در 2 مرز چزابه و مهران هیچ مشکلی برای تردد زائران وجود ندارد

ازدحام در مرز شلمچه

پنج روز مانده به اربعین حسینی، راهپیمایی زائران این مراسم سبب ازدحام شدید جمعیت در مرز شلمچه شده است.
کد خبر: ۷۴۶۵۸۳

گزارش‌ها از مرز شلمچه حاکی است هم‌اکنون ازدحام جمعیت به حدی رسیده که از خرمشهر تا شلمچه ترافیک سنگین است و مردم برای خروج تا چند روز معطل می‌شوند.

دولت عراق اعلام کرده است که روزانه فقط اجازه ورود هفت تا ده هزار نفر را می‌دهد و امکانات و نیروی انسانی عراق قادر به صدور مجوز ورود 20 تا 25 هزار زائر در روز را ندارد. همچنین ازدحام جمعیت در مسیرهای منتهی به شلمچه بین 50 تا 60 هزار نفر برآورد می‌شود.

سرهنگ ابراهیم رضایی‌نژاد، رئیس‌پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین وضع عبور و مرور زائران از مرز مهران اظهار کرد: هم‌اکنون شاهد سهولت تردد زوار در مرز هستیم و خوشبختانه با هماهنگی که با طرف عراقی شده، مشکلی وجود ندارد.

رئیس‌پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی در مورد همراه داشتن ویزا تصریح کرد: ویزا با کشور عراق است و ظاهراً مشکلی وجود ندارد و نیروی انتظامی برای کنترل عبور زائران از مرز کنترل ویزا را ندارد و فقط داشتن گذرنامه را کنترل می‌کند.

سرهنگ رضایی‌نژاد در مورد انسداد مرز شلمچه اظهار کرد: در حال پیگیری برای بازگشایی مرز شلمچه هستیم؛ چرا که مشکل از طرف کشور عراق ایجاد شده است.

رئیس‌پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با بیان این مطلب که سه مرز شلمچه، چزابه و مهران برای تردد زائران حسینی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در دو مرز چزابه و مهران هیچ مشکلی برای تردد زائران وجود ندارد و تا این لحظه نیز نیم‌میلیون نفر از ایرانیان از مرز ایران خارج شده و وارد خاک عراق شده‌اند.

اسکان زائران در صحن حضرت زهرا(س)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: برای نخستین بار بخشی از صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف برای پذیرایی از زائران عتبات عالیات آماده شده است.

حسن پلارک در گفت‌وگو با فارس افزود: با توجه به کمبود جا در ایام اربعین حسینی در نجف اشرف، ستاد بازسازی عتبات عالیات بخشی از صحن حضرت زهرا(س) را که در حال تکمیل است، برای خدمات‌رسانی به زائران اختصاص داد.

وی ادامه داد: در کشور عراق در عصر روز اربعین تمام موکب‌ها تعطیل و زائران ایرانی و غیرعراقی مکان مناسبی برای اسکان و پذیرایی ندارند، اما ستاد بازسازی عتبات عالیات برای حل بخشی از این نیاز تدابیری اندیشیده و پیش‌بینی لازم را انجام داده است.

وی اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت زائران کربلا و برقراری امنیت بیشتر، جلسات متعددی بین مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات و مسئولان عراقی برگزار شده و طرف عراقی پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص انجام داده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات با توان صد درصدی آماده خدمات‌رسانی کامل به خادمان و زائران نجف و کربلاست و فعال کردن ستادهای نجف و کربلا با توان کامل به منظور آماده کردن موکب‌ها و تهیه روادید برای اعزام نیروهای پشتیبانی و خدماتی عتبات عالیات از جمله اقدامات در حال انجام است. وی خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات مسئولیت انتقال تمام کالاها و اقلام مرتبط را برعهده دارد و در حال حاضر روزانه ده‌ها دستگاه تریلی و کامیون در حال ارسال به مکان‌های پیش‌بینی شده است.

پلارک به همکاری و مساعدت دیگر نهادها در تعامل با ستاد بازسازی عتبات عالیات به منظور خدمت‌رسانی به زائران کربلا اشاره و اظهار کرد: شهرداری و بسیج از جمله ارگان‌هایی هستند که با ستاد بازسازی عتبات عالیات همکاری دارند و بر اساس تفاهمنامه‌‌های انجام شده، شهرداری برای اسکان، سرویس‌های بهداشتی و غیره 7000 نفر و بسیج 15 هزار نفر را تعهد کرده‌اند.

به گفته وی همچنین مقرر شد شهرداری برای ایاب و ذهاب زائران در کربلا 200 دستگاه اتوبوس اختصاص دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها