فناوری دیجیتال

پستانک هوشمند

اگر والدین با آگاهی‌ و استفاده از ابزار صحیح، شرایط کودک اعم از دمای بدن نوزاد را پیوسته کنترل کنند، به راحتی‌ می‌توان از بروز بسیاری از امراض جلوگیری نمود.
کد خبر: ۷۴۹۸۳۶
پستانک هوشمند

جام جم کلیک: اگر سری به واحد کودکان درمانگاه‌ها بزنید، در هر ساعتی از شبانه روز والدینی را خواهید یافت که نوزاد خود را برای درمان نزد پزشک می برند. دمای بالای بدن نوزاد و تب کردن، یکی‌ از شایع‌ترین وقایعی است که والدین را نگران می‌کند و چه بسیار والدینی که هیچ ایده‌ای از شرایط نوزاد نداشته و چندین روز نوزاد با مریضی و تب دست و پنجه نرم می کند تا دست آخر به خاطر گریه‌های بی‌ امان کودک، والدین به تنگ آمده و به پزشک مراجعه می کنند.

حال اگر والدین با آگاهی‌ و استفاده از ابزار صحیح، شرایط کودک اعم از دمای بدن نوزاد را پیوسته کنترل کنند، به راحتی‌ می‌توان از بروز بسیاری از امراض جلوگیری نمود. یک شرکت پیشرو در اختراع وسایل هوشمند ارتباطی‌ اخیراً پستانک هوشمندی جهت رفاه حال نوزادان و والدین ساخته است. این پستانک با قابلیت اندازه‌گیری دمای‌ بدن نوزاد بسیار کارآمد و مشکل گشا است، البته این دستگاه قابلیت‌های بیشتری نیز دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

این محصول دارای یک سنسور دمایی بسیار دقیق با روکش سیلیکون است که سنسور درون آن قرار دارد و اطلاعات جمع آوری شده را به گوشی هوشمند شما ارسال می‌کند. اطلاعات به صورت روزانه ذخیره و از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند ارسال می‌گردد و برنامه مربوطه اطلاعات را به صورت گراف نشان می دهد.

با تعریف کردن حد مجاز دما بر روی نرم‌افزار، زمانی‌ که دمای بدن کودک به آن می‌رسد، به طور اتوماتیک گوشی شما هشدار می‌دهد و شما را از شرایط نامناسب کودک آگاه می‌سازد. دقت این سنسور به اندازه‌ای می‌باشد که در زمان مراجعه به پزشک کاملا قابل استناد است و دیگر نیازی به استفاده از دماسنج های صنعتی‌ و آزردن کودک نیست. برنامه مربوطه تحت سیستم‌های عامل اندروید و آی.او.اس کار می‌کند و انرژی مورد نیاز خود را از طریق یک باتری کم مصرف که یک سال عمر می‌کند، تهیه می نماید.

نمونه موجود در حال تکمیل و بررسی توسط طراحان است و انتظار می‌رود در سال های آتی به بازار عرضه گردد.

سینا قمری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
۰
۰
خیلی زشته هیچكدوم از خبرهاتون منبع نداره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها