700 پناهجو در آبهای جنوب ایتالیا غرق شدند

مرگبارترین حادثه در دریای مدیترانه

بر اثر غرق شدن یک قایق ماهیگیری کره‌جنوبی در دریای برینگ 52 سرنشین آن ناپدید شدند.
کد خبر: ۷۴۵۲۷۴

براساس اعلام مقامات داخلی کره‌جنوبی، این قایق ماهیگیری در بخش غربی دریای برینگ غرق شد که 11 خدمه آن کره‌ای و مابقی اندونزیایی، فیلیپینی و روسی بوده‌اند.در این حادثه یکی از ملوانان جان خود را از دست داد و 52 نفر دیگر همچنان ناپدید هستند. هفت نفر دیگر از سرنشینان این قایق نجات پیدا کردند.

طبق گزارش‌ها مجموع سرنشینان این قایق 60 نفر بوده‌اند. نیروهای امداد و نجات در حال جستجو برای یافتن ناپدیدشدگان این حادثه دریایی هستند، اما وضع نامناسب جوی عملیات امداد و نجات را متوقف ساخته است. / ایسنا

محکومیت پزشک انگلیسی متهم به آزار جنسی کودکان

پزشک انگلیسی به اتهام آزار جنسی چند کودک مبتلا به سرطان به 22 سال زندان محکوم شده است. مایلز برادبری چهل و یک ساله اهل هرینگزویل در غرب انگلیس در فاصله سال‌های 2009 تا 2013 میلادی به آزار جنسی 18 کودک در بیمارستان ادنبروک در کمبریج اعتراف کرده است.

برادبری به ارتکاب 25 مورد رفتار مجرمانه از جمله آزار جنسی و در اختیار داشتن بیش از 16 هزار تصویر غیراخلاقی اعتراف کرده است. قاضی به مایلز برادبری گفت که جرایمش فاحش است و او بی‌شرمانه اعتمادی را که مردم به وی داشته‌اند نقض کرده است.

به گفته این قاضی، جرایم برادبری سازمان یافته و با برنامه‌ریزی دقیق و ظرف دوره‌ای طولانی برای آزار مدام و بی‌رحمانه بیمارانش بوده است.

مایلز برادبری متخصص سرطان خون، یک سال پیش در ماه دسامبر 2013 بازداشت شد. مقامات کانادایی در ماه جولای 2012 به مرکز انگلیسی حمایت از کودکان در برابر سوءاستفاده در اینترنت هشدار داده بودند که این پزشک یک دی‌وی‌دی حاوی تصاویر غیراخلاقی خریده‌ است، اما این مرکز اطلاعات دریافتی‌اش را تا نوامبر 2013 یعنی حدود 5/1 سال بعد در اختیار مقامات نگذاشته بود.

به گفته کارشناسان مایلز برادبری این رفتارهای بی‌شرمانه و غیراخلاقی خود را از نگاه همه پنهان کرده بود و هیچ‌کس حتی همسرش، همکارانش در بیمارستان یا همسایه‌ها کوچک‌ترین شکی به او نداشتند. او اکنون شغل صد هزار پوندی خود را از دست داده، همسرش از او جدا شده و سرپرستی فرزند نوزادشان نیز به همسرش رسیده است.او در مصاحبه‌های پلیس تنها به پاسخ «توضیحی ندارم» اکتفا کرده است. بنابراین احتمال دارد که پلیس هرگز به تعداد پسرانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند پی نبرد. برادبری همچنین از یک قلم جاسوسی با قابلیت عکسبرداری مخفی از قربانیانش استفاده می‌کرده است.

قاضی هاکسورت همزمان با اعلام حکم 22 سال حبس برای برادبری گفت که نام او به عنوان مجرم جنسی تا ابد ثبت خواهد شد و در عین حال به منظور پیشگیری از وقوع جرایم جنسی تحت‌نظر خواهد بود./ ایسنا

سرقت 100 کیلوگرم شمش طلا در بغداد

یک مقام آگاه در وزارت کشور عراق گفت: افراد مسلح که لباس نظامی بر تن داشتند، بیش از صد کیلوگرم طلا را از یک طلاساز در بغداد به سرقت بردند.

سه فرد مسلح که لباس نظامی بر تن کرده بودند، خودروی یک طلاساز را در خیابان ابونواس بغداد متوقف کرده و سه کیف حاوی 98 شمش طلای یک کیلوگرمی و 17 کیلوگرم طلای ساخته شده را به سرقت بردند. این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: افراد مسلح پس از این سرقت فرار کرده و به مکان نامعلومی گریختند و پس از آن نیروهای نظامی این محل را به محاصره درآورده و شروع به تحقیق در این باره کردند./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها