حاشیه‌های هفته ششم لیگ برتر والیبال

دست داور را نبوس

بوسیدن دست داور. این همان عبارتی بود که پیمان اکبری در مصاحبه‌اش به کار برد تا هفته ششم لیگ برتر والیبال را وارد حاشیه‌های تازه کند.
کد خبر: ۷۵۰۰۲۱

وقتی تیم سرمربی پیکان نتیجه را به شهرداری تبریز واگذار کرد، قاسم تاجری مدیر فنی سرد و گرم چشیده والیبال دیار آذربایجان را دید که برای احترام گذاشتن به داور تا کمر خم شده است اما او این حرکت را بوسیدن دست داور در پایان بازی پیکان با شهرداری تبریز تلقی کرد و درباره داوری همان بازی اعتقاد داشت چند سوت جانبدارانه برای تیم تبریزی و به ضرر تیم تهرانی زده شد. او این جملات را وقتی مقابل دوربین شبکه خبر قرار گرفت چنان شمرده و با لبخند معناداری ادا کرد که بینندگان تا پایان گزارش منتظر نتیجه اعتراضات سرمربی پیکان شدند.

حاجی‌کاظمی داور مسابقه در واکنش به ادعای پیمان اکبری، گفت: قاسم تاجری، رفیق چهل ساله‌ام است. او می‌خواست چنین کاری بکند، اما من به وی اجازه ندادم، چراکه بزرگتر و پیشکسوت من است. حرکت تاجری ربطی به بازی نداشت و تعجب می‌کنم برخی‌ها این اتفاق را به بازی و نتیجه آن ربط می‌دهند.

پیکان با وجود این شکست پیشتاز تیم‌های گروه یک والیبال باشگاه‌های ایران است و امروز (چهارشنبه) در پایان نیم فصل اول این بازی ها، استراحت دارد.

در غیاب پیکان، بازی‌های گروه یک را به ترتیب ؛ ارتعاشات صنعتی با میزان خراسان، شهرداری تبریز با شهرداری زاهدان و جواهری گنبد با تعاون گنبد برگزار می‌کنند. در گروه دوم نیز متین ورامین با قرعه استراحت روبه روست اما شهرداری در ارومیه حساس‌ترین بازی را با وزارت دفاع انجام می‌دهد. نوین کشاورز با پارس مهر فارس و سایپا با آلومینیوم المهدی هرمزگان به میدان می‌روند.

تقابل شهرداری‌ها

تقابل شهرداری‌های تبریز و زاهدان تماشایی است. تیم تبریزی در سفر هفته قبل به تهران، پیکان را شکست داد تا روحیه خوبی برای رقابت در بازی خانگی با شهرداری زاهدان داشته باشد. برخلاف تیم میزبان، مهمانان در تبریز از بازی قبلی خود طرفی نبستند و بازی ضعیف و خارج از انتظاری برابر جواهری به نمایش گذاشتند هر چند تیم زاهدانی در نیم فصل بازی‌های لیگ برتر والیبال انسجام درونی خود را بارها به نمایش گذاشته است.

شهرآورد گنبد

دو گروه شدن تماشاگران گنبدی از جمله نگرانی‌هایی است که برگزارکنندگان شهرآورد گنبد دارند. کری خوانی‌های متداول در بین هواداران تیم تا حدی مقبول و قابل پیش‌بینی است اما ممکن است تقابل گنبدی‌ها اگر درست مدیریت نشود به اختلاف نظرهایی بین تماشاگران منجر شود که گردانندگان والیبال گنبد آن را ضربه به والیبال دیار گندم و پنبه می‌دانند. رقابت نزدیک دو تیم در خانه‌های پایین جدول نیز حساسیت‌های بین دو گروه و بازیکنان شهرآورد گنبد را بیشتر می‌کند.

حساس مثل شهرداری ـ وزارت دفاع

بازی‌های گروه دوم با اوج حساسیت در ارومیه پیگیری می‌شود؛ جایی که وزارت دفاع برابر شهرداری ارومیه قرار می‌گیرد. فقط وزارت دفاع نیست که برای بازی کردن در ارومیه به مشکل برمی‌خورد زیرا این شرایط برای همه تیم‌هاست و بازی کردن در ارومیه واقعا سخت است. با وجود این وزارت دفاع در هفته‌های سپری شده لیگ برتر والیبال نشان داد والیبال را به درستی بازی می‌کند و تکنیک و تاکتیک را در گرو تجربه‌های ناب بازیکنانش به درستی ارائه می‌دهد. فرهاد نفرزاده سرمربی تیم والیبال وزارت دفاع درباره این بازی گفت: ما تیم دست و پا بسته‌ای برابر شهرداری ارومیه نخواهیم بود. بازیکنانم قدرت بسیار بالایی دارند و والیبال را خوب بازی می‌کنند. تمام هدف مان این است در ادامه روند موفقیت‌های خود، والیبال زیبا و فنی را مقابل ارومیه ارائه دهیم و در این مسابقه هم نمایش زیبا و فنی داشته باشیم. دوست داریم تماشاگران از تماشای این مسابقه لذت ببرند. نتیجه بازی در میدان مسابقه تعیین می‌شود.

در آن سو ارومی‌ها در تدارک این بازی هستند. حمید پیرمحمدی سرپرست تیم شهرداری گفت: بازی بسیار سختی با تیم وزارت دفاع داریم. وزارت دفاع که متشکل از جوانان ملی پوش کشورمان است همچنان بدون شکست در رده دوم گروه قرار دارد و نشان داده تیم بسیار سرسخت و قدرتمندی است. در این میان آنچه برای ما اهمیت دارد حضور انبوه هواداران است که کار را برای هر تیمی مشکل می‌کنند. حضور پرشور هواداران انگیزه بازیکنان مان را برای گرفتن نتیجه مقابل هر تیمی افزایش می‌دهد. طی یک هفته استراحت با تداوم تمرینات، تیم را برای رویارویی با تیم وزارت دفاع آماده کرده‌ایم و امیدواریم با گرفتن امتیازات این مسابقه، نیم فصل اول را با قهرمانی پشت سر بگذاریم.

نوین به دنبال دومین پیروزی

نوین کشاورز به دنبال دومین پیروزی فصل در بازی با مهرپارس فارس است که مانند تیم ارتعاشات صنعتی برد ندارد. بازیکنان نوین کشاورز به اعتقاد بسیاری از اهل والیبال امسال مفت باز شده‌اند اما عده‌ای می‌گویند شرایط تیم در نیم‌فصل دوم تغییر می‌کند و آنها بار دیگر انتظارات را از پدیده سال‌های قبل لیگ برتر والیبال، برآورده می‌کنند.

سایپا در کمین آلومینیوم

در بازی خانگی سایپا و در شرایطی که در خانه‌های جدول رده‌بندی گروه دوم فاصله بین این تیم و آلومینیوم المهدی نزدیک است، پیروزی در بازی مستقیم می‌تواند تا حدودی خیال تیم برنده بازی امروز را راحت‌تر کند. آلومینیوم تیم یکدست بدون بازیکنان شناخته شده است که کارگروهی متناسب با توانایی‌هایشان ارائه می‌دهند بنابراین سایپا با وجود بازی در خانه نیز نمی‌تواند از قبل خودش را برنده معرفی کند.

نوجوانان بدون برد و میزان باانگیزه

تیم والیبال نوجوانان ایران در پیراهن ارتعاشات صنعتی هنوز نتوانسته است صاحب برد شود. بازیکنان این تیم در راه به دست آوردن تجربه در بازی با بزرگان محک می‌خورند. تیم میزان خراسان که با وجود بازیکنان صاحب نام هنوز ثبات و شکل تیمی یکدست پیدا نکرده است یک پیروزی آسان را برای خود متصور است.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها