با « باجی قائد السبسی» رئیس‌جمهور تونس

اجازه نمی‌دهیم از خارج برای ما تصمیم بگیرند

رایزنی‌های منطقه‌ای ایران برای مبارزه با تروریسم در منطقه، روز گذشته با دیدارهای مقامات کشورمان با وزرای تجارت تونس و دفاع عراق ادامه یافت.
کد خبر: ۷۵۴۳۹۹

در این باره وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار نجلاء حروش، وزیر تجارت و صنایع دستی تونس با اشاره به خطر افراط‌گرایی و تروریسم به عنوان درد مشترک همه کشورهای منطقه، بر ضرورت مشارکت و ایفای نقش فعال همه این کشور در مبارزه با این پدیده شوم تاکید کرد. او با بیان این‌که تجربه انتخابات تونس، حاصل توافق و همگرایی اقشار مختلف مردم تونس بود، حمایت تونس از آرمان فلسطین را مورد قدردانی قرار داد.

وزیر تجارت تونس هم در این دیدار بر موضع کشورش در حمایت از حق ایران برای استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و همچنین تلاش برای حل و فصل مسائل موجود از طریق مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد. همچنین علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار خالد العبیدی وزیر دفاع عراق با تاکید بر این‌که حتی یک وجب از خاک کشور عراق نباید در اشغال تروریست‌های تکفیری باقی بماند، گفت: بزودی شاهد آزادسازی تمام مناطق از سلطه تروریست‌ها خواهیم بود. او با اشاره به ظلم بی‌سابقه تروریست‌های تکفیری به اهل سنت عراق، ضرورت آزادسازی مناطق سنی‌نشین عراق توسط برادران اهل سنت و بازگشت مهاجران به خانه و کاشانه خود را خاطرنشان و اظهار کرد: حمایت ایران از مردم عراق در مبارزه با تروریسم تکفیری بر گرفته از آموزه‌های دینی بوده و در اجرای این تکلیف الهی تفاوتی میان شیعیان و اهل سنت قائل نیست.وزیر دفاع عراق هم در این دیدار بیان کرد: مواضع و اقدامات صادقانه و جدی ایران در حمایت از عراق یک رویداد تاریخی و تاثیرگذار بوده و با رفتارهای شعاری که برخی مدعیان حمایت از عراق دارند، بسیار متفاوت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها