در بیمارستان‌های شیراز انسانیت پزشکان بر پول برتری دارد

رضا داود‌نژاد: از برخی پزشکان تهران ضربه مهلکی خوردم

رضا داودنژاد که اکنون در بیمارستان «کوثر» شیراز،‌ دوران نقاهت بعد از عمل تکمیلی پیوند کبد خود را سپری می‌کند، قدردان هموطنانی است که برای او و بهبودی‌اش دعا کرده و می‌کنند. او تاکید دارد که هنوز و همیشه به دعاهای مردم خوب ایران نیازمند است.
کد خبر: ۷۴۷۳۳۱
رضا داود‌نژاد: از برخی پزشکان تهران ضربه مهلکی خوردم
این بازیگر که دو سال قبل در شیراز عمل پیوند کبد را در بیمارستان «نمازی» انجام داد، کمی بیشتر از یک هفته است که بار دیگر و برای انجام عملی تکمیلی و مرتبط با عمل پیوند کبد در بیمارستان «کوثر» شیراز بستری شده است.

داودنژاد ابتدا با اشاره به شایعاتی که در خصوص حضورش در شیراز مطرح شده است، گفت: برخی از رسانه‌ها و مردم فکر کردند که برای عمل لاغری به شیراز سفر کرده‌ام، در حالی که این سفر برای عمل تکمیلی پیوند کبد بوده است.
/Media/Image/1393/09/13/635532984113911535.jpg
بازیگر «کلاس هنرپیشگی» با یادآوری اینکه به‌دلیل گرفتاری‌های مربوط به فوت عسل بدیعی، دیرتر از موعد برای انجام عمل کبد به شیراز سفر کرده است، گفت: این تاخیر موجب شد یک عمل 4 ساعته، 14 ساعت طول بکشد.

داود‌نژاد علت طولانی شدن دوران نقاهت خود را همین موضوع عنوان و نسبت به ترخیص خود در هفته آینده اظهار امیدواری می‌کند.

وی گفت: استان فارس قطب پزشکی کشور است و با وجود پزشکان متخصص، دلسوز و شرافتمند باید از جانب دولت مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

داود‌نژاد با تاکید بر اینکه از برخی پزشکان و بیمارستان‌های تهران ضربه‌ای مهلک خورده است، افزود: فضای درمانی در شیراز متمایز است و در بیمارستان های این شهر انسانیت پزشکان بر پول برتری دارد.

وی گفت: نه اینکه چون من یک بازیگرم از لطف مداوم تیم پزشکان و پرستاران برخوردار می‌شوم بلکه آنان با دلسوزی تمام به همه بیماران رسیدگی می‌کنند و این موضوع احترامشان را واجب می‌کند.

این هنرمند با اشاره به اینکه فضای پیوند در تهران با شیراز کاملا متفاوت ولی به لطف بیمارستان مسیح دانشوری در مسیر درستی قرار می‌گیرد، گفت: پزشکان فارس به لحاظ علمی در دنیا شناخته شده هستند و مورد احترام قرار می‌گیرند اما در اینجا گاهی برای شأن و جایگاهشان اهمیتی قائل نمی‌شوند.

داود نژاد باور دارد که وضعیت خانواده‌اش با پیوند عضو گره خورده است و گفت: زندگی ما در چند سال اخیر دستخوش اتفاقات عجیب و غریبی شد، من با پیوند کبد زنده مانده‌ام و با اعضاء عسل (بدیعی) چندین نفر از مرگ رها شده و زندگی خود را از سر گرفته‌اند.

وی اهداء عضو را، یکی از بزرگترین تصمیم‌هایی که یک انسان می‌تواند در زندگی بگیرد دانست و با بیان اینکه چنین تصمیم‌هایی باید در زمانی کوتاه گرفته شود، گفت: یکی از راه‌های فراگیر شدن این‌گونه تصمیم‌ها، تبلیغات است و افراد شناخته شده بی‌تردید در این موضوع تاثیرگذارتر خواهند بود.
1417333385450_IMG_2652.JPG

داودنژاد با بیان اینکه حمایت‌های دولتی هنوز از بیماران نیازمند به پیوند، کافی نیست، گفت: بسیاری از بیماران نیازمند به پیوند، به‌دلیل اینکه برای تامین هزینه‌های سنگین پیوند و درمان‌ و مراقبت‌های پس از آن، همه دارائی‌هایشان را از دست می‌دهند، در ادامه زندگی دچار مشکلات دیگری به لحاظ روحی و حتی جسمی می‌شوند، ضایعاتی که بعضا جبران پذیر نیست.

این بازیگر با تاکید براینکه روش‌های پیش گرفته شده توسط وزارت بهداشت برای کاهش هزینه‌های درمانی افراد، اقداماتی شایسته و قابل تقدیر است، خواستار توجه بیشتر به بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص شد.

او در خصوص پیگیری فعالیت‌های هنری‌اش نیز گفت: طی سه‌سال گذشته به‌دلیل مشکلات بیماری، نتوانسته‌ام مقابل دوربین بروم، اما یک نکته را هرگز فراموش نمی‌کنم آنهم دعای مردم مهربان و خوب سرزمین برای بهبود من است، کاری که جبران آن دشوار است اما هنوز هم به دعاهای مردم خوب ایران نیاز دارم.

رضا داودنژاد در بخش پایانی این گفت‌وگو گفت: از دکتر اصلی عمل پیوندم دکتر ملک حسینی و اعضای تیم بیمارستان نمازی تشکر و قدردانی می‌کنم.همچنین از دکتر عمل اخیرم نیک‌اقبالیان که با اینکه عمل، سنگینی شد به بهترین شکل آن را انجام داد و از دکتر تابنده رئیس بیمارستان کوثر و مدیر ایشان، دکتر گلشنی و از تمام پرستاران و دست‌اندرکاران بیمارستان تشکر می‌کنم. (ایسنا)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها