700 پناهجو در آبهای جنوب ایتالیا غرق شدند

مرگبارترین حادثه در دریای مدیترانه

واژگونی قایق مهاجران غیرقانونی در آب‌های مدیترانه، باعث غرق شدن 700 نفر شد.
کد خبر: ۷۸۹۵۷۲
مرگبارترین حادثه در دریای مدیترانه

به گزارش ایرنا، این حادثه در کانال سیسیل در آب‌های جنوب ایتالیا و در 60 مایلی شمال لیبی به‌وقوع پیوست که طی آن یک قایق فرسوده با 700 سرنشین واژگون شد و این نگرانی وجود دارد که اغلب سرنشینان قایق جان خود را از دست داده باشند.

گارد ساحلی ایتالیا با دریافت پیام کمک از این قایق، بلافاصله یک کشتی باری پرتغالی را که نزدیک موقعیت جغرافیایی این حادثه قرار داشت، به محل حادثه فرستاد که با تلاش ملوانان کشتی 28 نفر از سرنشینان قایق نجات پیدا کردند.

همچنین عملیات بزرگ و گسترده‌ای توسط گارد ساحلی ایتالیا با استفاده از بالگرد و هواپیمای نجات و به‌کارگیری کشتی‌های باری در منطقه جریان دارد ولی تاکنون تنها 24 جسد یافت شده است.

کارلوتا سامی، سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت: نیاز به ایجاد یک عملیات اروپایی برای مقابله با این پدیده است. اگر تعداد قربانیان این حادثه تائید شود؛ شمار مرگ و میر مهاجران غیرقانونی در ده روز اخیر به بیش از یکهزار نفر می‌رسد.

براساس گفته 28 نفر از بازماندگانی که یک کشتی تجاری آنان را نجات داده، این شناور که حدود 700 سرنشین داشت در حدود 110 کیلومتری سواحل لیبی، غرق شده است. در صورتی که مرگ 700 نفر تائید شود، ‌این بدترین حادثه‌ای خواهد بود که در دریای مدیترانه رخ داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها