۵۸۵۹

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مدیر امور اسناد و مطبوعات این سازمان با بیان این مطلب گفت: از مجموع 602عنوان نشریه تخصصی با موضوعات اسلامی تعداد 494 عنوان فارسی و 108 عنوان به سایر زبانها می باشد.

دکتر ابوالفضل حسن آبادی خاطرنشان کرد: از این مجموع تعداد 70 عنوان از نشریات نایاب و منحصر به فرد می باشد و تعداد 207 عنوان نیز جاری و در حال انتشار می باشند.

وی با بیان اینکه آرشیو مطبوعات آستان قدس در حال حاضر به عنوان غنی ترین آرشیو ایران و منطقه محسوب می گردد اظهار داشت: در حال حاضر آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی، دارای 23 هزار عنوان شامل یک میلیون و 700 هزار نسخه نشریه می باشد که محققان و پژوهشگران داخلی و خارج از آنها استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: این مرکز آرشیوی غنی‌ترین مرکز آرشیو نشریات دانشجویی می باشد که در حال حاضر 7600 عنوان و بالغ بر 32 هزار شماره نشریه دانشجویی را از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با انعقاد تفاهم‌نامه و رایزنی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد، پیام نور، علوم پزشکی و غیره، گردآوری نموده است.

گفتنی است آرشیو مطبوعات آستان قدس در حال حاضر با دارا بودن گنجینه منحصر به فردی از مطبوعات قدیمی و جدید به عنوان غنی ترین آرشیو ایران و منطقه محسوب می گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها