معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان و اشتغال بیش از ۴۱۱ هزار افغانی در این بخش، از کاهش قیمت تریاک به پایین‌ترین حد ممکن خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۵۹۱

اسدالله هادی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین گزارش ارائه شده از سوی نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان افزود: در 13 سالی که آمریکایی‌ها در افغانستان حضور داشتند، حدود هفت میلیارد دلار برای تغییر کشت، معیشت جایگزین و کاهش و توقف کشت خشخاش هزینه کردند درحالی که آمریکایی‌ها اذعان دارند با وجود صرف این هزینه‌ها نه تنها موفقیتی حاصل نشده، بلکه کشت مواد مخدر در افغانستان به چند برابر قبل نیز افزایش یافته است.

وی با بیان این که افغانستانِ امروز، بیشترین سطح کشت مواد مخدر در طول 13 سال گذشته را تجربه می‌کند، ادامه داد: امسال 260 هزار هکتار از مزارع افغانستان زیر کشت مواد مخدر رفته و حتی کشت مواد مخدر در استان‌هایی که در گذشته علاقه‌ای به کشت این مواد نداشتند، رواج یافته است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: برداشت حداکثری از زمین‌های زیرکشت خشخاش در افغانستان و گستردگی سطح زیر کشت این ماده مخدر در این کشور باعث شده امروز قیمت تریاک به پایین‌ترین حد در چند سال اخیر برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها