لیگ برتر تنیس با جنجال بر سر یک ملی‌پوش شروع می‌شود

دعوا بر سر «نوشاد»

با وجود برگزاری لیگ برتر تنیس روی میز از امروز تیم‌های پتروشیمی بندرامام و دانشگاه آزاد بر سر در اختیار گرفتن بازیکنان خود مکاتباتی صورت می‌دهند که گاهی این مکاتبات از حالت دوستانه خارج می‌شود و لحن تندی به خود می‌گیرد!
کد خبر: ۷۵۳۰۴۸

در شرایطی که فدراسیون تنیس روی میز ‌ اعلام می‌کند با توجه به خدمت سربازی نوشاد عالمیان آیین‌نامه لیگ تغییر کرد و دیگر مشکلی برای برگزاری لیگ برتر امسال وجود ندارد اما باشگاه پتروشیمی بندرامام طی نامه‌ای به حضور بازیکن خود در تیم دانشگاه آزاد اعتراض کرد.

فدراسیون مدعی است تربیت بدنی نیروهای مسلح طی تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد به این تیم اجازه داده است بازیکنان سرباز را جذب کند، از این رو فدراسیون دخالتی در انتقال نوشاد عالمیان به تیم تنیس روی میز دانشگاه آزاد نداشته است و مسئولان باشگاه جنوبی باید از طریق تربیت بدنی نیروهای مسلح پیگیر وضع بازیکن خود شوند. ‌نوشاد عالمیان فصل گذشته با تیم پتروشیمی بندر امام قهرمان رقابت‌های لیگ برتر ایران شد و مسئولان تیم جنوبی اعتقاد دارند حضور عالمیان به عنوان سرباز قهرمان در تیم دانشگاه آزاد خلاف مقررات است و حتی آنها مدعی‌اند فدراسیون تنیس روی میز در حال همکاری با دانشگاه آزاد برای پیوستن ملی‌پوش خود به این تیم است.

داریوش ضرغام‌پور، رئیس سازمان لیگ می‌گوید: طبق ماده 5 بند یک آیین نامه قبلی برگزاری لیگ برتر، سه بازیکن اول آخرین انتخابی تیم ملی که برادران عالمیان و پوریا عمرانی هستند نمی‌توانستند به‌طور همزمان در یک تیم حضور داشته باشند. نفرات چهارم تا ششم نیز نمی‌توانستند همزمان برای یک تیم بازی کنند. با توجه به اعلام نیروهای مسلح و این مطلب که بازیکنان مشمول خدمت سربازی باید در تیم‌هایی بازی کنند که وابسته به نیروهای مسلح باشند یا قرارداد همکاری با تربیت بدنی نیروهای مسلح داشته باشند آیین‌نامه سازمان لیگ تغییر کرد و به این بازیکنان اجازه حضور در یک تیم داده شد.

گفته می‌شود تیم دانشگاه آزاد اسلامی تیم حاضر در لیگ برتر است که قرارداد همکاری با نیروهای مسلح را منعقد کرده است. در صورتی که مسئولان تیم دانشگاه آزاد اسلامی مایل باشند، می‌توانند از نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و پوریا عمرانی در ترکیب تیم استفاده کنند و در صورتی که تمایل به استفاده از این بازیکنان نداشته باشند، این سه بازیکن به‌عنوان سرباز قهرمان در اختیار فدراسیون تنیس روی میز هستند و برای تیم آینده‌سازان که به عنوان تیم فدراسیون در لیگ حاضر است به میدان می‌روند. ‌پیمان حسنی،‌ سرمربی تیم پتروشیمی بندرامام که معترض اصلی تصمیم‌گیری‌های فدراسیون درباره اعضای تیمش است، می‌گوید: هنوز مشخص نیست سازمان لیگ برای سه بازیکن سرباز فدراسیون چه تصمیمی را اتخاذ کند، آیا آیین‌نامه مسابقه‌ها را تغییر می‌دهند یا نه. به هر حال تیم ما منتظر اعلام موضع فدراسیون است.

او که در بندرامام مشغول آماده‌سازی بازیکنان تیمش مانند محمدرضا اخلاق‌پسند و عارف احمدی‌پور است نمی‌تواند با استعلامی که فدراسیون تنیس روی میز از آن صحبت می‌کند کنار بیاید و بر این اساس ادامه می‌دهد: اگر خلاف آیین‌نامه، نوشاد و نیما عالمیان هر دو جذب یک تیم شوند ما اعلام کرده‌ایم که از رقابت‌های لیگ انصراف خواهیم داد و همچنان بر سر حرف خود هستیم. پتروشیمی بندر امام از قدیمی‌ترین و پر افتخارترین باشگاه‌های تنیس روی میز کشور است که در گرفتن عنوان قهرمانی نیز رکورد دار است، نمی‌دانم چرا باید با یک تیم صاحب سابقه و افتخار این چنین برخورد کرد.

حسنی درباره بازیکن خارجی جایگزین احتمالی نوشاد هم نظری ندارد و می‌گوید چرا باید جای بهترین بازیکن ایران را با یک خارجی در تیمش عوض کنند. فدراسیون درباره خارجی‌ها هم اعلام کرده برای این‌که تیم‌های لیگ برتر بتوانند حضور قدرتمندی در پیکارهای امسال داشته باشند، می‌توانند از دو بازیکن خارجی در مسابقه‌های انفرادی استفاده کنند.

نوشاد عالمیان اما در هیاهوی داخلی تنیس روی میز ایران به فنلاند رفت و با مقام نایب قهرمانی بازگشت.

عالمیان با شکست 4 بر یک برادرش نیما به دیدار پایانی راه یافته بود. او بعد از این سفر باید وضع تیم باشگاهی خود را مشخص کند که بنا بر گفته مسئولان باشگاه جنوبی، دلش بیشتر با تیم سابقش یعنی پتروشیمی بندر امام است. ‌علاوه بر نوشاد عالمیان، گفته می‌شود پوریا عمرانی نیز تمایلی برای بازی در تیم دانشگاه آزاد ندارد اما باید دید فدراسیون تنیس روی میز که می‌خواهد با دستکاری در آیین‌نامه‌های خود از حضور توامان ملی‌پوشان در یک تیم جلوگیری کند، چگونه موفق به توزیع عادلانه نیروها در تیم‌های باشگاهی می‌شود.

محمد رضا‌پور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها