قرعه‌کشی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد

غول‌ها به مصاف هم می‌روند

تیم‌های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و همچنین 32 تیم حاضر در لیگ اروپا حریفان خود را شناختند.
کد خبر: ۷۴۹۷۳۳

به گزارش جام‌جم، مراسم قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی عصر دیروز در نیون سوئیس برگزار شد که در حساس‌ترین دیدارهای این مرحله چلسی با پاری سن ژرمن، بارسلونا با منچستر سیتی و بورسیا دورتموند با یوونتوس رو در رو می‌شوند.

در این میان پاری سن ژرمن و چلسی در فصل گذشته نیز در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم رفتند، جایی که چلسی شکست 3 بر یک در بازی رفت را با برد 2 بر صفر در استمفوردبریج جبران کرد و به دلیل گل‌زده بیشتر در خانه حریف صعود کرد.

منچسترسیتی و بارسلونا نیز در مرحله حذفی فصل گذشته به مصاف هم رفتند که بارسلونا در مجموع با برتری 4 بر یک صعود کرد.

یوونتوس نیز در جام اروپا در سال 1993 دورتموند را در مجموع دو دیدار رفت و برگشت 6 بر یک شکست داد، اما در سال 1997 دورتموند در فینال لیگ قهرمانان 3 بر یک پیروز شد. رئال مادرید هم فصل گذشته در مرحله یک هشتم نهایی شالکه را در مجموع 9 بر 2 مغلوب کرد. از طرفی آرسنال و موناکو در شرایطی برابر هم قرار می‌گیرند که آرسن ونگر، سرمربی 18 سال اخیر آرسنال به مصاف تیم سابقش می‌رود موناکو تیمی بود که ونگر هفت سال در آنجا مربیگری کرد و بازی این دو تیم از این نظر جالب توجه است.

پس از مراسم قرعه‌کشی لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا این‌گونه به اظهار نظر پرداخت: مهم نیست هم‌اکنون تیم ما در اوج قرار دارد یا ضعیف است مهم این است که در دو دیدار رفت و برگشت مقابل سیتی در اوج باشیم.

فیلیپ لام کاپیتان بایرن مونیخ با تاکید بر این‌که او و هم تیمی‌هایش شاختار را دست کم نخواهند گرفت، گفت: برای بایرن همیشه حضور در جمع هشت تیم پایانی حداقل هدف است به‌طور طبیعی در دیدار سخت مقابل شاختار نیز به چیزی جز صعود فکر نخواهیم کرد.

ضمن این‌که ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی یوونتوس گفت: بورسیادورتموند قرعه‌ سنگینی است؛ اما گذر از آن غیرممکن نیست. باید برای شکست دادن این حریف آلمانی فینال سال 97 را به یاد بیاوریم. این‌که آن ناکامی فینال آن موقع را پاک کنیم.

برنامه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان

سه‌شنبه بیست و هشتم بهمن: پاری سن‌ژرمن(فرانسه) ـ چلسی(انگلیس)، شاختار دونتسک(اکراین) ـ بایرن مونیخ(آلمان) چهارشنبه بیست و نهم بهمن: شالکه( آلمان) ـ رئال مادرید(اسپانیا)، بازل(سوئیس) ـ پورتو(پرتغال) سه‌شنبه پنجم اسفند: منچسترسیتی(انگلیس) ـ بارسلونا(اسپانیا)، یوونتوس (ایتالیا) ـ بورسیا دورتموند (المان) چهارشنبه ششم اسفند: بایر لورکوزن (آلمان) ـ آتلتیکو مادرید (اسپانیا)، آرسنال (انگلیس) ـ موناکو (فرانسه)سه‌شنبه نوزدهم اسفند: رئال مادرید ـ شالکه، پورتو ـ بازل چهارشنبه بیستم اسفند: چلسی ـ پاری سن ژرمن، بایرن مونیخ ـ شاختار دونتسک سه‌شنبه بیست و ششم اسفند:آتلتیکو مادرید ـ لورکوزن، موناکو ـ آرسنال چهارشنبه بیست و هفتم اسفند: بارسلونا ـ منچسترسیتی، دورتموند ـ یوونتوس

32 تیم حاضر در این مرحله از رقابت‌های لیگ اروپا سی ام بهمن و هفتم اسفند به این شرح به مصاف هم خواهند رفت: یانگ بویز (سوئیس)ـ اورتون (انگلیس)، تورین (ایتالیا) ـ آتلتیک بیلبائو (اسپانیا)، سویا (اسپانیا) ـ بروسیا مونشن گلادباخ، وولفسبورگ (آلمان) ـ اسپورتینگ( پرتغال)، آژاکس (هلند) ـ لژیا ورشو (لهستان)، آلبورگ (دانمارک) ـ بروژ (بلژیک)، دنیپرو (اوکراین) ـ المپیاکوس (یونان)، ترابوزان اسپور (ترکیه) ـ ناپولی (ایتالیا)، گینگ گامپ (فرانسه) ـ دینامو کیف (اوکراین)، اندرلخت (بلژیک)، ـ دیناموموسکو (روسیه)، رم (ایتالیا) ـ فاینورد (هلند)، ویارئال (اسپانیا) ـ سالزبورگ (اتریش)، آیندهوون (هلند) ـ زنیت (روسیه)، لیورپول (انگلیس) ـ بشیکتاش (ترکیه)، تاتنهام (انگلیس) ـ فیورنتینا (ایتالیا)، سلتیک (اسکاتلند) ـ اینترمیلان (ایتالیا)

همچنین قرار شد فینال پیکارهای لیگ اروپا نیز روز چهارشنبه ششم خرداد در ورشو و فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان روز شانزدهم خرداد سال‌آینده در برلین برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها